tabletki - co mam zrobić teraz ?

1. Data: 2004-01-28 22:43:57

Temat: tabletki - co mam zrobić teraz ?
Od: "Kaska" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam problemik.
Otoz po raz pierwszy zazywalam tabletki antykoncepcyjne - dokładniej -
Microgynon 21. Lekarz przypisał mi od razu dwa opakowania i wytłumaczył jak je
zarzywać.
Ale teraz mam wątpliwosci - chyba niewystarczająco rozwiałam zwoje wątpliwości
podczas wizyty - ale wtedy nie zastanawiałam się nad problemem.
Otóż po zakończeniu przyjmowania pierwszego opakowania, trzeciego dnia dostałam
miesiączki. I jakoś bez zastanowienia się zarzyłam pierwszą tabletke z drugoego
opakowania.
A teraz czytam i na kartce informacyjnej leku jest napisane, że drugie
opakowanie powinno sie zacząć zarzywać 8-go dnia po zaprzestaniu zarzywania
pierwszego opakowania - niezaleznie od tego, czy krwawienie ustąpiło, czy też
nie.
Co więc teraz powinnam zrobić ?
Czy zaprzestać zarzywania tabletek i poczekać do jeszcze te 5 dni (do osmmego
dnia od zakonczenia zarzywania I opakowania) mimo wziecia juz pierwszej
tabletki dzisiaj - czyli w dniu rozpoczęcia krwawienia ?
Czy skoro zarzyłam dzisiaj tabletkę z II opakowania kontynuować ich zarzywanie ?

Ja wiem, że najlepiej byłoby pójść do lekarza i zapytać, ale znowu musiałabym
zapłacić za wizytę, a poza tym jesli mam kontynuować zarzywanie tabletek,
powinnam przyjąć kolejną z samego rana !

Pomóżcie proszę - co mam robić ?

Dziękuję
Kaśka

2. Data: 2004-01-29 00:11:18

Temat: Re: tabletki - co mam zrobić teraz ?
Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tabletki dzisiaj - czyli w dniu rozpoczęcia krwawienia ?
> Czy skoro zarzyłam dzisiaj tabletkę z II opakowania kontynuować ich

kontynuować zażywanie pigułek. zabezpieczenie jest. przerwa ma wynosić
maksimum 7 dni- nie wolno jej wydłuzać (chyba, ze nie zależy ci na ochronie
anty), lecz można ją skracać.

3. Data: 2004-01-29 08:37:05

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Otoz po raz pierwszy zazywalam tabletki antykoncepcyjne - dokładniej -
> Microgynon 21. Lekarz przypisał mi od razu dwa opakowania i wytłumaczył

nie wiem ile masz lata ale słownik orto. by sie przydał i trzeba czytac
ulotki a nie bez zastanowienia zażywaz pigułki i oczywisce pyac lekarza a
nie czekac na jego wyjasnienia ktorych ma juz po dziurki w nosie.
p.>

4. Data: 2004-01-29 09:00:32

Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> szukaj wiadomości tego autora

"pamana" <p...@w...pl> skrev i meddelandet
> nie wiem ile masz lata ale słownik orto. by sie przydał i trzeba czytac
> ulotki a nie bez zastanowienia zażywaz pigułki i oczywisce pyac lekarza a
> nie czekac na jego wyjasnienia ktorych ma juz po dziurki w nosie.

PMS?

A.

5. Data: 2004-01-29 09:16:23

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2004-01-29 10:48:12

Od: woo-cash <w...@W...konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaska <o...@p...onet.pl> był(a) tak miła/y i napisał(a) w
wiadomości <5...@n...onet.pl> datowanej śro 28.
stycznia 2004 23:43:

> Czy skoro zarzyłam dzisiaj tabletkę z II opakowania kontynuować ich
> zarzywanie ?

Absolutnie kontynouwać. Pożreć to opakowanie do końca i potem już zgodnie z
ulotką - 7 dni przerwy.

