Re: suplementy Mg - przyswajalnosc.

From: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: suplementy Mg - przyswajalnosc.
Date: Mon, 23 Mar 2009 23:18:29 -0400

Proces Karol <j...@W...gazeta.pl> zwrócił błąd:
> Przeprowadzono badania w zakresie przyswajalnosci roznych organicznych i
> nieorganicznych zwiazkow magnezu:
> oxide, chloride, sulphate, carbonate, acetate, pidolate, citrate, gluconate,
> lactate or aspartate.
>
> Absorpcja Magnezu z tych zwiazkow wynosila od 50 - 67 %. Zwiazki organiczne
> Mg, byly nieco lepiej przyswajalne anizeli nieorganiczne, ale i latwiej
> wydalane z moczem.
>
> Nieco lepsza przyswajalnosc anizeli zwiazki nieorganiczne Mg wykazuja:
> gluconate, lactate and aspartate magnezu, tym niemniej generalnie wszystkie
> [...]

U szczurów i różnice nie są wcale pomijalne. Kiedy badano tlenek magnezu
u innych zwierząt (owiec) to różnice pomiędzy różnymi produktami
opartymi o ten związek sięgały 50%. Krytyczne jest to, że dopiero po
reakcji z kwasem solnym taki tlenek jest przyswajalny, i można zrobić
tabletkę w różny sposób, tak żeby mniej lub więcej tlenku było fizycznie
w stanie przereagować, lepiej sproszkowany jest lepszy. Ci tutaj sami
powołują się na publikacje w których wyszło u ludzi, że tlenek magnezu
jest gorszy niż związki organiczne. Nie wiem jak szczury są odporne na
działanie przeczyszczające magnezu. Inne niż tlenek związki mogą być w
kapsułkach uwalniających przez odpowiednio długi czas (i zwykle tak
jest) już w jelicie.

BTW nie ma tam mojego ulubionego (używanego przeze mnie, kompletnie
bezobjawowego) czyli maleinianu magnezu.

--
SK