Szafa wnękowa - jak prawidłowo zaprojektować ? - długie

1. Data: 2003-02-09 22:02:46

Temat: Szafa wnękowa - jak prawidłowo zaprojektować ? - długie
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich :-)

Stoję przed dylematem prawidłowego zaprojektowania szafy wnękowej z
drzwiami przesuwnymi. Przez prawidłowe rozumiem jak najwygodniejsze i
jak najbardziej ergonomiczne. Będzie to moja (a może niebawem nasza)
podstawowa szafa garderobiana.

Szafa będzie miała 275 cm długości i 280 cm wysokości i będzie
obejmowała prawie całą ścianę (w jej narożniku jest komin o wymiarach
zewnętrznych ok. 40x40 cm).

Dylematy przed którymi stoję to:
1. głębokość szafy - w chwili obecnej skłaniam się do 60 cm głębokości
ściany + ok. 5 cm na szyny - nie chcę by była za głębokoa bo "zżera" to
powierzchnię użytkową w sypialni ale niechciałbym walczyć z każdym
wkładanym wieszakiem;
2. ilość i szerokość poszczególnych skrzydeł drzwi - skłaniam się do
tego by skrzydła miały ok. 57 cm
3 na ile "przedziałów" podzielić szafę pionowymi płytami - myślę o 4
a) ok. 80 cm - drążki na ubrania krótkie (jeden nad drugim, górny z
mechanizmem opuszczania)
b) ok. 80 cm - drążek na ubrania długie, powyżej półka
c) ok. 50 cm * 2 - szuflady do wysokości ok. 120 cm, powyżej półki; OK
wiem, że się nie sumuje do 275 cm ale to dopiero wstępny zamysł :-)
4. jeśli szuflady to o jakiej wysokości każda
5. czy niektórym półkom dołożyć rolki od szuflad by móc je wysuwać by
dostać się do zawartości zlokalizowanej głębiej ? Jeśli tak czy
dodatkowo dodać pionowe "plecy" takiej półce by się z niej nie
wysypywało przy przesuwaniu ?
6. jak rozwiązać oświetlenie w takiej szafie. Czy jest ono konieczne ?
Rząd halogenowych reflektorków przed szafą odpada - zdecydowanie mi się
nie podoba. Może jakieś lampki halogonowe (?) w środku ?
7. jaką farbą pomalować ścianę na której zostanie zbudowana ta szafa -
farbą olejną ?

Podstawowe "przedziały" planuję na wysokość ok. 200 cm od podłogi a
powyżej półki na rzadziej używane i niewymiarowe "bambetle"

Wykonanie będzie własne więc czekam na wszystkie nawet nieszablonowe
propozycje - nie usłyszę od fachowca "Panie tak się nie robi !"

Z góry dziękuję za wszystkie konstruktywne uwagi.

Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-02-10 19:47:46

Od: "eazy77" <i...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

cze
sciagni sobie demo programu do projektowania szaf z senatora
http://www.senator.pl/sps/
pzdr

1. Data: 2003-02-11 08:00:33

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sciagni sobie demo programu ...

Dziękuję, ściągnąłem programik i go przetestuję.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-02-11 11:41:35

Od: "jacek" <w...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
Na szyny potrzebujesz 10 cm
57 cm (chcesz 5 skrzydel) moim zdaniem jest OK
staraj sie podzilic szafe tez na 5 czesci , bedziesz mial
wygodny dostep do wszystkich czesci
pamietaj o szufladach koszach i pantografie zeby Ci to wszystko
sie otwieralo wazna uwaga
pozdrawiam
PS. jesli juz zaprojektujesz sobie szafe , bedziesz wiedzial co chcesz
podeslij mi projekt ja ci go zwymiaruje zeby wszystko mialo rece i nogi

--
=====Tanie meble na zamowienie====
====== www.szafykuchnie.to.pl ======

1. Data: 2003-02-11 11:54:50

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-)

> Na szyny potrzebujesz 10 cm ...

