Re: szybko i wykwintnie

1. Data: 2000-08-28 11:19:01

Temat: Re: szybko i wykwintnie
Od: Witek J <j...@b...uni.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Posiadanie komputera do czegos chyba zobowiazuje. Jesli ktos ma watpliwosci
> czy mleko sie zwazylo czy zwarzylo, czy pisze sie szczegolowo czy
> szczegulowo, to przeciez mozna to sprawdzic w slowniku.

I tu nie zupełnie się zgodzę, ponieważ większość programów typu
Internet Explorer 5 takowego słownika nie posiada. Ale oczywiście nie w tym rzecz.
Wydaje mi się, że ludzie piszą szybko i najnormalniej nie sprawdzają, co im z pod
palcy
wyszło. Lub starają się omijać typowo polskie znaki w rodzaju ś, ć, a to wcale łatwe
nie jest.
Ale staranność jest zawsze wymagana.
Pozdrowienia
Witek

1. Data: 2000-08-28 12:12:16

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
im z pod palcy
> wyszło. Lub starają się omijać typowo polskie znaki w rodzaju ś, ć, a to

Zdecydowanie jednak chyba najrozsadniej jest omijac szerokim kregiem polskie
znaki na liscie, jako ze uzywamy roznych stron kodowych i potem wychodza
takie oto kwiatki jak wyzej...
Chyba, ze na liscie obowiazuja jakies zasady? Czy jest jakas ustalona strona
kodowa?
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2000-08-28 13:11:51

Od: Seweryn Lipkowski <c...@c...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Gierlotka wrote:

> Zdecydowanie jednak chyba najrozsadniej jest omijac szerokim kregiem polskie
> znaki na liscie

Pozwolę sobie nie zgodzić się.

> Chyba, ze na liscie obowiazuja jakies zasady? Czy jest jakas ustalona strona
> kodowa?

Tak jak w całym polskim Usenecie: ISO-8859-2. Jeżeli ktoś ma problem ze
swoim czytnikiem, to odsyłam na news:pl.comp.ogonki lub
news:pl.news.czytniki .

To tyle w kwestii formalnej :-)

Pozdrawiam,
Seweryn.

--
Seweryn Lipkowski irc:cochese mailto:c...@c...krakow.pl |
________________________ http://www.under.construction/?będzie=niedługo ___|

1. Data: 2000-08-28 13:12:01

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Gierlotka wrote:

> Zdecydowanie jednak chyba najrozsadniej jest omijac szerokim kregiem polskie
> znaki na liscie, jako ze uzywamy roznych stron kodowych i potem wychodza
> takie oto kwiatki jak wyzej...

Kiedyś pisanie bez ogonków było regułą.
Teraz powoli się od tego odchodzi (oczywiście dotyczy to grup
polskojęzycznych)

> Chyba, ze na liscie obowiazuja jakies zasady? Czy jest jakas ustalona strona
> kodowa?

oczywiście - ISO 8859-2

sadyl

1. Data: 2000-08-29 06:15:03

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak jak w całym polskim Usenecie: ISO-8859-2. Jeżeli ktoś ma problem ze
> swoim czytnikiem, to odsyłam na news:pl.comp.ogonki lub
> news:pl.news.czytniki .

Ja problemów nie mam ani z czytnikiem ani z pisaniem z polskimi
znaczkami:)). Może czasami z ortografią i gramatyką... Omijanie polskich
znaczków to chyba przezwyczajenie... ale od dzisiaj na tej grupie postaram
sie zmienić przezwyczajenia.:)
Pozdrawiam
Magda

Sery w Krakowie - gdzie?
Co z bananow?
[ cuisine.pl ] Jaka jest odtrutka szefow kuchni na argentynskie seriale?*
Proba!!!!!!!!!
Serwis Makaron i nowosci tygodnia