szarlotka z ciastem nie-gnieciuchem poszukiwana

1. Data: 2006-10-23 13:40:37

Temat: szarlotka z ciastem nie-gnieciuchem poszukiwana
Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
chodzi za mną (opędzić się nie mogę) szarlotka. Taka z ciastem nie
biszkoptowym (bo mi do jabłek jakoś nie konweniuje), ale też, żeby kruche
nie zrobiło się ciężko-kluchowate.
Coś mnie napadło na eksperymenty i zrobiłam szarlotkę z budyniem. Wyszło
ciasto zjadliwe, wszystko wyrosło itede, ale za nazwanie tego szarlotką ktoś
powinien wisieć. Wyszedł zbyt słodki i mdły gniot. (zaznaczam jeszcze raz,
że wyrosło i zakalca nie ma, a własciwie nie miało, bo bez zachwytu, aleśmy
wciągnęli dopychajac kleksami późnego wysypu truskawek).
No i marzy mi się prawdziwy jabłecznik (nie jabol a ciasto) gdzie dużo
jabłek, minimalna ilość ciasta...i zero jakiś dżemiksów i innych żelatyn,
jak się to miewa w cukiernianych paskudztwach.

pomoże kto?:)
hania

2. Data: 2006-10-23 13:54:11

Od: Ania_B <ania@_nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

moge ci podac ciasto kruche sprawdzone i uniwersalne
jako spód szarlotki
1/2 kg maki; 250 masla; 2 żółtka; 125 cukru
(wszystko sypkie na pół)
z 2/3 ciasta piekę spód na rumiany kolor
na to ciepłe ciasto wykładam jabłka
i albo pianka z 2 białek albo od razu utarte 1/3 surowego ciasta
jest kruche, nie gliniaste

Ania

3. Data: 2006-10-23 13:55:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hania " <v...@g...pl> wrote in message
> [...]
> jabłek, minimalna ilość ciasta...i zero jakiś dżemiksów i innych żelatyn,
> jak się to miewa w cukiernianych paskudztwach.

Trzeba podpiec kruchy lub drożdżowy spód, nałożyć na to posiekanych na
płatki jabłek i raczej podsuszać, a nie piec, aby jabłka nie rozgotowały się
na marmoladę - posypać cynamonem i cukrem pudrem po wystygnięciu.

4. Data: 2006-10-23 15:24:23

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania " <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> jabłek, minimalna ilość ciasta...i zero jakiś dżemiksów i innych żelatyn,
> jak się to miewa w cukiernianych paskudztwach.

Genialna szarlotka: http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/szarlotka.h
tm

pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

--
Nie buduj domu na piasku, a szczęścia na sercu kobiecym.
(Seneka Młodszy)

5. Data: 2006-10-23 16:27:58

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> Genialna szarlotka: http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/szarlotka.h
tm

O jak miło, ze jeszcze mnie tu ktoś pamięta...
A szarlotka właśnie się u mnie kończy... Nie znikła pierwszego dnia, bo było
jednocześnie ciasto bananowe Magdy Bassett...

--
Pozdrawiam i życzę smacznego
Joanna

6. Data: 2006-10-23 20:11:50

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska wrote:

> Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości

Dzieki za przypomnienie - te wyprobuje jak tylko dzisiejsza sie skonczy.
MB

7. Data: 2006-10-23 20:14:41

Temat: Re: szarlotka = wszystkim serdeczne spasiba :)
Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> O jak miło, ze jeszcze mnie tu ktoś pamięta...
> A szarlotka właśnie się u mnie kończy... Nie znikła pierwszego dnia, bo
było
> jednocześnie ciasto bananowe Magdy Bassett...

Ani_B, Panslaviście, Misiczce i Joasi serdeczne thank you/dank je/ spasiba

Wreszcie wyszło CIACHO: kruche, kwaskowate i szarlotkowate
oczywiście musiałam o czymś zapomnieć, więc zamiast cukru-pudru na wierzchu
wylądował lukier z brązowego cukru - też fajne.

Nie podpiekłam ciacha wcześniej odpowiednio, a i nie było cieniutkie
(filozofowałam błędnie, że cienkie będzie się kruszyć)

Na drugi raz nie rozdrobnię aż tak jabłek

milego wieczorku. Biodra gawiedzi cierpią ;-))

hania

8. Data: 2006-10-24 12:16:06

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jabłek, minimalna ilość ciasta...i zero jakiś dżemiksów i innych żelatyn,
> jak się to miewa w cukiernianych paskudztwach.

A szarlotka chlebowa? Dość oryginalna... ale mi skmakuje, i szybko się robi.

DJD

9. Data: 2006-10-24 12:58:21

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> A szarlotka chlebowa? Dość oryginalna... ale mi skmakuje, i szybko się
robi.

chlebek z jabłkami? :)
h.

10. Data: 2006-10-24 13:03:27

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania wrote:

> witam,
> chodzi za mną (opędzić się nie mogę) szarlotka. Taka z ciastem nie
> biszkoptowym (bo mi do jabłek jakoś nie konweniuje), ale też, żeby kruche
> nie zrobiło się ciężko-kluchowate.

Przepis będzie trochę na oko, ale nie zapisuję swoich "wynalazków".
Osełkę masła i paczkę maki kukurydzianej posiekać, dodać pół szklanki
cukru (jak ktoś lubi b. słodkie to całą) i dwa - trzy jajka. Ciasto
zagnieść i do lodówki na co najmniej 2 godziny. Po wyjęciu z lodówki
podzielić ciasto na pół, jedną częścią wyłożyć blachę, na to jabłka
pocięte w ósemki (kwaśne, najlepiej antonówki), posypać cukrem
trzcinowym i na to pokruszona druga część ciasta.
Smak trochę jak przy owocach pod kruszonką, ale jednak inny.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

BARDZO CIEKAWY PRODUKT
przepis na ciasto gofrowe
KOKTAIL "SLONCE"
Przyrząd do przecierania pomidorów - prośba o opinie.
szarlotka sypana