Re: świetlówki philips tornado czy osram dulux superstar

1. Data: 2009-11-20 22:44:20

Temat: Re: świetlówki philips tornado czy osram dulux superstar
Od: Tomek C <a...@...sigu.> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek C", dnia 04-11-2009 o godzinie 19:56:27 w wiadomości
<news:1powr7lxg0n6h$.fbt@tomciu.net.invalid> napisał/a:

> Witam
>
> Przymierzam się do zakupu świetlówek i waham się pomiędzy modelami
> wymienionymi w temacie. Porównując suche parametry to lepiej wypada
> philips tornado. Przykładowo:
> Strumień / Skuteczność
> tornado 12W - 725 Lm / 65 Lm
> superstar 12W - 660 Lm / 55 Lm
> (tradycyjna 60W - 670 Lm)
> Jak to wygląda w praktyce? Używa ktoś tych świetlówek i może podzielić
> się opinią ewentualnie zaproponować alternatywne rozwiązanie. Może kupić
> polux platinum?

Nikt nie chce to sam sobie odpowiem. Miały być Philips Tornado, ale że
akurat ich nie było w Castoramie to padło na Polux Titanum.
Wrażenia:
- Barwa światła: żona nie zauważyła, że są inne żarówki :). Dla mnie na
początku świeciły ciut jaśniej niż standardowe odpowiedniki, w tej
chwili przyzwyczaiłem się i nie widzę różnicy...

- długość/wielkość: praktycznie takie same jak standardowe (mowa o
świetlówkach 12W)

- gwarancja 2 lata, tylko jest knyf, że trzeba zachować oryginalne
opakowanie i dowód zakupu (polecam wziąść fakturę)

- przy moim użytkowaniu oświetlenia wyliczyłem, że koszt zakupu wróci mi
się po pięciu miesiącach,

- jak na razie jestem zadowolony, zobaczymy za kilka/kilkanaście
miesięcy jak będą one świecić po straceniu paru procent mocy...

--
Tomek C. tomciu|at|post.pl GG: 356802
"Nawet jeżeli jesteś idiotą staraj się nie być głupi"