Data: 2005-07-30 17:15:39
Temat: Re: uzasadnienie pewnego przepisu
Od: "Paula" <p...@o...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "Paweł Hańczur" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dce5fd$p5h$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> Witam
>
> Mam nadzieję, że zadaję pytanie na odpowiedniej grupie.
>
> W wiekszości przepisów transportowych (samochodowych, kolejowych) istnieje
> zapis o tzw. "warunkowym przejechaniu czerwonego światła".
> Np. jeśli jadąc samochodem chcemy skręcić w prawo na 'zieloną strzałkę',
> to najpierw bezwarunkowo musimy sie zatrzymać, następnie dopiero możemy
> ruszyć. W przepisach kolejowych (w uproszczeniu), także można przejechać
> czerwony semafor, natomiast najpierw trzeba wyhamować skład do 0km/h a
> następnie można jechać z jakąś tam minimalną prędkością.
>
> Czy jest jakieś psychologiczne uzasadnienie tego nakazu zupełnego
> zatrzymania się, bo 'na oko' takie coś zwiększa bezpieczeństwo w ruchu ale
> to 'na oko' mi nie wystarcza.
> Jeśli to NTG - proszę o podpowiedź gdzie tego uzasadnienia szukać.
Mnie zawsze mówili na kursie prawa jazdy, że gdy jest czerwone światło i
zielona strzałka do skrętu, to trzeba się bezwarunkowo zatrzymać w celu
ustąpienia pierwszeństwa pieszym :) (fakt, że gdy nie ma pieszych, to i tak
trzeba się zatrzymać, co jest może i trochę niepotrzebne). No i poza tym na
sygnalizatorze warunkowym przy skręcie w prawo należy ustąpić pojazdom
nadjeżdżającym z lewej, czyż nie? :) Więc chyba jednak ta konieczność
zatrzymania się przed sygnalizatorem ma swoje uzasadnienie :)
Nietoperek
|