świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?

21. Data: 2009-09-12 23:08:47

Temat: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Sep 2009 00:14:24 +0200, kogutek napisał(a):

> No to nie będziesz miała i się będziesz musiała nauczyć z tym żyć. Ile tych
> setek mogłaś kupić, 20 niech będzie 100. Kiedyś się skończą.

To przejdę na naftę, a świetlówek i tak nie kupię. Albo będę chodziła spać
z kurami :->
--

Ikselka.

22. Data: 2009-09-13 00:21:14

Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to znaczy, że chodzi o pieniądze. Może np.
> synek jakiegoś bossa polityki obraca się wokół produkcji świetlówek,
> niekoniecznie fizycznie, lecz finansowo?

Jaki synek bosa? Nowe przepisy to wpływ lobingu Philipsa i Osram - głównych
producentów świetlówek

MaW

23. Data: 2009-09-13 06:44:56

Temat: Re: ?wietlówki -jakie Wasze do?wiadczenia?
Od: "Terminator" <t...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakie jest Wasze do?wiadczenie w tym zakresie? Pozdrowionka!

doświadczenia bardzo zbliżone, świetlówki strasznie męczą mój wzrok, w
pokoju gdzie mam komputer używam tylko żarowych, to samo dotyczy LED jak
patrzę na niebieską żarówke LED to dostaje oczopląsu i widze 3 punkty
świetlne zamiast jednego, do czytania również TYLKO żarowe bańki

To nie jest żadna sugestia tylko poparte kilkuletnimi obserwacjami fakty.

24. Data: 2009-09-13 07:28:37

Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> Jak miałem kiedyś żyrandol na zwykłe żarówki, to było 3x100W lub 5x60W.
> A w małym pokoju miałem 200W lub 150W.
> W lampie nad biurkiem (kreslarskiej z aluminiowym dobrym odbłysnikiem)
> 75-100W, przy 60W było ciemno do nauki i pracy. Pokój dziecinny 4x60W i
> było ciemno, ale to przez reflektorkowe żarówki (dupiasty wynalazek).
> Później była lampka na żarówkę kompaktową niezintegrowaną, typowa biała
> podłuzna IKEA, to chyba coś 19 wat? Reasumując jest u Ciebie ciemno jak
> w d.... u pewnego beznadziejnego prezydenta. JaC
> -----

hihihii... Nie pisałem przecież o wszsytkich punktach oświetleniowych! a
ttylko o podstawowym oświetleniu.
W przedpokoju jest dodatkowe oświetlnie halogenowe (szafa przesuwana z
drzwiami-lustarmi). W pokojach, w łazience mam na ścianach dod. kinkiety,
itp. itd. Poza tym wyobraź sobie, że TV zawsze oglądaliśmy i nadal ogłądamy
przy 2 świetlówkach 7W OSRAM i jest extra.
Poza tym do pracy są 2 biurka z lampkami. W dzień światło naturalne, bo
mieszkanie południowe-nasłonecznione. 2 pokojei po 14m2. jeśli ktoś ma
pokoje po 25 m2 to wcale się nie dziwię, że się dziwi :)

Jeśli już idziemy tą drogą to proszę o radę, które świetlówki E14 są w tej
chwili warte uwagi? Jak dobrać ilość świetlówek do metrażu pokoi? Czy
wchodzić dalej w świetlówki, czy wrócić do żarówek?

25. Data: 2009-09-13 08:00:07

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Terminator wrote:

> doświadczenia bardzo zbliżone, świetlówki strasznie męczą mój wzrok, w
> pokoju gdzie mam komputer używam tylko żarowych, to samo dotyczy LED
> jak patrzę na niebieską żarówke LED to dostaje oczopląsu
to po co kupiłeś niebieskie diody led :)

mam w domu kilka punktów defektowych na LEDach i mają one bardzo ładne
ciepłe światło, dodam że w dwóch lampach musiałem wybebeszych ledy i
zaisalcz i wsadzić te płaskie lampki diodowe z IKEI :)

26. Data: 2009-09-13 08:07:17

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
.pl
*MaW* napisał(-a):

> Jaki synek bosa? Nowe przepisy to wpływ lobingu Philipsa i Osram -
> głównych producentów świetlówek

Philips i OSRAM produkował też zwykłe żarówki

--
Big Jack
////// GG: 660675

27. Data: 2009-09-13 08:44:54

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack wrote:
> W wiadomości
.pl

> Philips i OSRAM produkował też zwykłe żarówki

ale na świetlówkach jest większy zarobek :) a ceny już nie spadną tak
saybko ze wzgledu na przymus stosowania.

