Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?

Data: 2009-09-13 12:00:15
Temat: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

Adax wrote:
> Około 1 rok temu wymieniłem w domu wszystkie żarówki żarowe,
> zakupując 20 świetlówek E14 OSRAM ULUXSTAR 7 W/827 220-240 V 60 mA 50/60
> Hz Made in P.R.C.
>

> Obecnie po wycofaniu z produkcji niektórych żarówek żarowych, muszę
> poinformować Was o spostrzeżeniach z pracy świetlówek. Mianowicie już
> po kilku miesiącach zauważono, że świetlówki OSRAM coraz dłużej się
> rozjaśniają... Obecnie (ponad rok) zaraz po załączeniu mam tylko
> może z 5-10% jasności, a dopiero po kilkunastu minutach nominalną
> jasność! Czy to jest standard? Bo mnie to już denerwuje i chyba
> [...]

ciekawe rzeczy opowiada lekarz...

http://www.youtube.com/watch?v=YnMP1Uj2nz0
30 sekunda - żarówka

http://www.youtube.com/watch?v=qaDPbtp2Pus&feature=r
elated
świetlówka

świetlówka świeci światłem ciągłym
żarówka pracuje wraz z przebiegiem sinusoidy

oczywiście - kolory w świelówce są gorsze - ale te nie psują wzroku
prędzej drżenie światła (dlatego czytanie przy świecy męczy wzrok)

córce wzrok sie pogarsza od innych rzeczy - ciemno, komputer, tv...

co do trwałości - 15 lat temu jak sie kompaktowe żarówki pojawiły to
kosztowały po 70 zł/szt
świecą u mnie do dziś... i nie ma problemu rozświetlania się...

BTW: te które kupiłeś są na allegro po 3.5 -ciekawe dlaczego?

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk