szynka - zamarynowana i upieczona!

1. Data: 2002-09-27 06:51:36

Temat: szynka - zamarynowana i upieczona!
Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa dni temu wyciagnelam moja szynke z czelusci zamrazalnika (no, nie
calkiem moja, swinska;) i samobojczym akcie zamarynowalam ja w gotowej
marynacie "Staropolskiej" Kamisu. Upieklam w folii i wystudzilam. I wiecie
co? Pyszna wyszla. Z jednej strony troche sie sypie, ale generalnie kroi sie
jak normalna "sklepowa" szynke. A smakuje o niebo lepiej. Nawet wczoraj
zaimponowalam ta szynka mojej wybrednej babci. Ale nastepnym razem to juz
zamarynuje po ludzku:-) A potem upieke pasztet. A jeszcze pozniej tez cos
wymysle, zeby nie kupowac wedliny w sklepie.

pozdrawiam (prawie) likendowo
Marta

1. Data: 2002-09-27 07:42:04

Temat: Re: szynka - zamarynowana i upieczona!
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

MJ Skorupscy:
> [...]
> jak normalna "sklepowa" szynke. A smakuje o niebo lepiej. Nawet wczoraj

jak mój kumpel był zwykły mawiać: świetne ciasto, coby z "Delikatesów"

Waldek

1. Data: 2002-09-27 16:12:11

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MJ Skorupscy wrote:

> [...]
> zamarynuje po ludzku:-) A potem upieke pasztet. A jeszcze pozniej tez cos
> wymysle, zeby nie kupowac wedliny w sklepie.

Macie rację

każde zrobione w domu mięsiwko jest o niebo lepsze od
"sklepowej wędliny" z naprawdę bardzo małymi wyjątkami
np. salami
duszę, piekę, bejcuję
a mó mąż na szczęście jest wielkim amatorem takiego rozwiązania
i nawet jeśli nie zawsze eksperymenty są udane
uważa, że o niebo lepsze od "byle czego"

powodzenia na tej dróżce prawdziwego smaku
ewa

--
specjalne pozdrowienia dla hipisia!
Dawna Kuchnia _ /_

1. Data: 2002-09-27 19:22:34

Od: "halszczak" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepszy jest "bocuś", a idzie to tak: 1kg boczku wędzonego wkładam do
wrzątku, w którym podgotowuję chwilkę 3 listki laurowe, 4 ziarnka ziela, 15
ziarnek pieprzu, szczypta majeranku, 1 średnia marchewka, takaż sama
pietruszka i kawałek selera. Jak się zagotuje (po włożeniu boczku),
zmniejszam ogień (żeby tylko pyrkało) i gotuję do całkowitej miękkości
(trzeba sprawdzić widelcem), po czym odstawiam i zostawiam do wystygnięcia w
wywarze. Uwaga przy wyciąganiu-wyjmować najlepiej łyżką cedzakową. Najlepszy
jest na drugi dzień po całkowitym zastygnięciu w lodówce, ale jakoś nigdy
nie mogę tego doczekać.
Pozdrawiam i smacznego
halszczak.

1. Data: 2002-09-28 09:04:50

Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "halszczak" <h...@i...pl> napisał w wiadomości
[...]
>Najlepszy jest na drugi dzień po całkowitym zastygnięciu w lodówce, ale
jakoś nigdy
> nie mogę tego doczekać.

Eee, najlepszy to jest wlasnie goracy gruby plaster boczku polozony na
pajdzie swiezebo chleba. Chociaz ja ostatnio pieklam boczek nadziewajac go
cwiartkami zabkow czosnku - tez wyszedl pyszny.

Marta

1. Data: 2002-09-28 12:05:34

Od: "halszczak" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuj zrobić pasztet ze świeżego boczku.
Jakby co to służę przepisem.

1. Data: 2002-09-28 12:20:34

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spróbuj zrobić pasztet ze świeżego boczku.
> Jakby co to służę przepisem.

Żadne "jakby co".
Ja poproszę o przepis :)

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-09-28 14:23:25

Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spróbuj zrobić pasztet ze świeżego boczku.
> Jakby co to służę przepisem.

No to poprosze.. jakby co:)

M.

1. Data: 2002-09-29 22:51:29

Od: "halszczak" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pieczeń z boczku.

1 kg surowego boczku, 3 ząbki czosnku, 2 łyżki vegety, 1/2 szklanki śmietany
30%,natka pietruszki, sól, pieprz.
Boczek zemleć w maszynce. Czosnek obrać i rozetrzeć z vegetą, dodać do
boczku, wlać śmietanę, doprawić solą i pieprzem, posypać posiekaną natką i
wyrobić na jednolitą masę. Do wąskiej blaszki włożyć masę mięsną szczelnie
zawiniętą w folię aluminiową i piec półtorej godziny.
Podawać na ciepło lub na zimno z zieloną sałatą.

Moje rady-przy wyciąganiu trzeba uważać bo robi się strasznie dużo
"szmolczyku" i można się pokidać, zamiast pietruszki można dać 2-3 łodygi
selera naciowego, ale najlepsze jest pomieszane seler i pietruszka.
Smacznego Artur.

Re: Ryz
Re: cholerna aronia
Re: Ryz