Strona główna Grupy pl.soc.rodzina w markecie :-) Re: używanie autorytetów w wychowaniu... [Było: Re: w markecie :-) - nieco OT]

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: używanie autorytetów w wychowaniu... [Było: Re: w markecie :-) - nieco OT]

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
pl!news.internetia.pl!news.ipartners.pl!not-for-mail
From: "Joanna Gacka" <j...@w...to.kopernik.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: używanie autorytetów w wychowaniu... [Było: Re: w markecie :-) -
nieco OT]
Date: Mon, 14 Jan 2002 13:27:22 +0100
Organization: Kopernik.pl
Lines: 87
Message-ID: <a1uit4$1hrm$1@news2.ipartners.pl>
References: <a0ljr9$g9e$1@news.tpi.pl> <3c2e597e$1@news.vogel.pl>
<a0phqu$k61$1@news.tpi.pl> <a0pjtt$gkl$1@news.onet.pl>
<a0v8ct$hpj$1@news.tpi.pl> <a11ns5$t4j$1@news.onet.pl>
<a12roo$g68$1@zeus.polsl.gliwice.pl> <a13v93$ns7$1@news.onet.pl>
<1...@j...jasien.net>
<a14872$945$1@news.onet.pl>
<1...@j...jasien.net>
<a14f2k$kau$1@news.onet.pl>
<1...@j...jasien.net>
<a14opp$4jb$1@news.onet.pl> <a15hgf$ke1$1@zeus.polsl.gliwice.pl>
<a1bvek$8s9$1@news.onet.pl> <a1fa84$ib$1@zeus.polsl.gliwice.pl>
<a1mg2l$cv8$1@news2.ipartners.pl> <a1o63j$gl9$1@zeus.polsl.gliwice.pl>
<a1u6gp$18ai$1@news2.ipartners.pl> <a1u8a2$h9e$1@news.onet.pl>
<a1u9fq$1an9$1@news2.ipartners.pl> <a1ubfk$mmh$1@news.onet.pl>
<a1udjt$1e17$1@news2.ipartners.pl> <a1ugqq$2vt$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 157.25.196.174
X-Trace: news2.ipartners.pl 1011011300 51062 157.25.196.174 (14 Jan 2002 12:28:20
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 14 Jan 2002 12:28:20 GMT
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.3018.1300
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.3018.1300
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.rodzina:1589
Ukryj nagłówki


Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a1ugqq$2vt$1@news.onet.pl...
>
>
> A czyż ja się nie zapytałam? Zdanie zaczyna się od "czy" a kończy się
> znakiem zapytania....

I tak w kolo Macieju... jesli Cie zapytam "Czy to prawda, ze jestes nalogowa
alkoholiczka i dlaczego?" to nie poczujesz sie obrazona na tyle zeby
przestac o mnie myslec jak o partnerze w dyskusji i negowac dalsza jej
czesc?
Czy tego typu odczucie tez uznasz za naganne? Ja na przyklad bym sie
obrazila chyba a juz na pewno nie bardzo by mi sie chcialo czytac ciagu
dalszego...
A tez sie zaczyna od "czy" i konczy znakiem zapytania

>
> > > A jeśli chodzi o offtopiczność, to nie wiem, co masz na myśli, ale

> >
> > Właściwie to chciałabym wiedzieć jak wychowywać jak nie daje efektu
> > > przykład i "walenie biblią" po głowie (mam tu na myśli używanie
> > autorytetów
> > > w wychowaniu)...
> >

> To znaczy pokazujesz dzieciom, że kraść nie wolno... w ten sposób, że sama
> nie kradniesz... cytujesz przykazania... a jak widzisz, ze ktoś kradnie to
> co robisz? Pozwalasz kraść, czy jednak zwracasz na to uwagę, żeby
utwierdzić
> dzieci w przekonaniu że kraść nie wolno? i co wtedy dzieciom mówisz? jak
> nazywasz człowieka, który kradnie?

To znaczy moje dzieci same wiedza, ze tak nie wolno i zwracaja uwage takiej
osobie. Wiedza rowniez, ze mozna zwrocic ta uwage w sposob, ktory taka osobe
zmusi do myslenia - na przyklad "Prosze pani, przez pomylke wlozyla pani do
kieszeni to mydelko z polki"
- to znaczy reagujemy na nieprawidlowosci ale w sposob, ktory pobudzi raczej
do myslenia a nie do odwetu - chociazby z tego wzgledu ze do konca nie wiemy
co ta osoba wlasciwie zrobila...



>
> A co wtedy, jak ta osoba się już zastanowiła i ukradła i dla niej jest to
> zabawne?

Wiesz, ja tego posta Sasanki tak nie odebralam. Ale widac tu sie roznimy.

Nie robisz nic i patrzysz, jak za jej przykładem kolejnym osobom
> się udaje? Przecież abstrahując od tego, że ta kradzież była jakby
> przypadkowa... (dziecko coś schowało nieświadomie...) To może się zdarzyć
> taka osoba, która uzna to za metodę na kradzież - post szkoleniowy...
Biorę
> dziecko - sadzam w wózku na krzesełku i pod pupę podkładam mu co się
> trafi... Byle tylko nikt nie zauważył... A jak zauważy to za kasą się
> ochronie powie, ze to dziecko wzięło...

hm... uwazasz, ze osobie, ktora potraktuje ten post jako "szkoleniowy" w
czymkolwiek przeszkodzi taka a nie inna Twoja reakcja?

Osoby, która tak spożytkowałaby
> tamten post raczej nie zmusiłoby do myślenia pytanie "jest powód tego
> wstydu, który odczula?..." bo ona się wstydzi tego, że tym razem jej się
nie
> udało... Zmuszać do myślenia to można dziecko. Nawet przy wychowywaniu z
> doskoku. Dorosły jest uformowany i tu, żeby coś zmienić trzeba mocnych
> argumentów... Ale to jest moje zdanie...

coz - moje zdanie jest i podobne i inne - trzeba uzyc mocnych argumentow to
prawda, ale trzeba tez wiedziec, jakich uzyc argumentow wobec kogo. Ja nie
wale z grubej rury poki nie mam pewnosci ze:
- nic ponizej nie podziala
- walniecie podziala
innymi slowy poki nie znam osoby na tyle dobrze zeby wiedziec o powyzszym
Zadna z nas nie moze powiedziec o innych osobach na tej liscie "znam jego
serce".

a zmuszanie do myslenia w przypadku doroslych duzo daje rowniez - jestem
tego namacalnym przykladem. Moj maz rowniez....


Joanna



 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
14.01 Joanna Duszczyńska
14.01 Joanna Gacka
14.01 Joanna Duszczyńska
16.01 didziak
17.01 Jacek Rozanski
17.01 ulast
19.01 didziak
29.01 ulast
29.01 ulast
"Nie będziesz cudzołożył."
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Mechanizmy obronne a zakazowe wychowanie dzieci.
Mechanizmy obronne a zakazowe wychowanie dzieci.
Mechanizmy obronne a zakazowe wychowanie dzieci.
Analiza wyborcza
Deklaracja polityczna - Kukiz'15
Zbrodnie w majestacie prawa
Byle tylko do jesieni i wszystko się zmieni
Zjazd woJOWników
Re: Circuit Court PREDATOR Judge James J. Lombardi
Coś się komuś pomyliło.
Prymitywne Piractwo Prawne
Czy opiekunka dziecięca to dobry zawód?
Rusza rzadowy projekt "Heart" na swoim, wszystkim zostanie zabrane
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem