Re: suplementy Mg - przyswajalnosc.

From: " Karol" <j...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: suplementy Mg - przyswajalnosc.
Date: Wed, 25 Mar 2009 16:21:02 +0000 (UTC)

Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał(a):

> Ja mam uprzedzenie do gryzoni. Nie mogłem kiedyś zrobić doświadczenia,
> bo myszy były modelem choroby związanej z układem pokarmowym, a okazało
> się że zupełnie inaczej przetwarzają. Świnie były najlepsze, bo są
> niezwykle podobne do człowieka, ale świnie są drogie i niedostępne. Owce
> podane w tej książce też są do kitu naprawdę, ale mogą coś tam pokazać,
> np. porównanie różnych form tlenku jest IMO możliwe.

A ja mam uprzedzenia do mysz, ale troche z innego powodu. Pracowalem kiedys w
Instytucie Onkologii:)

> Z tym tlenkiem to jest problem że trzeba go aktywować (przereagować,
> Francuzi też tak robili podając izotop), a podawanie tlenku do żołądka
> niewiele się różni od podawania wodorotlenku. Co się zresztą robi, także
> u zwierząt. Ale długoterminowo to jest morderstwo na żołądku, może
> wywołać reakcję w postaci np. nadkwasoty. Dochodzi problem efektu
> laksatywnego.

Masz racje, ze wlasciwie MgO2 to prawie to samo dla organizmu co Mg(0H)2:)

Byc moze mozna Ci rowniez przyznac racje z tymi *morderczymi* dla zoladka
wlasciwosciami MgO2 przy dluzszym stosowaniu, tym niemniej kazdy lek ,
suplement syntetyczny a nawet powszechnie uwazane za *bezpieczne* dla
organizmu ludzkiego preparaty ziolowe, moga wywolywac rozne sklutki uboczne
u poszczegolnych osob, zwlaszcza przy dlugoterminowym stosowaniu.

Dlatego ja osobiscie jestem przeciwnikiem wszelkich autosuplementacji
bez wczesniejszego skontaktowania sie z profesjonalista, ktorym przede
wszystkim jest lekarz.

Natomiast wracajac do tematu skutkow ubocznych ktore moze powodowac stosowanie
tlenku magnezu, to akurat tych o ktorych piszesz, nie odnotowano
i preparat ten jest zalecany w przypadku problemow np. z nadkwasota czy
wrzodami ukladu trawiennego. Ale nie bede sie upieral, ze byc moze i takie
jak te o ktorych piszesz moga wystapic i sam sobie to jeszcze dokladniej sprawdze.

Dla poparcia arumentacji wklejam link gdzie podane sa skutki uboczne mogace
pojawic sie u niektorych osob podczas zazywnia tlenku magnezu jako suplementu:

http://www.drugs.com/sfx/magnesium-oxide-side-effect
s.html

> Jeśli chodzi o różnice na erytrocytach... Jeśli we krwi były różnice, w
> ślinie były, w erytrocytach nie było to przypuszczałbym że jest różnica
> charakterystyczna dla sposobu metabolizmu Mg (albo Ca, albo obu) przez
> erytrocyty. Może one są uprzywilejowane w dostępie do Mg? W sumie
> musiałbym przeczytać najpierw, co zrobię jak będę miał chwilę i dostęp.

metabolizm magnezu jest nadal do konca niepoznany i badania trwaja.

> BTW chyba ten mleczan nie jest najlepszy, ten artykuł to kolejny w
> którym się pokazuje że inne sole są lepsze.

Na tej stronie co podalem poprzednio, sa zamieszczone badania sugerujace, ze
chyba najlepszym suplementem sa cytryniany.