Re: tv 4:3 a 16:9

1. Data: 2003-02-26 09:42:02

Temat: Re: tv 4:3 a 16:9
Od: "Marek Wojciechowski" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale chyba nie podaje Ci 100 klatek na sekunde a nawet gdyby to sadzisz ze
bys to
> zauwazyl ?

Odpowiednio szybki sprzęt podaje 100 klatek, ale nie o to chodzi. Monitor
wyswietla tyle klatek ile dostaje z karty graficznej, a telewizor 100 Hz
musi sobie brakujące klatki sam wyprodukować. I niestety jest duża róznica w
obrazie w zależności od techniki jaka to robi. Mało tego, lepsze modele mają
w menu kilka trybów generowania dodatkowych klatek, ponieważ nie ma (chyba)
jedynej słusznej i najlepszej metody, i dlatego jest wybór aby uzytkownik
wybrał tryb jaki jemu najbardziej odpowiada.

Pozdrawiam Marek.

1. Data: 2003-02-26 10:39:31

Od: Paweł Paroń <p...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b3i258$g51$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marek Wojciechowski wrote:

> [...]
> musi sobie brakujące klatki sam wyprodukować. I niestety jest duża róznica
> w obrazie w zależności od techniki jaka to robi.

Może i jest różnica, ale i tak w każdym przypadku telewizor 100Hz ma dużo
lepszy obraz niż podobny telewizor 50Hz, wystarczy rzucić okiem w dowolnym
sklepie, nie trzeba długo się przyglądać, żeby pokazać które ze stojących na
półkach modeli to są właśnie te 100Hz. Masz chyba na myśli algorytmy
kompensacji ruchu i są na tyle dobre, że nie można się do niczego
przyczepić, "na oko" obraz w telewizorach 100Hz jest bardzo dobry, nie ma
zjawiska "przeskakiwania", które (podobno, sam nigdy nie widziałem) było w
pierwszych takich telewizorach, wiele lat temu.

Ja bym nie kupił telewizora 50Hz, zwłaszcza dużego (przy większym ekranie
migotanie jest dużo bardziej dokuczliwe). Co do ekranu 4:3 lub 16:9 to ceny
są takie, że chyba lepiej za te same pieniądze kupić tv z ekranem 4:3 o
podobnej przekątnej albo nawet i większy, można na nim obejrzeć program
nadawany w formacie 4:3 i 16:9, najwyżej w tym drugim przypadku będą czarne
paski na górze i na dole. Ale jeśli komuś zależy, żeby sąsiadom chodziła
gula z zazdrości, to powinien kupić taki 16:9.

Paweł

1. Data: 2003-02-27 07:41:09

Od: "Axel_" <a...@p...NO.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Wojciechowski" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
> jedynej słusznej i najlepszej metody, i dlatego jest wybór aby uzytkownik
> wybrał tryb jaki jemu najbardziej odpowiada.

Ja sie na tym nie znam, ale IMHO jest to czestotliwosc _odswiezania_
obrazu - wiec nie ma znaczenia jak szybko zmienia sie obraz (nie sadze, zeby
obraz zmienial sie szybciej niz 10 klatek na sekunde). Obraz telewizyjny
towrzony jest przez strumien elektronow "omiatajacy" ekran - im rzadziej to
sie dzieje, tym bardziej przygasa luminofor (swieci, bo ma bezwladnosc) i
oko ludzkie odbiera to jako mruganie ekranu. Zatem im szybciej, tym lepiej
nawet jak pokazuja nieruchoma tablice - zmiany obrazu nie maja tu nic do
rzeczy. Uff, mam nadzieje wyjasnilem i ze nie naopowiadalem glupot ;-)))

Axel

1. Data: 2003-03-02 05:22:18

Od: "Darek" <d...@n...bart.nl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie podales najtrafniejszy opis systemu 100Hz, dokladnie tak to dziala.
Tez mam 100 Hz i przywyklem do niego do tego stopnia ze natychmiast zauwazam
tv bez 100 Hz. Z reszta bez znaczenia jak to dziala ale 100Hz zdecydownaie
'uspokaja' obraz w porownaniu ze standardowym tv

Pozdrawiam Darek

"Axel_" <a...@p...NO.com> wrote in message

> [...]
> nawet jak pokazuja nieruchoma tablice - zmiany obrazu nie maja tu nic do
> rzeczy. Uff, mam nadzieje wyjasnilem i ze nie naopowiadalem glupot ;-)))

Książeczki mieszkaniowe(zmiana przepisów?)
skurczony sweter
Fronty do kuchni
Szyby kabiny prysznicowej
Jaki luz dla pralki