Re: tamborek

From: "Gocha" <g...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: tamborek
Date: Tue, 9 Apr 2002 08:16:47 +0200

Ja radzę siebie tak, że po napięciu materiału na tamborku, lewą ręką,
trzymającą tamborek, lekko podnoszę materiał tuż obok miejsca wyjścia igły.
Nic mi się nie miesza, wszystko super idzie. Dlatego preferuję tamborki o
średnicy do max. 20 cm, bo wtedy sięgam środkowym palcem do 3/4 średnicy
tamborka. Praca na tamborku ma jeszcze jedną zaletę. Jeśli wzór wymaga
długich przeskoków, to łatwiej odnaleźć miejsce następnego krzyżyka. Bez
tamborka o wiele częściej się myliłam, musiałam zmieniać często nić, zamiast
dokończyć tą z igły na innej plamie.
A przekładanie z góry do dołu i odwrotnie ręki rzeczywiście nie przyspiesza
pracy.
Są teraz igły, które są ostre z 2 końców i mają ucho w środku długości. Ale
to raczej do haftu na ramie niż na tamborku i to najlepiej na ramie ze
stojakiem.
Tyle mojego mądrzenia. Gocha