świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?

31. Data: 2009-09-13 11:29:37

Temat: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też metoda. Ja znam prostszą. Kup takie świetlówki. I niech wszyscy kupią.
> Świetlówka ma dwa lata gwarancji. Ma też limitowaną ilość włączeń. Przed
> upływem dwóch lat normalnie eksploatowana świetlówka nie ma prawa
> świecić tak jak nowa, o ile wytrzyma na przykład w łazience. Będzie
> mniej energooszczędna. To jest powód żeby ją reklamować. Wyobrażasz
> sobie minę producenta który po półtora roku całą produkcję jaką robi
> przeznacza na bezpłatne gwarancyjne wymiany. Zaraz się okaże że zwykle
> żarówki nie były takie złe.

Extra sprawa! Żałuję, że nie mam dokumentu zakupu.
Uważam, że internauci powinni nagłośnić sprawę podstawowych wad świetlówek,
żeby decydenci się opamiętali i to rynek i odpowiednie Normy powinny
decydować o tym co jest dostępne i wybiorę.

Moje spostrzeżenia po roku używania:
1. rtęć -zagrożenie przy pęknięciu
2. ciemno zaraz po załączeniu!
3. starzenie się -coraz mniej świecą
4. po 1 roku to już kilka minut rozświecania się do 100
Swoje doświadczenia opieram na świetlówkach E14 (gruszki) bo inne w domu to
nieporozumnienie.

32. Data: 2009-09-13 12:00:15

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adax wrote:
> [...]
> poinformować Was o spostrzeżeniach z pracy świetlówek. Mianowicie już
> po kilku miesiącach zauważono, że świetlówki OSRAM coraz dłużej się
> rozjaśniają... Obecnie (ponad rok) zaraz po załączeniu mam tylko
> może z 5-10% jasności, a dopiero po kilkunastu minutach nominalną
> jasność! Czy to jest standard? Bo mnie to już denerwuje i chyba
> wybrałem zły typ. Ponadto u mojej córki (9 lat), która nosi okulary, w
> ostatnim czasie
> pogorszył się wzrok, a podczas ostatniej wizyty u profesora
> okulistyki, lekarz zalecił używanie oświetlenia ze zwykłych żarówek.

ciekawe rzeczy opowiada lekarz...

http://www.youtube.com/watch?v=YnMP1Uj2nz0
30 sekunda - żarówka

http://www.youtube.com/watch?v=qaDPbtp2Pus&feature=r
elated
świetlówka

świetlówka świeci światłem ciągłym
żarówka pracuje wraz z przebiegiem sinusoidy

oczywiście - kolory w świelówce są gorsze - ale te nie psują wzroku
prędzej drżenie światła (dlatego czytanie przy świecy męczy wzrok)

córce wzrok sie pogarsza od innych rzeczy - ciemno, komputer, tv...

co do trwałości - 15 lat temu jak sie kompaktowe żarówki pojawiły to
kosztowały po 70 zł/szt
świecą u mnie do dziś... i nie ma problemu rozświetlania się...

BTW: te które kupiłeś są na allegro po 3.5 -ciekawe dlaczego?

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

33. Data: 2009-09-13 12:03:20

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
t.pl
*Marek Dyjor* napisał(-a):

> ale na świetlówkach jest większy zarobek

To spytaj dowolnego handlarza czy woli na 100 klientach zarobić po
1[dowolnej waluty] czy na 1 kliencie 100[dowolnej waluty] i co się
dzieje gdy w obu przypadkach straci jednego klienta. A zwykłe żarówki są
i tańsze i mniej trwałe.

