urządzenie do odkrecanie żaluzji

1. Data: 2003-02-09 23:17:34

Temat: urządzenie do odkrecanie żaluzji
Od: "Łukasz" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy spotkał się ktoś kiedyś z jakimś urządzniem do elektrycznego odkręcania
żaluzji?
Kiedyś słyszałem historyjkę jak to znajomy znajomego zmajstrował sobuie
takie urządzenie które wieczorem wraz z zapadaniem zmroku zakręcało żaluzje
a rano o świcie odkręcało. Zasada działania opierała się o element reagujący
na natężenie światła, czyli to jak jest jasno na zewnątrz. Jak jest jasno
żaluzje odkręcone, jak robi sie ciemno to powoli zamyka. Wadą tamtego
egzemplarza było że często sie psuło i były problemy z kalibracją.
Jako że mam codziennie rano i wieczorem do obejścia 10 okien, co już mnie
powoli zaczyna irytować, to zacząłem się zastanawiać jakby ten proces
zautomatyzować.
Na dodatek często zdarza mi się rano nie zdążyć z odkręceniem wszystkich
żaluzji i wtedy z zewnątrz wygląda jakby w mieszkaniu nikt nie mieszkał.
Boje się że to sie może źle skończyć.
Gdyby w ogóle ktoś coś takiego produkował to dobrze by było żeby dało się to
zainstalować na już istniejących żaluzjach a nie żeby trzeba było kupować
nowe
Pozdrawiam
Łukasz

1. Data: 2003-02-10 09:10:49

Temat: Re: urządzenie do odkrecanie żaluzji
Od: "dj" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> zainstalować na już istniejących żaluzjach a nie żeby trzeba było kupować

Jeśli masz żaluzje z silnikiem (opuszczane/podnoszone elektrycznie) to nie
jest to problem.
Potrzebujesz czujnika zmierzchowego i odpowiedniego przkaźnika, który będzie
odpowiednio załączał styki.
Jeśli masz ręczne, wiąże się to z rozebraniem kasety i wymianą wałka.

DJ

1. Data: 2003-02-10 09:30:51

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

Dnia pewnego (Monday, February 10, 2003 10:10 AM),
osoba znana jako... dj, wzięła się za pisanie
i oto co z tego wynikło:

> [...]
> będzie odpowiednio załączał styki.
> Jeśli masz ręczne, wiąże się to z rozebraniem kasety i wymianą wałka.

Obawiam się, że autor wątku pod pojęciem 'żaluzji' ma na myśli
klasyczne poziome żaluzje okienne (międzyokienne) w formie tych
pionowych "blaszek", które można odkręcić albo podnieść. Ty zaś piszesz
o roletach zewnętrznych. Jeśli faktycznie mowa tu o żaluzjach okiennych
(międzyokiennych), to problem może być większy - dochodzi bowiem problem
sterowania na dwa sposoby: podciąganie i przekręcanie listków, tak aby
wpuszczały światło. Jest to raczej robota dla magika-amatora (dwa
silniczki, przekładnie, wyłączniki krańcowe itp.), jednym słowem
dłubanina.
Jeśli zaś mowa o roletach zewnętrznych, to nie trzeba wcale wymieniać
kaset na te z silnikiem. Kiedyś, będąc u znajomych zauważyłem, że mają
urządzenie do podnoszenia rolet. Było to w formie "przystawki"
montowanej w miejsce bębna nawijającego taśmę wewnątrz pomieszczenia.
Zamiast ciągnąć taśmę ręcznie - silnik z odpowiednią przekładnią nawijał
taśmę na "swój" bęben. Było to niewiele większe od oryginalnego
nawijaka. Do tego mieli dołączony zegar, który włączał silnik o
odpowiedniej godzinie. I nie trzeba było biegać po domu i podciągać
rolet. Tylko, że jak o jednej godzinie włączało się tych kilkanaście
rolet, to robił się niezły harmider - nie tyle od silników, bo te
pracują prawie bezgłośnie, ale same rolety podciągane prawie
jednocześnie nieźle hałasowały :))
Problemem w amatorskim wykonaniu takich przystawek może być sprawa
wyłączenia silnika w odpowiednim momencie - wydaje mi się, że
odpowiednie było by tu zastosowanie jakiegoś sprzęgła przeciążeniowego,
albo odpowiednio umieszczonych wyłączników krańcowych. Jak to było
rozwiązane w ich przypadku - nie wiem.
Oczywiście roletami można było też sterować "ręcznie" przy pomocy
przycisków 'góra-dół' na obudowie urządzenia.

* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-02-10 09:49:33

Od: "dj" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <A...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> odpowiednie było by tu zastosowanie jakiegoś sprzęgła przeciążeniowego,
> albo odpowiednio umieszczonych wyłączników krańcowych. Jak to było

Interesujące, może masz więcej szczgółów.
To były samoróbki, czy jakieś gotowce?

pozdrawiam

DJ

1. Data: 2003-02-10 09:54:13

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

Dnia pewnego (Monday, February 10, 2003 10:49 AM),
osoba znana jako... dj, wzięła się za pisanie
i oto co z tego wynikło:

[...]
> Interesujące, może masz więcej szczgółów.
> To były samoróbki, czy jakieś gotowce?

Dwa razy niestety :)
1. Tylko to, co widziałem i oglądałem
2. Widziałem to w Kraju Zaodrzańskim :)

A były to gotowce. Wydaje mi się jednak, ze nie byłoby problemem
wyszukać tego rozwiązania "gdzieś w Internecie". Teraz jednakże nadaję z
roboty i nie mam możliwości szukania (tylko mail). Daję słowo, że w
jakimś katalogu roleciarzy widziałem takie rozwiązanie - chyba nawet w
Polsce. Warto jednak popróbować googla. Z pewnością coś wyrzuci.
W domu poszukam sam - myślę, że coś się znajdzie.

* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-02-10 10:40:53

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam wrote:
> [...]

> listków, tak aby wpuszczały światło. Jest to raczej robota dla
> magika-amatora (dwa silniczki, przekładnie, wyłączniki krańcowe

Mysle, ze byloby to do zrobienia. W koncu do regulacji wpuszczania swiatla
wystarczyloby samo krecenie listkami, podciaganie ich moznaby zostawic
reczne. A do krecenia nimi moznaby przystosowac serwo modelarskie. Fakt, ze
serwo by musialo byc mocne i bylby to klocek wiszacy przy listwie zaluzji,
ale idea mi sie podoba

J.

1. Data: 2003-02-10 11:10:34

Od: "Łukasz" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wpuszczały światło. Jest to raczej robota dla magika-amatora (dwa
> silniczki, przekładnie, wyłączniki krańcowe itp.), jednym słowem

Dokładnie, chodziło mi żaluzje montowane wewnątrz na oknach, to na zewnątrz,
to przecież roleta ;))
Wiem że coś takiego można zmajstrować, ale wolałbym to kupić i nie bawić się
z tym miesiącami. Chciałbym kupić, założyć i ma działać :)
pozdrawiam
Łukasz

1. Data: 2003-02-10 14:26:58

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

Dnia pewnego (Monday, February 10, 2003 10:49 AM),
osoba znana jako... dj, wzięła się za pisanie
i oto co z tego wynikło:

> Interesujące, może masz więcej szczgółów.
> To były samoróbki, czy jakieś gotowce?

Znalazłem! :))
www.somfy.pl/autom_ro.htm

Nazywa sie to Roll-Lift. Opis na dole strony.

pozdrawiam,
* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-02-10 23:55:00

Od: "krzys_iek" <krzys-iek@_spam-no_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule "b26oq2$679$...@a...news.tpi.pl", czlowiek zwany "Łukasz"
napisal :

> [...]
> Kiedyś słyszałem historyjkę jak to znajomy znajomego zmajstrował
> sobuie takie urządzenie które wieczorem wraz z zapadaniem zmroku

archwium pl.misc.elektronika - sa takie gotowe ;d

1. Data: 2003-02-11 09:09:08

Od: "Marek" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Interesujące, może masz więcej szczgółów.
> To były samoróbki, czy jakieś gotowce?
>
> pozdrawiam
>
> DJ

Widziałem coś takiego na allegro!.
Marek.

Piła tarczowa - jaką kupić ?
Stara farba kredowa - jak usunąć ?
Szafa wnękowa - jak prawidłowo zaprojektować ? - długie
Stara farba kredowa - jak usunąć ?
MAŁA FIRMA