Re: szczepionka p.żółtaczce - kiedy powtórzyć

From: "Marcin M." <mm@CUT_IT_OUTbajkowe.net>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: szczepionka p.żółtaczce - kiedy powtórzyć
Date: Thu, 08 Jul 2004 11:18:45 +0200

On 2004-07-08 10:54, antonina wrote:
> Mija 5 lat jak wzięłam ostatni zastrzyk szczepionki p. żółtaczce B (wg
> schematu 0-1 -6 m-cy). Wowczas powiedziano mi że będę odporna przez 5 lat.
> Poniewaz te 5 lat właśnie mija - chciałam sie zaszczepić ponownie, ale
> podobno teraz przyjmuje sie, iz tamta dawka skutkuje na cale życie. Nie
> bardzo mnie to przekonuje - czy ktoś wie cos na ten temat?

Tak, takie sa aktualne standardy. Aktualnie koncze I rok studiow, w pazdzierniku
zeszlego roku mialem wbite do indeksu potwierdzenie posiadania wymaganych
szczepien Engeriksem B jeszcze z 7 klasy podstawowki, czyli sprzed 6 lat.
Uzyskalem takze informacje w przychodni studenckiej, ze za pol roku od tego
czasu mam sie zglosic na doszczepienie. Przyszedlem i wtedy lekarz poinformowal
mnie jednak, ze zgodnie z nowymi standardami nie trzeba sie doszczepiac, mozna
jedynie zbadac sobie poziom p/cial anty HBS, ktory rzeczywiscie mialem wysoki.

pozdr.

--
[ Marcin M. ][ JID: marcinm(at)jabber.org ]
[ redhat-guide.prv.pl ]