express cisnieniowy do ...

1. Data: 2008-09-11 19:56:36

Temat: express cisnieniowy do ...
Od: "Robert Pytajnik" <R...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
szukam expressu cisnieniowego do robienia kawy latte, a zona chce aby robil
mocne expresso 9chyba tak sie to pisze) i teraz wychodzi na to , ze to musi
byc dwa w jednym. jednakze oboje sie na tych expressach nie znamy. pytalismy
w sklepach sprzedawcow co i jak i z czym sie to je - jednak odpowiedzi sa
tak nieprecyzyjne ze glowa boli. troche juz poczytalismy juz na necie i
zalezy nam aby oprocz wymienonych rzeczy miał jeszcze zbiornik na zwykla
kawe, saszetki nas nie interesuja, ponadto jak latte to musi byc zbiornik na
mleko a nie kazdy express ma - pytanie czy warto doplacac do takiego
zbiornika ? Nie interesuje nas tez pełen automat, z tego co sie orientujemy
to mogłby miec młynek do kawy i robic to latte (slabe mam nerki wiec inna
kawa nie wchodzi w rachube) a dla zony expresso. Kwota jaka chcemy
przekazac jest niska, bo chcielibysmy wydac jak najmniej uzyskujac jak
nawiecej - wiec szukamy w cos w przedziale do 1000 zł.
Wypatrzylismy cobie cos na poczatek to Delonghi 12F aby w ogole sie zapoznac
z expressem - ale nie wiemy co to za firma - i cena jak na debiutantow to
199 zl
pozdrawiam
Robert

2. Data: 2008-09-12 05:36:38

Temat: Re: express cisnieniowy do ...
Od: Silinde Ringëril <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pytajnik pisze:
> expresso 9chyba tak sie to pisze)
<<<<<<<<<<<<<<<
Espresso.

SR
--
http://qck.pl/Rc
"Siódmego dnia Stworzenia Pan Bóg wypoczywał,

3. Data: 2008-09-12 07:43:43

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Wrz, 21:56, "Robert Pytajnik" <R...@p...onet.pl>
wrote:
> Wypatrzylismy cobie cos na poczatek to Delonghi 12F aby w ogole sie zapoznac
> z expressem - ale nie wiemy co to za firma - i cena jak na debiutantow to
> 199 zl

Latte to espresso z mlekiem i pianką mleczną.
Większość ekspresów robi espresso i ma dysze do spieniania mleka. Tak
więc raczej te funkcje trudno rozdzielić.
Przy małym budżecie kup ekspres i młynek oddzielnie.
Ekspres powinien mieć stalowy zbiornik, nominalne ciśnienie 15 bar i
ową dyszę do spieniania mleka, znajdziesz coś takiego np. w Saeco,
Krups i deLongi też.
Młynek powinien być żarnowy, uwaga dobry młynek może być droższy niż
ekspres. Stąd patenty typu saszetki.

--
ZZ@private

4. Data: 2008-09-12 07:49:22

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odradzam. Jeśli żona chce pić dobre espresso, to podstawą będzie dobry
> młynek. Polecam lekturę forum caffeprego.pl

Ja również odradzam-mam taki.
Raczej młynek+kawiarkę parową z nierdzewki, taką co się stawia na palniku.

--
__________________________________________MAT_______

5. Data: 2008-09-12 07:50:36

Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Sep 2008 21:56:36 +0200, Robert Pytajnik napisał(a):

> zbiornika ? Nie interesuje nas tez pełen automat, z tego co sie orientujemy
> to mogłby miec młynek do kawy i robic to latte (slabe mam nerki wiec inna
> kawa nie wchodzi w rachube) a dla zony expresso.

Ale zdajesz sobie sprawę, że "latte" to tak faktycznie espresso z dolanym
spienionym mlekiem? Poza tym espresso to nie jest "super mocna kawa", tylko
ponieważ jest małej pojemności, więc zawiera więcej "kawy" w mililitrze.
Kawa rozpuszczalna, czy z ekspresu przelewowego, a zwłaszcza zalewajka
zawierają znacznie więcej kofeiny i substancji drażniących.

6. Data: 2008-09-12 18:30:16

Od: "Robert Pytajnik" <R...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kawa rozpuszczalna, czy z ekspresu przelewowego, a zwłaszcza zalewajka
> zawierają znacznie więcej kofeiny i substancji drażniących.

oczywiscie ze zdaje sobie sprawe - obecnie mamy juz express przelewowy oraz
zaparzacz tłokowy, młynek co pamieta czasy PRl-u (nadal mieli) kupujemy kawe
wyłacznie ziarnista i mielimy tuz przed zaparzeniem. Dlatego teraz chcemy
cos wiecej niz to co mamy. Pytam bo niechce wdepnac w cos, aby potem
załowac. Ja lubei latte bo moje nerki niestety zbyt mocnej kawy to nie maja
wskazane (lekarz odradza).

> Odradzam. Jeśli żona chce pić dobre espresso, to podstawą będzie dobry
> młynek. Polecam lekturę forum caffeprego.pl

czytam co sie da, tam juz tem sporo przeczytałem. moze jakies propozycje ?

suchy lód - gdzie kupić?
Bojler gazowy w łazience. Kłopot z zapalaniem.
RANO
plastikowe rury z PP - jak łaczyć
Reklamacja żarówki energooszczędnej