uzaleznienie

1. Data: 2003-09-30 20:24:23

Temat: uzaleznienie
Od: "iKinga" <k...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie ostatnio zastanawialam od kiedy zaczyna sie uzalenienie. Kiedy na
przyklad mozna powiedziec, ze ktos jest alkoholikiem.

Ja szczerze mowiac jestem w takich ocenach bardzo surowa, bo prawie wcale
nie uzywam alkoholu, hazard to dla mnie obca bajka, to samo narkotyki.

Zastanawialam sie glownie nad kwestia alkoholu i piwa w szczegolnosci.
Ogolnie panuje raczej tendencja do bagatelizowania piwa i jego zawartosci. A
mysli takie nasuwaja mi sie kiedy widze sobie sasiada, ktory podczas spaceru
z pieskiem "strzela sobie piwko" i to raczej regularnie.

Jak myslicie gdzie przebiega ta granica? Czy pijac codziennie, czy pijac
regularnie czy tez zalezy to od ilosci i mocy?

pozdrawiam

kinga

2. Data: 2003-09-30 20:49:32

Temat: Re: uzaleznienie
Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iKinga" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

[...]

Alkoholikiem może być tak samo sąsiad , który strzela piwko na spacerku z
psem, jak i dyrektror dużego koncernu albo przeciętny student. Różnica
polega tylko na tym co i w jaki sposób piją...

Pozdrawiam
paulinka

3. Data: 2003-09-30 20:49:35

Temat: Odp: uzaleznienie
Od: "iKinga" <k...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paulinka <p...@N...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blcq7e$jbp$...@n...news.tpi.pl...

> Alkoholikiem może być tak samo sąsiad , który strzela piwko na spacerku z
> psem, jak i dyrektror dużego koncernu albo przeciętny student. Różnica
> polega tylko na tym co i w jaki sposób piją...

Jasne, to wiem, ze moze trafic na rozne osoby. Chodzi mi raczej o to gdzie
jest granica. Na przyklad te sposoby, o ktorych piszesz.
Jakie sa sposoby picia?

BTW - sasiad wyglada na pracownika sredniego/wyzszego szczebla, ale to nie
ma nic do rzeczy, pisze tak tylko bo pewnie mialas inne wyobrazenie

kinga

4. Data: 2003-09-30 21:06:27

Od: "iKinga" <k...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paulinka <p...@N...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blcrib$oj3$...@n...news.tpi.pl...

> Alkoholizm to alkoholizm , nie ważne czy ktoś codziennie na spotkaniu z
> klientem upija się koniakiem, czy idzie do parku z kumplami i wypija 8
piw.

Moze spytam inaczej - kiedy mozna powiedziec, ze ktos jest alkoholikiem?

> p/s Przepraszam, ze nie napisałam nic odkrywczego, ale nie jestem
> specjalistą w tym temacie. Chociaż przyznam, ze powszechna akceptacja
> społeczna picia piwa przez coraz młodsze osoby, jest IMO coraz bardziej
> niepokojąca...

Mam takie same odczucia, stad to zastanawianie.

kinga

5. Data: 2003-09-30 21:12:09

Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

: Chodzi mi raczej o to gdzie
: jest granica. Na przyklad te sposoby, o ktorych piszesz.

Granica dla każdego może być zupełnie inna. Są ludzie, którzy pija latami i
nikt nawet nie podejrzewałby ich o nałóg, są 13-letnie dzieci, które trzeba
już leczyć.

: Jakie sa sposoby picia?

6. Data: 2003-09-30 21:23:44

Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

: Moze spytam inaczej - kiedy mozna powiedziec, ze ktos jest alkoholikiem?

http://www.alkoholizm.akcjasos.pl/12.php

Mam nadzieję, że specjaliści wyrażą to w odpowiedni sposób, ja chyba nie
jestem zbyt kompetentna w tym temacie;-).

Pozdrawiam
Paulinka

7. Data: 2003-10-01 10:53:37

Od: "Oasy" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iKinga" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

> Zastanawialam sie glownie nad kwestia alkoholu i piwa w szczegolnosci.
> Ogolnie panuje raczej tendencja do bagatelizowania piwa i jego zawartosci.

Co do samego tematu to nie pomogę sprecyzować samego punktu początkowego, bo
jak już specjaliści napisali dzieje się to poza świadomością, z pewnością
natomiast, bez żadnego odkrywania Ameryki, jestem w stanie stwierdzić że na
pewno niebezpieczny jest moment kiedy alkohol zaczyna przeszkadzać w
normalnym życiu.
Interesuje mnie natomiast inny aspekt, bardziej rodzinny, mianowicie
obecność alkoholu w domu z dziećmi. Czy z alkoholem należy się przed dziećmi
"czaić", czy lepiej jak wychowamy je w duchu że wszystko jest dla ludzi
tylko jest kwestia mądrego wyboru i odpowiednich proporcji. Tak bardziej po
mojemu, piwko do kolacji spożywanej wspólnie z dziećmi, czy tylko i
wyłącznie jak juz pójdą spać?

Pozdrawiam
Andrzej

8. Data: 2003-10-01 11:11:42

Od: Nela Mlynarska <n...@n...security.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oasy napisał(a):

> Czy z alkoholem należy się przed dziećmi
> "czaić",

My się nie czaimy, choć zwykle wychodzi tak, że na piwko mamy ochotę
dopiero, jak dzieci położą się spać a my sobie przed telewizorem na
chwilę klapniemy. Natomiast czasem widzą jak pijemy. Już nawet wiedzą,
dlaczego dzieci nie powinny pić piwa ani innego alkoholu.

Pozdrawiam,
Nela

9. Data: 2003-10-01 12:00:58

Od: "iKinga" <k...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qwax <...@...Q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@2...17.138.62...

> Spróbuję więc odpowiedzieć tak jak ja zrozumiałe Twoje
> pytanie:
>
> Uzależnienie zaczyna się wtedy gdy "brak zaczyna
> przeszkadzać w życiu a zaspokojenie braku powoduje
> zagrożenie zdrowia lub życia".

O to mi chodzilo !

> I dotyczy to wszystkiego - narkotyków, alkoholu, jedzenia,
> nikotyny, 'chorych związków' dłubania d nosie ;-))), leków,
> adrenaliny, ....
> (niestety zauważyłem że wyklucza moje 'uzależnienie' - seks
> nigdy mi nie szkodził bez względu na ilość ;-))) - a przy
> niedoborach ....;-((( )

A slyszales o tych co padli na polu walki ;) na zawal? Podobno zdarzaly sie
takie wypadki :)))

pozdrawiam zyczac serca jak dzwon

kinga

10. Data: 2003-10-01 12:30:49

Temat: Re: uzaleznienie - OT
Od: "Old Rena" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

P. T. Qwax <...@...Q> napisał:
> Użytkownik "iKinga" <k...@n...op.pl> napisał w
> wiadomości news:bleg4v$d81$1@news.onet.pl...
>
> Tylko serca? ;-(((((
Zważywszy, że dzwony przeważnie wiszą...

--
Old Rena, zabłąkana staruszka
[Renata Gierbisz]

Dlaczego..............