--
Big Jack
////// GG: 660675

34. Data: 2009-09-13 12:20:28

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 4. po 1 roku to już kilka minut rozświecania się do 100
> Swoje doświadczenia opieram na świetlówkach E14 (gruszki) bo inne w domu to

Od kilku lat tak robimy. Paragon i pudełko to święta rzecz. Zaczynaliśmy od tych
tańszych, ale nie najtańszych. Przy wymianie na nowe już tak nie bolało jak
trzeba było dopłacić kilka złotych żeby z półki lepszą wziąć. Maksymalnie
półtora roku wytrzymują najlepsze świetlówki żeby nie było efektu długotrwałego
rozjaśniania i żeby świeciły tak jasno jak nowe. Świetlówka to dobry wynalazek.
A połączenie, jeśli jest taka możliwość , w jednej oprawie świetlówki 20 z
najmniejszą zwykłą żarówką. Może być od maszyny do szycia. Sprawia że światło
jest dla mnie nie do odróżnienia od żarówkowego. Poruszany był temat że
świetlówki mrugają. To prawda. Ale człowiek nie ma najmniejszej szansy żeby to
na niego miało wpływ. Chyba wszystkie obecnie produkowane świetlówki mają
elektroniczny układ zapłonowy. One mrugają ale z bardzo dużą jak dla człowieka
częstotliwością. To nie jest 50 Hz jak w sieci tylko dużo dużo więcej. W tej
dużej częstotliwości jest pewien myk. Świetlówka zasilana prądem o dużej
częstotliwości jaśniej świeci przy takiej samej pobieranej mocy jak zasilana
prądem o częstotliwości sieciowej. Polecam metod z reklamowaniem świetlówek.
Reklamowałem już kilkanaście razy i nigdy nie miałem problemu. Świetlówki
kupujemy, a w zasadzie wymieniamy, tylko w dużym markecie. Jak w małym
osiedlowym sklepiku będzie z reklamacją nie wiem. W markecie trwa to chwilę.

35. Data: 2009-09-13 12:50:31

Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prędzej drżenie światła (dlatego czytanie przy świecy męczy wzrok)
> córce wzrok sie pogarsza od innych rzeczy - ciemno, komputer, tv...

1. nie napisałem, że przyczyną są świetlówki, tylko, że zaleceniem jest
zwykła żarówka!!!

> co do trwałości - 15 lat temu jak sie kompaktowe żarówki pojawiły to
> kosztowały po 70 zł/szt
> świecą u mnie do dziś... i nie ma problemu rozświetlania się...

Nie uwierzę! Ja mam świetlówki już po raz drugi.
1-szy raz kupowałem z ciekawości, jeszcze nie było "gruszek", więc wystające
pałąki paskudziły mieszkanie i osłabły po kilku latach -wyrzuciłem!
Ostatnio (rok temu) kupiłem E14, w kształcie klasycznych "gruszeczek" i
obecnie rozjaśniają się kilka minut-katastrofa!

> BTW: te które kupiłeś są na allegro po 3.5 -ciekawe dlaczego?

Złośliwość? :) czy lobbing? ;) Sprawdziłem na Allegro i rzeczywiście
świetlówki OSRAM są tam w kategorii "żarówki" :) w cenie 3.50-8.50 PLN/szt.
Tylko, że pośród nich nie ma żadnej "gruszki" !!!
http://www.allegro.pl/search.php?string=osram&catego
ry=68678&buy=0&new=0&pay=0&vat_inv=0&personal_rec=0&
search_type=1&location_radio=1&selected_country=1&di
stance=1&st=gtext&listing_sel=2&listing_interval=7&c
hange_view=1&order=pOsram Duluxstar Mini Ball -te o których piszę są obecnie w
Prkatikerze po 30PLN/szt. :http://www.katalog-praktiker.pl/produkt/1138/swietl
owka_energooszczedna_osram_duluxstar_mini_ball.htmlN
a koniec powiem, że nie wykluczone, że Duluxstar Mini Ball jest do bani :)bo nawet
nie piszą nic o gwarancji.

36. Data: 2009-09-13 12:50:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Sep 2009 02:21:14 +0200, MaW napisał(a):

> Jaki synek bosa? Nowe przepisy to wpływ lobingu Philipsa i Osram - głównych
> producentów świetlówek
>
> MaW

Ten lobbing to jest właśnie "synek bossa" - rozszerz sobie.
--

Ikselka.

