Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?

From: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
Date: Sun, 13 Sep 2009 11:35:30 +0200

Adax pisze:

> Około 1 rok temu wymieniłem w domu wszystkie żarówki żarowe, zakupując 20
> świetlówek E14 OSRAM ULUXSTAR 7 W/827 220-240 V 60 mA 50/60 Hz Made in
> P.R.C.

7W ? Po co taka slabizna ? Masz ich 10 wlaczonych na raz ?

> Obecnie po wycofaniu z produkcji niektórych żarówek żarowych, muszę
> poinformować Was o spostrzeżeniach z pracy świetlówek. Mianowicie już po
> kilku miesiącach zauważono, że świetlówki OSRAM coraz dłużej się
> rozjaśniają... Obecnie (ponad rok) zaraz po załączeniu mam tylko może z
> 5-10% jasności, a dopiero po kilkunastu minutach nominalną jasność! Czy to
> jest standard?

Nie sadze. Od ponad 3 lat mam w calym mieszkaniu (oprocz p-pok)
swietlowki energooszczedne Philipsa i Osram (te modele z wyzszej polki,
imitujace ksztaltem zarowke kub kule). Zadna sie dotad nie przepalila,
rozjasniaja sie tak samo jak zawsze.

> Bo mnie to już denerwuje i chyba wybrałem zły typ.
> Ponadto u mojej córki (9 lat), która nosi okulary, w ostatnim czasie
> pogorszył się wzrok, a podczas ostatniej wizyty u profesora okulistyki,
> lekarz zalecił używanie oświetlenia ze zwykłych żarówek.

A przy ilu siodemkach ona siedzi ? Musi miec ciemno jak w pieczarze...

> A jakie jest Wasze doświadczenie w tym zakresie? Pozdrowionka!

Takie jak wyzej. Oczywiscie w/w swietlowki to nie jakas tandeta (wydaje
mi sie, ze wiekszosc negatywnych opinii o swietlowkach pochodzi od
ludzi, ktorzy kupili je w markecie w promocji za 2.99 i oczekuja cudow).
Niemniej jednak poszukalbym wyzszych modeli (ja sprawdzilem Philipsa,
choc Osram tez daje rade) i nie zalowal mocy - mam min. 20, 23W
wszedzie. A koszt swietlowki (nawet takiej za 30 PLN) i tak sie zwroci.

Pozdrawiam,
Wojtek