Re: troche OT/filozofia inteligentne otoczenie

From: "sleepindog" <l...@s...dogs.lie>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: troche OT/filozofia inteligentne otoczenie
Date: Mon, 26 Nov 2001 23:01:45 +0100

Użytkownik "Wilczek" <w...@i...com> napisał w wiadomości
news:9tu7ae$s97$1@korweta.task.gda.pl...
> Inteligencja to tylko pewna potencja - warunkowana genetycznie
> (zaleznie od pogladu od 30-70%) i srodowiskowo przy czym glowna
> role w ksztaltowaniu sie inteligencji odgrywa wczesne dziecinstwo
> kiedy ksztaltuje sie i ulega wielu przeobrazenieom uklad nerowy.
> Bez stymulacji moze nie byc wykorzystywana nalezycie. Kontakt z
> otoczeniem ma wiec wplywa na to w jaki sposob wykorzystasz to co
> zostalo Ci dane. Niestety po 8 roku zycia wplyw jednostki na
> ksztaltowanie swojej inteligencji jest juz bardzo niewielki.
>
> Czlowiek jest istota spoleczna i jako taka najczesciej wykosztuje
> [...]

ok. chodzilo mi o to ze w pewnym stopniu dzialanie umyslu czlowieka moze
zastapic dzialanie otoczenia, cos jak zewnetrzny mozg. czlowiek jest w
interakcji z otoczeniem dlaczego nie ma wiec pobierac z niego energie
psychiczna:) wykorzystywac sytuacje zewnetrzna jak wewnetrzne sugestie. bo
np czlowiek uczyl sie latac obserwujac ptaki tylko ze z czasem doszedl do
tego ze niekoniecznie nalezy machac skrzydlami. i latwiej przeciez sie mysli
przy wiekszej ilosci bodzcow zewnetrznych. bo przeciez tam gdzie jest wrzawa
kazdy znajdzie cos do powiedzenia.
przy okazji interesuja mnie podreczniki o psychologii napisane w ciekawy
sposob. narazie jestem przy podstawach. czytam i podoba mi sie tak ladnie
oprawiona ksiazka wstep do psychoanalizy freuda i chcialbym poglebic swoja
wiedze podobnie przystepna, bezposrednia, poparta ciekawymi przykladami
literatura. jesli znacie podobne pozycje bylbym wdzieczny za tytuly.
tzn. nie chodzi mi o typowy szkolny podrecznik z terminami raczej jakies
doswiadczenia.
prosilbym o pomoc.
pozdrawiam
sleepindog