37. Data: 2009-09-13 12:53:06

Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Świetlówki kupujemy, a w zasadzie wymieniamy, tylko w
> dużym markecie. Jak w małym osiedlowym sklepiku będzie z reklamacją nie
> wiem. W markecie trwa to chwilę.

Jak zaczniemy masowo wymieniać to pewnikiem podrożeją, a żarówek ze świecą
szukać ;)

38. Data: 2009-09-13 12:55:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Sep 2009 11:55:24 +0200, kogutek napisał(a):

> [...]
> o ile wytrzyma na przykład w łazience. Będzie mniej energooszczędna. To jest

Na powód trzeba mieć dowód.
Czyli pomiary i protokół komisyjny - nie moje widzimisię.
Czyli zachodu a zachodu.

> Wyobrażasz sobie minę producenta który po półtora roku
> całą produkcję jaką robi przeznacza na bezpłatne gwarancyjne wymiany. Zaraz się
> okaże że zwykle żarówki nie były takie złe.

To też metoda, ale nie warto mi mordować własne oczy te połtora roku,
wywaliwszy wpierw kasę na świetlówki, użerać się potem ze sprzedawca
choćby, żeby przyjął reklamację... No i zachowywać dowody zakupu? -
abstrakcja.
--

Ikselka.

39. Data: 2009-09-13 12:59:34

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> świecą u mnie do dziś... i nie ma problemu rozświetlania się...
>
> BTW: te które kupiłeś są na allegro po 3.5 -ciekawe dlaczego?

Odwrotnie. Żarówka świeci światłem ciągłym a świetlówka pulsuje w rytm
częstotliwości. http://www.youtube.com/watch?v=ND5gLIiaz-0&feature=r
elated
To co pokazuje film do którego dałeś linka to specyficzne zachowanie żarówki
pracującej jako stabilizator napięcia. W pewnych określonych warunkach zwykła
żarówka z drucikiem w środku zamienia się w lampę elektronową stabilizująca
napięcie. Efektem jest pulsowanie z częstotliwością dużo mniejszą niż
częstotliwość sieci. Jak ją zasilić prądem stałym i utrzymać parametry żeby była
stabilizatorem to też będzie pulsowała. Efekt jest widoczny jeśli się używa
żarówek o małej mocy i ściemniacza.

40. Data: 2009-09-13 13:02:16

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adax wrote:

> 1. nie napisałem, że przyczyną są świetlówki, tylko, że zaleceniem
> jest zwykła żarówka!!!

> Nie uwierzę! Ja mam świetlówki już po raz drugi.

jedna -zamienik 40W - używana od dziecka w lampce na biurko
codziennie włączana i wyłączana z 10-20 razy

dziś pracuje ona w lampie stojącej - codziennie włączana z 2-3 razy

zapala się z minimalnym opóźnieniem - jakieś 0.3s

ale jak pisałem - kosztowała kupę kasy....
może tu o to chodzi?

> Złośliwość? :) czy lobbing? ;) Sprawdziłem na Allegro i rzeczywiście
> świetlówki OSRAM są tam w kategorii "żarówki" :) w cenie 3.50-8.50
> PLN/szt. Tylko, że pośród nich nie ma żadnej "gruszki" !!!

sorry - skupiłem sie tylko na nazwie - nie na kształcie...
być może coś w tych gruszkach jest nie tak
kup jedną superstara i sprawdź czy tez będą do kity

niemniej jednak te same świetlówki w praktitekrze (itp) nadal kosztują 15-25
PLNów
a na allegro 3.5... ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Kratka ściekowa w łazience i partacze.
Znajdź fachowca/zlecenie na Oferia.pl
AGD Franke
Czy warto zamontować zmiękczacz wody dla domku?
listwy przypodłogowe