ucieranie kartofli robotem - którym?

1. Data: 2003-10-06 11:01:03

Temat: ucieranie kartofli robotem - którym?
Od: "punia" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich. Smakowita grupe podczytuje od pewnego czasu i dzieki niej
zgromadzilam przepisy na wypieki z tartych kartofli. Niestety proces recznego
pozyskiwania surowca nie jest zajeciem najfajniejszym i nosze sie z zamiarem
kupna robota kuchennego z funkcja ucierania kartofli. Czy zaprawieni w
kuchennych bojach grupowicze pomoga mi w wyborze odpowiedniego sprzetu? Nie
jest mi potrzebny zanadto rozbudowany kombajn, bo i miejsca w kuchni nie za
wiele, i oszczednosc finansowa tez wskazana. Jaki sprawdzony model polecacie
(tarka odpada - to juz testowalam ;)?
Pozdrawiam.

1. Data: 2003-10-06 11:48:12

Temat: Re: ucieranie kartofli robotem - którym?
Od: "Dana" <k...@N...wanadoo.nl> szukaj wiadomości tego autora

"punia" <p...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
za
> wiele, i oszczednosc finansowa tez wskazana. Jaki sprawdzony model

http://www.gazeta.pl/usenet/

Ja mam przystawkę do ucierania warzyw do maszynki do mięsa Zelmer, która
posiada kilka tarek o różnych "oczkach'. Jedną z nich uciera się świetnie
ziemniaki. Polecam

1. Data: 2003-10-06 14:23:03

Od: "izabela" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ja "ucieram" w sokowirówce.... takiej normalnej do jabłuszek i marchewki:)
pozdr

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2003-10-06 15:16:35

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mialam jakis robot no name, Chociaz byl solidny na twardych ziemniakach
zatrzymywal sie. Tez bym cos kupila,ale boje sie ze bedzie taj\k samo...:(
TMK

1. Data: 2003-10-06 20:30:45

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam tzw Julie, a moja Mama Kasię tej samej firmy (MPM Product). Jestem
generalnie zachwycona, gdyby nie kilka drobnych błędów, których możnaby
uniknąć.
- Mielę, a właściwie siekam mięso (10x lepsze od maszynki!! drobniutko
"zmielone" ale nie zmiazdzone, sok nie wycika. Bomba),
- warzywa siekam, owoce, buraczki, ziemniaki na placki
- biję pianę,
- mam do tego bardzo dobry mikser (ach te sosy owocowe do pierogów!)
- sokowirówkę
- wyciskacz do owoców cytrusowych (nareszcie tort pomarańczowy nie wiąże się
nieodzownie z dlugotrwałym wyciskaniem 9 pomarańczy),
- nakładka na frytki (trochę za gruba jak na mój gust)

robot kosztował ok 300zl. Uważam ze wart swej ceny, biorąc pod uwagę i
zajmowany obszar i różnorodność funkcji.

A teraz wady ;)
- przykrywka do malaksera jest momentami trudna do czyszczenia
- Kasia ma fatalne urzadzenie do bicia piany, choc wygląda na lepsze
- Julia ma o wiele lepiej rozwiązane "tarcze" wymienne do ucierania
produktów. Kasia ma całe tarcze, a Julia wymienne wkładki, ale krawędzie
tarcz Kasi tną palce.
- niestety, czasami nie jest w stanie zastapić zwykłego ręcznego miksera
- nie zemlę w tym maku :(
- Ręcznie bita piana jest wyższa i bardziej puchata, ale ta za to twardsza
;)
- Utrzymanie utrojstwa w czystości wymaga wysiłku... niby zakamarki
zkliwidowano poprzez polywowy kształt, ale jednak gdzie niegdzie się
zachowały.

To mój pierwszy taki robot wieloczynnościowy. W tej chwili mam go ... około
roku chyba. I problemem na samym poczatku był programator. Po tygodniu
wróciło z naprawy i jest ok :)

A! - uwaga. Mimo wszystko przydaje się szeroki zakres prędkości. Julia ma 3,
a kasia 10 i przy Kasi lepiej się kontroluje to, co się dzieje w malakserze
:)

Jezeli masz masyznkę do mięsa, masz robot ręczny, masz sokowirówkę lub
mikser, które ciągle dobrze chodzą, to może Ci się nie opłacać wydatek na
taki kombajn. Ja nie miałam :)

Sasannka

http://sasannka.xpect.pl

1. Data: 2003-10-07 07:18:00

Od: "punia" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Witkowska <s...@x...pl> napisał(a):

> Jezeli masz masyznkę do mięsa, masz robot ręczny, masz sokowirówkę lub
> mikser, które ciągle dobrze chodzą, to może Ci się nie opłacać wydatek na
> taki kombajn. Ja nie miałam :)

No wlasnie w tym rzecz, ze maszynke do miesa i robota recznego posiadam, nie
mam sokowirowki, ktora rozwiazalaby problem. Szukam czegos, co by tylko
siekalo i tarlo, sprawdzonego i polecanego.
Do robota recznego mam taka przystawke z nozykiem, podobno tym mozna. Obawiam
sie jednak, ze o ile sprawdza sie przy robieniu pulpy z truskawek czy jablek,
to kartoflom nie podola...
Dziekuje wszystkim za rady, bede probowac.
Pozdrawiam

PS.Widzialam w sklepie w cenie konkurencyjnej Zelmera Kaleo (glowy za nazwe
modelu pod topor nie poloze), mial funkcje ucierania kartofli. Mial ktos moze
z nim do czynienia? Trze te kartofle naprawde, czy tylko teoretycznie?

1. Data: 2003-10-08 06:50:10

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
za
> wiele, i oszczednosc finansowa tez wskazana. Jaki sprawdzony model
========
Ja od wielu lat używam ruskiej sokowirówki. Jest znakomita. Czasem mam
wrażenie, że starłaby nawet kamienie.
Kiedyś dostałem taką w prezencie od rodziców (pod koniec wojny). Służyła mi
chyba z 10 lat, aż syn ją zrzucił i połamał. Chciałem więc kupić jakiś
kombajn za kilka pensji, ale ostatecznie na bazarze znalazłem niemal
identyczną maszynę, również ruską i to za jakieś zupełnie psie pieniądze.
Takie wyroby, to jedna z nielicznych rzeczy, za które szanuję Radziecką Myśl
Techniczną.

waldek
========

Feta z pomidorami - czy cos zrobilam nie tak?
Frytki
ryż z estelli
jak zapiekankę?
platki owsiane