szpinak

1. Data: 2003-05-20 11:23:59

Temat: szpinak
Od: "pamana" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
kupilam szpinak jednak nuie mam pojecia jak go przyrządzic na obiadek.
pomózcie
pozdrawiam
paula

1. Data: 2003-05-20 11:51:25

Temat: Re: szpinak
Od: "Demona" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka dni wczesniej jest ciagle i ciagle ten szpinak.... radze poszukac, az
cie grupowicze nie zlinczuja:)
--
Demona
-----

1. Data: 2003-05-20 12:26:52

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana wrote:
> witam
> kupilam szpinak jednak nuie mam pojecia jak go przyrządzic na obiadek.

Zajrzyj tu http://www.roxanaa.obywatel.pl albo tu
http://www.szpinak.prv.pl/, przepisow bez liku.

Dorota

1. Data: 2003-05-20 13:58:41

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana wrote:
> witam
> kupilam szpinak jednak nuie mam pojecia jak go przyrządzic na obiadek.
> pomózcie
> pozdrawiam
> paula

Podawalem juz raz, ale niech tam.
Moj ulubiony, a jedniczesnie bardzo prosty:

1. Szpinak umyc i poodcinac ogonki (bo lykowate)
2. osuszyc na reczniku
3. porwac rekoma, albo pokroic na szerokie (ok 1.5-2 cm) paski
4. Obrac czosnek (duuuuuuzo czosnku)
5. pokroic czosnek na plasterki
6. osuszony i pokrojony szpinak wrzucic na oliwe z oliwek i na dosyc
silnym ogniu trzymac az zmieknie (nie dluzej)
7. jesli pusci duzo sosu, albo sie go da odparowac, jak nie to wylac
8. czosnek zeszklic na oliwie z oliwek (duuuuuuuzo oliwy)
9. zmieszac to wszystko ze szpinakiem jeszcze chwile potzrymac na ogniu
10. podawac najlepiej z posadzonym jajkiem

Uwaga:
1. Kiedys wrzucalem szpinak na oliwe z czosnkiem, ale generalnie robilo
mi sie duzo sosu, ktory jest niejadalny i potem musialem odlewac,
czosnek z oliwa diabli brali, a mnie cholera. Stad wymyslilem
modywikacje, zeby robic czosnek osobno a potem po odlaniu sosu dopiero
mieszac.
2. Szpinak bardzo niknie. Ja na 3-4 osoby musze kupowac cala duza
reklamowke szpinaku inaczej nie ma co jesc....

Smacznego!
Pozdr.,
Szrek

1. Data: 2003-05-20 14:26:25

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Shrek <j...@p...onet.pl> wrote:

> 4. Obrac czosnek (duuuuuuzo czosnku)

Skad ta mania dodawania czsnku do szpinaku. Chyba nie widzialem tu
przepisu, który nie zawieralby czosnku. Zwlaszcza duuuuuuzo czosnku.
Szpinak ma smak dosc subtelny. Balbym sie, ze nadmiar czosnku go
popsuje.

Wladyslaw

1. Data: 2003-05-20 15:31:42

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy znawcy wytłumaczą mi, czemu świeży podduszony szpinaczek zrobił mi się
w smaku cierpki?

Danka

1. Data: 2003-05-20 17:49:13

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> przepisu, który nie zawieralby czosnku. Zwlaszcza duuuuuuzo czosnku.
> Szpinak ma smak dosc subtelny. Balbym sie, ze nadmiar czosnku go

Nadmiar napewno nie jest dobry, ale jak dlugo zyje nie slyszalam i nie
spotkalam sie z zadnym przepisem, ktory nie laczyl szpinaku z czosnkiem, bez
tego ostatniego szpinak smakuje jak trawa :-)
Ilona

1. Data: 2003-05-20 20:07:58

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

I.P. <i...@g...de> wrote:

> "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Nadmiar napewno nie jest dobry, ale jak dlugo zyje

Widocznie krotko zyjesz
;-)
> nie slyszalam i nie
> spotkalam sie z zadnym przepisem, ktory nie laczyl szpinaku z czosnkiem, bez
>

> tego ostatniego szpinak smakuje jak trawa :-)

Moze trafilas na zly szpinak. Albo jeszcze musisz sobie wyksztalcic
podniebienie.

Przegladalem dzisiaj, troche mimochodem, literature w poszukiwaniu
przepisow na szpinak. Na okolo setke przepisow jakie znalazlem w kuchni
polskiej, wegierskiej, francuskiej, niemieckiej, rosyjskiej, ukrainskiej
wloskiej i innych tylko kilka zawieralo czosnek i to w umiarkowanej
ilosci. Nawet w "Kuchni koszernej" Rebeki Wolf przepisy na szpinak sa
bez czosnku.
Jedynie "Staroceska kucharka" zaleca przyprawianie szpinaku czosnkiem
jako regule. Jak wiadomo, Czesi nigdy nie byli mistrzami przyrzadzania
jarzyn. Nadto wszystkie 3 przepisy na szpinak z czosnkiem we
"Wpolczesnej kuchni polskiej" Henryka Debskiego zawieraja czosnek.
Jednak ksiazka przedstawia raczej pewien idealny, postulowany obraz
profesjonalnej kuchni gastronomicznej za komuny, niz faktyczny stan i
tradycje polskiej kuchni. W koncu czosnek nie jest przyprawa zbyt
popularna w tradycyjneji kuchni polskiej.

Wladyslaw

1. Data: 2003-05-21 07:48:42

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> przepisu, który nie zawieralby czosnku. Zwlaszcza duuuuuuzo czosnku.
> Szpinak ma smak dosc subtelny. Balbym sie, ze nadmiar czosnku go

Well,
Ja podalem przepis na taki szpinak jaki mi smakuje.
Sprawa ilosci czosnku (jak i innych przypraw) jest na ogol kwestia
indywidualnej oceny i indywidualnego smaku.
Nie ujmowalbym zatem kwestii przyrzadzania szpinaku jako manii dodawania
do niego czosnku akurat. Po porostu mnie w takim wydaniu szpinaczek smakuje.

Musze jednak stwierdzic, ze chetnie poznalbym sprawdzony przepisik na
szpinak, ktory bylby rownie szybki i latwy w przygotowaniu jak ten,
ktory podalem, rownie smaczny i bez czosnku. Aby jednak ograniczyc pole
mozliwego bledu, od razu powiem, ze mnie osobiscie nie smakuje (moze
lepiej powiedziec mniej smakuje) szpinak zrobiony na tradycyjna polska
"paciaje".

Obiecuje w wolnej chwili poszukac w necie, ale moze masz jakies takie
przepisy?

Pozdrawiam serdecznie.

Shrek

1. Data: 2003-05-21 08:09:51

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

"I.P." wrote:
> Nadmiar napewno nie jest dobry, ale jak dlugo zyje nie slyszalam i nie
> spotkalam sie z zadnym przepisem, ktory nie laczyl szpinaku z czosnkiem, bez
> tego ostatniego szpinak smakuje jak trawa :-)

salatka z pomidorow i mlodego szpinaku jest rewelacyjna. teraz nie chce mi
sie grzebac, zeby podac przepis,a le obiecuje pozniej wrzucic. i tak bede
musiala go odgrzebac, bo dzis lub jutro planuje cos takiego zrobic, a
pamiec musze sobie odswiezyc ;) przepis poleci juz w nowym watku.

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl