update [bylo:Lodowka Bosch KGV 36640 - zarzaca sie zarowka]

1. Data: 2005-06-12 11:54:57

Temat: update [bylo:Lodowka Bosch KGV 36640 - zarzaca sie zarowka]
Od: "Xeper" <xeper1[at]wp[dot]pl_@tojuz.nie> szukaj wiadomości tego autora

Dzien Dobry,

> Zarowka sie zarzy pomimo, ze w pomieszczeniu jest 23C - po zgloszeniu
serwis
> Boscha potwierdzil, ze jest "cos nie tak" i pracownik serwisu pojawi sie w
> przyszlym tygodniu.
> Mam nadzieje, ze uda sie mu usunac te usterke - dam info po jego wizycie.

Obiecalem dac info po wizycie technika z serwisu Bosch...

Technik przyjechal w umowionym terminie, jednak jedynie w celu
zweryfikowania zasadnosci zgloszenia.
Przez pierwsze 15 minut staral sie wmowic mi, ze wszystko jest OK - dopiero
kilka bardziej stanowczych slow sprawilo, ze stal sie bardziej nastawiony na
rozwiazanie problemu.

Stanelo na tym, ze przyjedzie jeszcze raz i wymieni modul sterujacy
zalaczaniem zarzenia zarowki, tak aby sprzet dzialal zgodnie z instrukcja.

I jeszcze jedna rzecz: w instrukcji jest napisane, ze zarzenie dziala gdy
temp pomieszczenia jest nizsza niz 20C i jest wlaczona funkcja "super
chlodzenia". Technik zarzekal sie, ze zarowka ma sie zarzyc niezaleznie od
ustawionej temp chlodziarki czy tez wlaczenia "super chlodzenia" - czyli
inaczej niz jest to napiane w instrukcji...
Kto ma racje - technik czy instrukcja?

--
Serdecznie Pozdrawiam
Wojciech <Xeper> Gawronski

2. Data: 2005-06-12 12:09:36

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-06-12 13:54, Xeper napisał(a):
> [...]
> ustawionej temp chlodziarki czy tez wlaczenia "super chlodzenia" - czyli
> inaczej niz jest to napiane w instrukcji...

Napiszę jeszcze raz wg, mnie to wada fabryczna akurat tego modelu, jak
już pisałem w żadnej znanej mi lodówce po zamknięci drzwi nie pozostaje
zapalone światło (bez względu czy się pali mocnym światłem czy tylko
żarzy) - jeśli się mylę proszę innych o sprostowanie, ale najpierw
zerknijcie do swoich lodówek.
Projektant pewnie coś wymyślił, miało wyjść coś innego, co innego
wyszło, a teraz co przecież firma (producent) się nie przyzna że nowy
produkt jest do d...y.
Myślę, że rację ma instrukcja (chyba, że jest to tłumaczenie z innego
języka i coś skopał tłumacz), a ponieważ jest to wada fabryczna, serwis
ma prikaz mówić że wszystko jest OK - czego dowodem jest początek
Twojego postu.

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

3. Data: 2005-06-12 18:13:34

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Xeper <xeper1[at]wp[dot]pl_@tojuz.nie> napisał(a):

> Technik zarzekal sie, ze zarowka ma sie zarzyc niezaleznie od
> ustawionej temp chlodziarki czy tez wlaczenia "super chlodzenia" - czyli
> inaczej niz jest to napiane w instrukcji...
> Kto ma racje - technik czy instrukcja?

We wszystkich mi znanych lodówkach Boscha i Siemensa tego typu żarówka
grzeje jeżeli temp. otoczenia spada poniżej 18,5oC niezależnie od włączonej
funkcji "super". Może się coś zmieniło w najnowszych modelach, ale wątpię.

4. Data: 2005-06-12 18:28:03

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olo <w...@j...cy> napisał(a):
> [...]
> zapalone światło (bez względu czy się pali mocnym światłem czy tylko
> żarzy) - jeśli się mylę proszę innych o sprostowanie, ale najpierw

We wszystkich jednoagregatowych lodówkach Boscha i Siemensa produkowanych
od 1998 roku, żarówki w określonych temp. pracują jako grzałki. To nie jest
wada, a zaleta. Dzięki temu te lodówki zachowują włąściwe parametry nawet w
temp otoczenia 5oC. Inne w tej temp. po prostu wyłączają się (rozmraża się
zamrażarka). Nie widziałeś takiej lodówki, bo mało jeszcze widziałeś. Jeżeli
masz samorozmrażalną lodówkę, to poczytaj instrukcję do niej i pomyśl
dlaczego tam pisze, że temp. otoczenia nie może być niższa niż 16oC.

5. Data: 2005-06-12 18:39:36

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-06-12 20:28, zayzayer napisał(a):

> [...]
> masz samorozmrażalną lodówkę, to poczytaj instrukcję do niej i pomyśl
> dlaczego tam pisze, że temp. otoczenia nie może być niższa niż 16oC.

Mam taką samo rozmrażającą się lodówkę, ale w instrukcji do niej nie ma
słowa o temperaturze zewnętrznej na poziomie 16oC, co więcej mój
szwagier ma lodówkę boscha (ok. 2 - 3 letnia, 2 komorowa) i dziś na
pytanie tel. czy żarówka świeci, po wizualnym sprawdzeniu stwierdził że
nie.

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

6. Data: 2005-06-12 21:09:28

Od: "Xeper" <xeper1[at]wp[dot]pl_@tojuz.nie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
włączonej
> funkcji "super". Może się coś zmieniło w najnowszych modelach, ale wątpię.

Dziekuje za odpowiedz,
W instrukcji jest napisane, ze zarowka ma sie zarzyc jezeli w pomieszczeniu
jest mniej niz 20C i jest wlaczona funkcja "super"...

Prosze, czy moglbys jeszcze sprobowac odpowiedziec na ponizsze pytania:
1. Czy sterownik tego "zarzenia" ma jakas regulacje, np. ze zalacza zarzenie
zarowki w przedziale 16...22C w pomieszczeniu?
2. Czy fakt, ze pomimo napraw technika lodowka zachowuje sie inaczej niz
jest to opisane w instrukcji daje mi prawo do jakichkolwiek roszczen wobec
BSH PL [chodzi mi o to, ze w instrukcji jest napisane, ze zarowka ma sie
zarzyc jezeli w pomieszczeniu jest mniej niz 20C i jest wlaczona funkcja
"super" - Ty piszesz, ze niezależnie od włączonej funkcji "super"]
3. Czy zarzaca sie zarowka nie powoduje szybszego psucia sie produktow
umieszczonych w jej poblizu?

Dzieki z gory za odzew....

--
Serdecznie Pozdrawiam
Wojciech <Xeper> Gawronski

7. Data: 2005-06-12 21:19:12

Od: "Xeper" <xeper1[at]wp[dot]pl_@tojuz.nie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olo" <w...@j...cy> napisał w wiadomości

> [...]
> zapalone światło (bez względu czy się pali mocnym światłem czy tylko
> żarzy) - jeśli się mylę proszę innych o sprostowanie, ale najpierw

Owszem, w innych znanych mi lodowkach jednoagregatowych nie ma tego, ale te
lodowki to raczej lodowki "z broda" sa ;)

Nie chcialbym polemizowac, czy rozwiazanie zastosowane w Boschu jest OK czy
do d...
Ten "ficzer" jest opisany w instrukcji [moge miec do siebie pretensje, ze
nie zapoznalem sie z nia przed zakupem] Po prostu chcialbym, aby ta lodowka
dzialala zgodnie z instrukcja - a moj egzemplarz nie dziala...

Wierze, ze serwis BSH bedzie w stanie usunac te usterke.
I oni chyba tez skoro chca wymienic modul sterujacy ta zarowka...

> [...]
> języka i coś skopał tłumacz), a ponieważ jest to wada fabryczna, serwis
> ma prikaz mówić że wszystko jest OK - czego dowodem jest początek

Instrukcja jest napisana w wielu jezykach - w wersjach PL, EN i DE jest
napisane to samo.

--
Serdecznie Pozdrawiam
Wojciech <Xeper> Gawronski

8. Data: 2005-06-13 14:06:39

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> masz samorozmrażalną lodówkę, to poczytaj instrukcję do niej i pomyśl
> dlaczego tam pisze, że temp. otoczenia nie może być niższa niż 16oC.

nie chce mi siędyskutować czy tak ma być - pewnie masz rację
ale taki sposób sterowania jest trochę bez sensu - lepiej byłoby podgrzewać
bezpośrednio czujnik temperatury (np. jakąś spiralą)

ale jestem teoretykiem.... :)

rokko

9. Data: 2005-06-13 20:07:13

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> nie chce mi siędyskutować czy tak ma być - pewnie masz rację
> ale taki sposób sterowania jest trochę bez sensu - lepiej byłoby podgrzewać
> bezpośrednio czujnik temperatury (np. jakąś spiralą)

Przecież nie o czujnik chodzi, a szybkie rozmrożenie parownika chłodziarki.
W normalnej temp. otoczenia ten parownik rozmrażany jest ciepłem, które
przenika do lodówki z zewnnątrz. A lodówki mają coraz lepsze izolacje.
Wyobraźmy teraz sobie, że temp. otoczenia wynosi np. 10oC. Lodówka po
osiągnięciu odpowiedniej temp. w chłodziarce - wyłącza się. W czasie tej
pracy schładza też do minus dwadziescia parę stopni zamrażarkę. Po
wyłączeniu stoi tak długo, aż temp. parownika (tam jest czujnik temp.)
osiągnie 5oC (musi się skutecznie rozmrozić), ale w temp. otoczenia 10oC te
dochodzenie do tej temp. może trwać pół dnia zamiast np. 1/2h i w tym czasie
zamrażarka może osiągnać niebezpiecznie wysoką temp. W temp. otoczenia 5oC w
ogóle się nie włączy i zamrażarka się rozmrozi.

10. Data: 2005-06-16 17:32:02

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Jun 2005 23:09:28 +0200, Xeper napisał(a):

> 3. Czy zarzaca sie zarowka nie powoduje szybszego psucia sie produktow
> umieszczonych w jej poblizu?

Z doświadczenia odpowiem: powoduje.

Pozdrawiam
Miroo

Jaki TV 29" ?
klimatyzator do mieszkania - co wybrać ?
lenteks i panele???
Jaką podłogę do mieszkania na parter?
dedTUNIA: Gegen kreisrunden Haarausfall - Against circular loss of hair - Contre Alopécie Areata