Na takie uwagi właśnie czekałem - zwłaszcza na Twoje bo pamiętam
deklarację sprzed kilku tygodni :-)

> PS. jesli juz zaprojektujesz sobie szafe , bedziesz wiedzial co chcesz
> podeslij mi projekt ja ci go zwymiaruje zeby wszystko mialo rece i nogi

Będę wdzięczny, podeślę na pewno.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-02-11 16:11:18

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jacek" <w...@a...waw.pl> wrote in message
> witam
> Na szyny potrzebujesz 10 cm
> 57 cm (chcesz 5 skrzydel) moim zdaniem jest OK

57 cm to jest dość wąsko - ułóż na podłodze np. swetry, albo bieliznę
pościelową, albo inne rzeczy, na jakimś drągu powieś kilka garniturów i
zmierz, ile one zajmują miejsca. Ja w ten sposób doszłam do wniosku, że
jednak podział na 80 cm pozwala lepiej wykorzystać przestrzeń. Moja szafa ma
~ 320 cm szerokości, 4 skrzydła po ~ 80 cm, i taki podział w środku. U mnie
się sprawdza. W szafie trzymamy moje ubrania i męża plus całą masę innych
bambetli (głównie na górze, na półkach nad drążkami). Bieliznę trzymamy w
komodach, za to w szafie, w dwóch "kawałkach" na dole są ogromne szuflady
(po 30 cm wysokości) jedna na moje buty, druga na buty męża. Nie jest to
elegancki sposób przechowywania obuwia, ale z braku innego miejsca......
Anka

1. Data: 2003-02-11 21:16:21

Temat: Re: Szafa wnękowa - jak prawidłowo zaprojektować ?
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za uwagi :-)

> 57 cm to jest dość wąsko - [...] Ja [...] doszłam do wniosku, że
> jednak podział na 80 cm pozwala lepiej wykorzystać przestrzeń.

Rzeczywiście masz rację, "pokroić" szafę na "cienkie plasterki" nie
sztuka ale zastanawia mnie czy trzymać się tego, że każdy przedział
szafy przysłaniany jest przy użyciu tylko jednego skrzydła drzwi ? Mam
wrażenie, że skrzydła drzwi o szerokości 80 cm to dużo - wizualnie i
wagowo.

> na dole są ogromne szuflady
> (po 30 cm wysokości) jedna na moje buty, druga na buty męża.

Ja na szczęście buty myślę przechowywać w innym miejscu :-)

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-02-11 22:02:33

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech Ściesiński" <w...@N...prv.pl> wrote in message
> [...]
> sztuka ale zastanawia mnie czy trzymać się tego, że każdy przedział
> szafy przysłaniany jest przy użyciu tylko jednego skrzydła drzwi ?

Jakoś inaczej nie umiem sobie tego wyobrazić:) Przy 4 skrzydłach mam zawsze
dostęp do dwóch kawałków szafy - w różnych konfiguracjach. 4 skrzydła to 2
szyny czyli 7 cm. 5 skrzydeł pewnie potrzebowałoby 3 szyn. Moja szafa jest
płytkawa - ma 63 cm głębokości razem z drzwiami. Inaczej się nie dało, ale
nie klniemy wieszając ubrania - jakoś się wszystko mieści:)

> Mam
> wrażenie, że skrzydła drzwi o szerokości 80 cm to dużo - wizualnie i
> wagowo.
Wagowo to nie wiem. Chodzą gładko, więc ich wagi się nie czuje. A wizulanie
to fakt, że mogą działać przytłaczająco, zwłaszcza, że Twoja szafa będzie
dużo wyższa. (moja ma 2,50). Wiele zależy od wzoru i koloru drzwi.

> Ja na szczęście buty myślę przechowywać w innym miejscu :-)
Szczęęęęściarz:)))))))
Anka

1. Data: 2003-02-12 04:37:20

Od: "jacek" <w...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
=====Tanie meble na zamowienie====
====== www.szafykuchnie.to.pl ======
Użytkownik "Miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> płytkawa - ma 63 cm głębokości razem z drzwiami. Inaczej się nie dało, ale
> nie klniemy wieszając ubrania - jakoś się wszystko mieści:)

5 skrzydel potrzebuja tez dwoch torow
najlepszym rozwiazaniem jest 60cm wnetrze + 10 tory

jezeli lustra to troche waza . plyta rattan sa lzejsze

1. Data: 2003-02-12 11:53:58

Od: "Wojciech Gołąbowski" <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński"
> [...]
> 3 na ile "przedziałów" podzielić szafę pionowymi płytami - myślę o 4
> a) ok. 80 cm - drążki na ubrania krótkie (jeden nad drugim, górny z

Pamiętaj, że do opuszczenia drążka 80cm musisz mieć możliwość rozsunięcia
drzwi na 80cm :)
Ja z tego powodu szafę ~150cm muszę podzielić na trzy niezależne drzwi...

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

Stara farba kredowa - jak usunąć ?
MAŁA FIRMA
porady WNĘTRZARSKIE
Kuchenka elektryczna kontra kuchenka gazowa
Pytanie do serwisantow lodowek Polar.