Re: uczenie na pamiec

Data: 2002-05-04 19:53:02
Temat: Re: uczenie na pamiec
Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl>

Użytkownik "Flyer" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3CD32A73.E858C8A9@poczta.onet.pl...
> Machloy-Machlowicz wrote:
> >

> To moze nie jest najweselsze stwierdzenie - ale czesc osob nie nadaje
> sie do "nowej gospodarki"

To sprawa dyskusyjna, czy oni nie nadają sie do gospodarki, czy gospodarka
do nich. Wszak patrząc z punktu widzenia humanisty - ludzie nie są "dla
gospodarki", tylko odwrotnie.

- 20 lat temu ich bledy, brak zrozumienia
> wykonywanej pracy itp. byly bardzo slabo widoczne.

Przesadzasz. Ludzie z wysokimi kwalifikacjami zawsze będą rozumieć, co
robią. Człowiek przy taśmie myśleć nie musi, tylko koncentrować się na małym
elemencie większej całości.

> Otoczenie zmienia sie blyskawicznie a ludzie raczej niespecjalnie maja
taka mozliwosc - trudno mi uwierzyc, ze ludzie nagle stali sie
> inteligentniejsi/zdolniejsi/pojetniejsi.

Bo nie stali się. Zawsze współczynnik IQ rozkłada się w populacji wg.
krzywej Gaussa.

> Z drugiej strony - osoby posiadajace zdolnosci manipulacji i "opierdalania
sie" - zdolaja z takiej sytuacji wyjsc obronna reka.

To znaczy? Spróbuj "się opierdalać" za sterem samolotu. W ogóle Cię tam nie
dopuszczą, jeżeli jesteś zdolny tylko w taki sposób wykonywać swoje
obowiazki. Ani do wielu innych odpowiedzialnych zawodów.

> I nie ma za bardzo czemu sie dziwic, ze coraz wiecej osob trafia do
gabinetow psychiatrow i psychologow - czesc z nich chcialaby zyc
wygodnie/dobrze, ale z drugiej strony nie ma po temu
predyspozycji/zdolnosci.

Albo warunków obiektywnych/mozliwości.

Moge zaryzykowac nawet stwierdzenie, ze strach
> przed utrata tego wygodnego stylu zycia powoduje, ze takie osoby sa
"niebezpieczne" - cofaja sie w zachowaniach do dzialan zwiazanych z
> INSTYNKTEM obrony i walki.

Utraty wygodnego stylu życia boi sie tylko ten, któremu trafił się on
przypadkowo, jak ślepej kurze ziarno i którego własna pozycja społeczna jest
zależna od humoru zwierzchnika a nie wieloletniego dorobku życiowego -
ciężkiej, systematycznej pracy w miejsce "opierdalania sie" ;).
Dorrit