28. Data: 2009-09-13 09:35:30

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Adax pisze:

> Około 1 rok temu wymieniłem w domu wszystkie żarówki żarowe, zakupując 20
> świetlówek E14 OSRAM ULUXSTAR 7 W/827 220-240 V 60 mA 50/60 Hz Made in
> P.R.C.

7W ? Po co taka slabizna ? Masz ich 10 wlaczonych na raz ?

> Obecnie po wycofaniu z produkcji niektórych żarówek żarowych, muszę
> poinformować Was o spostrzeżeniach z pracy świetlówek. Mianowicie już po
> kilku miesiącach zauważono, że świetlówki OSRAM coraz dłużej się
> rozjaśniają... Obecnie (ponad rok) zaraz po załączeniu mam tylko może z
> 5-10% jasności, a dopiero po kilkunastu minutach nominalną jasność! Czy to
> jest standard?

Nie sadze. Od ponad 3 lat mam w calym mieszkaniu (oprocz p-pok)
swietlowki energooszczedne Philipsa i Osram (te modele z wyzszej polki,
imitujace ksztaltem zarowke kub kule). Zadna sie dotad nie przepalila,
rozjasniaja sie tak samo jak zawsze.

> Bo mnie to już denerwuje i chyba wybrałem zły typ.
> Ponadto u mojej córki (9 lat), która nosi okulary, w ostatnim czasie
> pogorszył się wzrok, a podczas ostatniej wizyty u profesora okulistyki,
> lekarz zalecił używanie oświetlenia ze zwykłych żarówek.

A przy ilu siodemkach ona siedzi ? Musi miec ciemno jak w pieczarze...

> A jakie jest Wasze doświadczenie w tym zakresie? Pozdrowionka!

Takie jak wyzej. Oczywiscie w/w swietlowki to nie jakas tandeta (wydaje
mi sie, ze wiekszosc negatywnych opinii o swietlowkach pochodzi od
ludzi, ktorzy kupili je w markecie w promocji za 2.99 i oczekuja cudow).
Niemniej jednak poszukalbym wyzszych modeli (ja sprawdzilem Philipsa,
choc Osram tez daje rade) i nie zalowal mocy - mam min. 20, 23W
wszedzie. A koszt swietlowki (nawet takiej za 30 PLN) i tak sie zwroci.

Pozdrawiam,
Wojtek

29. Data: 2009-09-13 09:55:24

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To przejdę na naftę, a świetlówek i tak nie kupię. Albo będę chodziła spać
> z kurami :->
> --
>
> Ikselka.

Też metoda. Ja znam prostszą. Kup takie świetlówki. I niech wszyscy kupią.
Świetlówka ma dwa lata gwarancji. Ma też limitowaną ilość włączeń. Przed upływem
dwóch lat normalnie eksploatowana świetlówka nie ma prawa świecić tak jak nowa,
o ile wytrzyma na przykład w łazience. Będzie mniej energooszczędna. To jest
powód żeby ją reklamować. Wyobrażasz sobie minę producenta który po półtora roku
całą produkcję jaką robi przeznacza na bezpłatne gwarancyjne wymiany. Zaraz się
okaże że zwykle żarówki nie były takie złe.

30. Data: 2009-09-13 11:21:05

Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Osram tez daje rade) i nie zalowal mocy - mam min. 20, 23W wszedzie. A
> koszt swietlowki (nawet takiej za 30 PLN) i tak sie zwroci.

Ojej zmieniacie temat! Wg mnie 5 świetlówkek 7W (5x więcej światła!) to tak
jak 5 x 35 = 175 W w niewielkim pokoju. W pytaniu nie chodzi mi o jasność
bo to napewno gra, ale o:
1. szybkie słabnięcie tych świetlówek
2. po ok. roku potrzeba kilkanaście minut na pełne świecenie!
3. ponoć źle wpływqają na wzrok szczególnie słabszy!

Świetlówki kupiłem ponad 1 rok temu przy remoncie mieszkania. Kosztowały ok
35 PLN/szt i był to Praktiker -pewne źródło!
Kupiłem je po dokładnej kalkulacji i wydaje się, że rzeczywiście rachunek po
roku był mniejszy za prąd może z 200 PLN, więc żeby się to zwróciło to
trzeba 2-3 lata, a one już po roku są gów** warte!!!

Czyli co, to nie prawda, że świetlówki dają 5x więcej światła? Gdybym
wykorzystywał 5 x 20W => 500W klasycznie!!! Nie żartuj!

Kratka ściekowa w łazience i partacze.
Znajdź fachowca/zlecenie na Oferia.pl
AGD Franke
Czy warto zamontować zmiękczacz wody dla domku?
listwy przypodłogowe