Re: trawa i ja

Data: 2001-03-15 00:28:52
Temat: Re: trawa i ja
Od: r...@f...onet.pl. (Paweł'Róża'Różański)

e...@f...foto.ch.pwr.wroc.pl (emes) wrote in
<s...@l...localdomain>:

>nie odwracaj kota ogonem. popierając zakaz, niejako przyczyniasz się
>do tego, że palący trawkę trafiają do więzień. i co? jesteś skłonny
>to robić - zamykać ludzi za kratkami tylko dlatego, że palą zioło, a
>nie np. chleją wódę na umór?

Błędnie utożsamiasz niezgodę na legalizację z chęcią karania za
posiadanie/używanie. Np. ja nie mam zamiaru zamykać nikogo w więzieniu
ani za trawę, ani za żadne inne dragi. Część moich znajomych używa
narkotyków. Ich wybór. Ale _legalizacja_ narkotyków oznacza
przyzwolenie społeczne na ich stosowanie, a to już moim zdaniem zbyt
wiele.
Gdyby był projekt zmiany ustawy tak, żeby za posiadanie/używanie
nie zamykało się ludzi w więzieniach, tylko 'karało' w inny sposób (mam
na myśli np. kary pieniężne, bo IMHO człowiek używający szkodzi
społeczeństwu), to bym go poparł. Oczywiście jeżeli lobby
przedstawiające ten projekt nie dążyłoby do legalizacji. :-)
Bo zamykanie w więzieniu (sama możliwość) za jedno/kilkurazowe użycie
narkotyku to IMHO spora przesada.
Podsumowując: legalizacja - NIE, dekryminalizacja - tak.

--
*** R Ó Ż A ***