świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?

1. Data: 2009-09-12 18:03:41

Temat: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Około 1 rok temu wymieniłem w domu wszystkie żarówki żarowe, zakupując 20
świetlówek E14 OSRAM ULUXSTAR 7 W/827 220-240 V 60 mA 50/60 Hz Made in
P.R.C.

Obecnie po wycofaniu z produkcji niektórych żarówek żarowych, muszę
poinformować Was o spostrzeżeniach z pracy świetlówek. Mianowicie już po
kilku miesiącach zauważono, że świetlówki OSRAM coraz dłużej się
rozjaśniają... Obecnie (ponad rok) zaraz po załączeniu mam tylko może z
5-10% jasności, a dopiero po kilkunastu minutach nominalną jasność! Czy to
jest standard? Bo mnie to już denerwuje i chyba wybrałem zły typ.
Ponadto u mojej córki (9 lat), która nosi okulary, w ostatnim czasie
pogorszył się wzrok, a podczas ostatniej wizyty u profesora okulistyki,
lekarz zalecił używanie oświetlenia ze zwykłych żarówek.

A jakie jest Wasze doświadczenie w tym zakresie? Pozdrowionka!

2. Data: 2009-09-12 18:35:00

Temat: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Sep 2009 20:03:41 +0200, Adax napisał(a):

> [...]
> lekarz zalecił używanie oświetlenia ze zwykłych żarówek.
>
> A jakie jest Wasze doświadczenie w tym zakresie? Pozdrowionka!

Jak najgorsze. Miałam jedną - wywaliłam. Denerwowało mnie to stopniowe
rozjaśnianie się. I niektóre kolory inaczej wyglądały w jej świetle, aja
czuła na to jestem okropnie. Żadnych świetlówek więcej. Właśnie niedawno
kupiłam zapas zwykłych żarówek (a propos hunijnego zakazu produkcji i
sprzedaży setek) - mam nadzieję, że starczy na długo. Znajomi postąpili
takoż. Jakoś tak się sklada, a chyba wcale niespecjalnie dziwnie, że nikt z
moich znajomych nie chce tego przymusowego "hunijnego" oświetlenia -
wszyscy się zarzekają, że będą stosowac zwykłe żarówki że im żadna unia nie
jest w stanie ingerować w to, co robią i czym świeca we własnych domach,
skoro za prąd płaca uczciwie.

PS. Czy ktoś wie, ile mogą leżeć zwykłe żarówki - chodzi o trwałość w
przechowywaniu???
--

Ikselka.

3. Data: 2009-09-12 19:25:00

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Niestety wzrok tez mi się pogorszył, i też podejrzewam świetlówki.
Ale jeżeli w CAŁYM domu masz tylko 20 żarówek 7W czyli odpowiedników zwykłych 35
watów to dziwne.
Polecam żarówki kompaktowe 21-24 waty, staraj się, aby każda miała co najmniej 1550
Lumenów, no oczywiście poza jakimiś kinkietami
itp.

Drobne spostrzezenie przy okazji: Philipsy mrugają z powodu jarzeniówek w
wyłącznikach klawiszowych, Osramy i Ikea nie mrugają.

Żarówki zwykłe wycofują, ale są w zamian żarówki halogenowe dające około 30%
oszczędności, z małą bańką w większej bańce, polecam
matowe, już są dostępne.
JaC

-----

4. Data: 2009-09-12 19:35:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Sep 2009 21:25:00 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

> Żarówki zwykłe wycofują, ale są w zamian żarówki halogenowe dające około 30%
oszczędności, z małą bańką w większej bańce, polecam
> matowe, już są dostępne.

Ale ja np.nie chcę oszzczedności - chcę światła, które lubię. I denerwuje
mnie, kiedy mi ktoś z dziwnych a niewyjaśnionych, zapewne sobie tylko
znanych (i może o to chodzi?) przyczyn liczy, ile i co mam oszczędzać.
Ktoś - nie mam na mysli Ciebie, lecz tego ktosia, który się wziął za
wycofywanie zwykłych zarówek...
--

Ikselka.