Nic złego się nie stało. Przerwa może być krótsza niż 7 dni, nie może być
dłuższa.

Pozdrawiam,
Woo.

--
= Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash = "Prawda jest jak dupa.
= = Każdy ma swoją."

7. Data: 2004-01-29 10:51:57

Od: woo-cash <w...@W...konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana <p...@w...pl> był(a) tak miła/y i napisał(a) w wiadomości

> nie wiem ile masz lata ale słownik orto.

Bardzo konstruktywna uwaga. ;-)

> by sie przydał i trzeba czytac
> ulotki a nie bez zastanowienia zażywaz pigułki

No, ta już jest bardziej konstruktywna, ale skoro przepadło... :-)

> i oczywisce pyac lekarza a
> nie czekac na jego wyjasnienia ktorych ma juz po dziurki w nosie.

No tak. Czasem jednak tak bywa, że człowiek nie wie o co zapytać, kiedy nie
ma doświadczenia w jakiejś kwestii. Nie zawsze można wszystko przewidzieć,
wszystkie potencjalne problemy i wątpliwości i z góry wiedzieć o co
zapytać. A lekarz? No cóż, jeśli ma tych pytań "już po dziurki w nosie", to
znaczy, że padają często, zatem może standardowo powinien udzielać takiej
informacji? :-)

Pozdrawiam,
Woo.

8. Data: 2004-01-29 13:20:22

Od: "DRka" <z...@t...odpowiem> szukaj wiadomości tego autora

> nie wiem ile masz lata ale słownik orto. by sie przydał i trzeba czytac
> ulotki a nie bez zastanowienia zażywaz pigułki i oczywisce pyac lekarza a
> nie czekac na jego wyjasnienia ktorych ma juz po dziurki w nosie.

A Ty ? Równiez nie wiem kim jesteś i ile Ty masz lat, ale co to ma tu do
rzeczy ?
Mam wrażenie, że błąd ortograficzny nie jest jakimś wielkim przewinieniem.
To tylko błąd, przeoczenie, ale nie powód do pisania takich odpowiedzi jak
Twoja.
Ale szczerze mówiąc, wolę czytać posty z błędami, niż takie jak Twój - bo te
drugie nic nie wnoszą do tematu, a są jedynie przejawem jakiejś
nieuzasadnionej złośliwości...?
Ale jeśli aż tak bardzo Cię uraziłam tym błędem i masz przeze mnie gorszy
dzień, to najmocniej przepraszam,
a na następny raz życzę więcej wyrozumiałości i serdeczności do innych
ludzi, bo wiesz... błąd to błąd, może się każdemu zdarzyć, a my przecież
jesteśmy tylko ludźmi !

Pozdrawiam
Kaśka

9. Data: 2004-01-29 13:21:09

Od: "DRka" <z...@t...odpowiem> szukaj wiadomości tego autora

> kontynuować zażywanie pigułek. zabezpieczenie jest. przerwa ma wynosić
> maksimum 7 dni- nie wolno jej wydłuzać (chyba, ze nie zależy ci na
ochronie
> anty), lecz można ją skracać.

Dziekuję. To właśnie chciałam wiedzieć.

Pozdrawiam
Kaśka

10. Data: 2004-01-29 13:24:46

Od: "DRka" <z...@t...odpowiem> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo konstruktywna uwaga. ;-)

Nie wiem na ile konstruktywna, przecież nic nie wnosi do tematu. A błąd...
coż, przecież każdemu zdarzyć się może.

> [...]
> ma doświadczenia w jakiejś kwestii. Nie zawsze można wszystko przewidzieć,
> wszystkie potencjalne problemy i wątpliwości i z góry wiedzieć o co

Tak, zgadzam się, dlatego właśnie nie zapytałam o swój problem podczas
wizyty u lekarza i dlatego właśnie zadałam pytanie tutaj.
I bardzo dziękuję za odpowiedź, szczególnie za kolejnego posta ;-).

Pozdrawiam
Kaska

Szczepionka poza lodówką
Rak prostaty