5. Data: 2009-09-12 19:38:40

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12-09-2009 o 21:35:45 XL <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> znanych (i może o to chodzi?) przyczyn liczy, ile i co mam oszczędzać.
> Ktoś - nie mam na mysli Ciebie, lecz tego ktosia, który się wziął za

oszczędności oszczędnościami, ale przy świetlówkach pojawia się problem
składowania, ponieważ zawierają groźne dla życia pierwiastki (rtęć?)

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.wikia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

6. Data: 2009-09-12 19:54:07

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
> Około 1 rok temu wymieniłem w domu wszystkie żarówki żarowe, zakupując 20
> świetlówek E14 OSRAM ULUXSTAR 7 W/827 220-240 V 60 mA 50/60 Hz Made in
> P.R.C.

Ja nie kupuje świetlówek kompaktowych poniżej 20W. :-)
Mam kilka osram i philips 20-21W, kilka 26W i 32W Lumax z Biedronki i jak na
razie wzytskie świecą, poza tymi, które uszkodziłem mechanicznie (łapanie
komarów). :-)

7. Data: 2009-09-12 19:55:28

Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> oszczędności oszczędnościami, ale przy świetlówkach pojawia się problem
> składowania, ponieważ zawierają groźne dla życia pierwiastki (rtęć?)

No właśnie, paradoksem jest ta rtęć. Co prawda w minimalnych ilościach, ale
jednak jest! Ponadto zarówek używa się w Europie więcej w zimie (dłuższa
noc), więc w zimie w pomiesceniach zamkniętych są one dodatkowym żródłem
ciepła i po co to zmieniać?
Uważam, że UE jest skorumpowana albo niepoważna, żeby w sposób nakazowy to
robić. Mam jeszce nadzieję, że ktoś w końcu zrozumie błąd i wycofa się z
tych przepisów, w końcu tyle tam mądrych naszych wybrańców ;) :)

8. Data: 2009-09-12 19:55:52

Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2009-09-12 20:00:04

Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zwykłych 35 watów to dziwne. Polecam żarówki kompaktowe 21-24 waty,
> staraj się, aby każda miała co najmniej 1550 Lumenów, no oczywiście poza

Mieszkanie 2-pokojowe 45m2 :) 2 żyrandole po 5 żarówek, a reszta w lampkach
nocnych i przedpokój :)

> Drobne spostrzezenie przy okazji: Philipsy mrugają z powodu jarzeniówek
> w wyłącznikach klawiszowych, Osramy i Ikea nie mrugają.

Dlatego właśnie zakupiłem OSRAM

> Żarówki zwykłe
> wycofują, ale są w zamian żarówki halogenowe dające około 30%
> oszczędności, z małą bańką w większej bańce, polecam matowe, już są
> dostępne. JaC

Ale halogeny też ponoć mają być wycofane

10. Data: 2009-09-12 20:23:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Sep 2009 21:55:28 +0200, Adax napisał(a):

> Uważam, że UE jest skorumpowana albo niepoważna, żeby w sposób nakazowy to
> robić.

Jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to znaczy, że chodzi o pieniądze. Może np.
synek jakiegoś bossa polityki obraca się wokół produkcji świetlówek,
niekoniecznie fizycznie, lecz finansowo?

> Mam jeszce nadzieję, że ktoś w końcu zrozumie błąd i wycofa się z
> tych przepisów, w końcu tyle tam mądrych naszych wybrańców ;) :)

Ich interesuje tylko własne korytko, a nie nasze żarówki. Naszych i
pozostałych zresztą...

Generalnie tak będzie, póki Unia nie stanie się powszechna - wtedy po
prostu logicznie zniknie i w jej ramach zaczną się w sposób naturalny nowe
podziały... a my se zostaniemy tak z tą rtęcią do tej pory.
--

Ikselka.

Kratka ściekowa w łazience i partacze.
Znajdź fachowca/zlecenie na Oferia.pl
AGD Franke
Czy warto zamontować zmiękczacz wody dla domku?
listwy przypodłogowe