w koncu bedzie waloryzacja co roku z uwzglednieniem wzrostu plac

1. Data: 2007-09-07 15:52:11

Temat: w koncu bedzie waloryzacja co roku z uwzglednieniem wzrostu plac
Od: "piotrek" <p...@p...priotr.piotr> szukaj wiadomości tego autora

Sejm przywrócił coroczną waloryzację rent i emerytur 15:05 07.09.2007
piątek

Przywrócenie corocznej waloryzacji rent i emerytur o wskaźnik inflacji i co
najmniej 20 proc. wskaźnika wzrostu płac - zakłada przyjęta przez Sejm
nowelizacja ustawy o rentach i emeryturach z Funduszu Ubezpieczeń
Społecznych.

Za nowelizacją głosowało 406 posłów, żaden nie był przeciwny, a jeden
wstrzymał się od głosu.

Posłowie przyjęli także wniosek mniejszości złożony przez SLD, który zakłada
likwidację tzw. starego portfela. Dla świadczeń przysługujących emerytom i
rencistom urodzonym po 31 grudnia 1929 r. podwyższona zostanie kwota bazowa
do 100 proc. przeciętnego wynagrodzenia przyjętego do ustalenia wysokości
świadczenia w dniu jego przyznania - od 1 marca 2008 r.

Chodzi o osoby, które przeszły na emeryturę w latach 1993-1998 i otrzymały
emerytury wyliczone na podstawie zaniżonej kwoty bazowej do 91 proc.
przeciętnego wynagrodzenia.

SLD zgłosił także wniosek mniejszości, w których postulował większe podwyżki
dla emerytów; waloryzację o wskaźnik inflacji zwiększony o co najmniej 30
proc. wskaźnika wzrostu płac. Jednak takie rozwiązanie posłowie odrzucili.

Uchwalona w piątek nowelizacja przywraca coroczną waloryzację rent i
emerytur. Świadczenia będą waloryzowane o wskaźnik inflacji i co najmniej 20
proc. wzrostu płac.

Waloryzacja o wskaźnik wyższy niż 20 proc. realnego wzrostu płac będzie
możliwa za zgodą Komisji Trójstronnej. Waloryzacja będzie dokonywana co
roku, 1 marca. Nowela pozwala też, by waloryzacja z 1 marca 2008 r. objęła
także rok 2007, w którym jeszcze nie obowiązywała.

Obecnie waloryzacja rent i emerytur jest przeprowadzana co trzy lata, chyba
że skumulowany wskaźnik inflacji przekroczy 5 proc.

Posłowie opozycji krytykowali rząd za to, że nowelizacja jest procedowana
tuż przed planowanym samorozwiązaniem Sejmu, podczas gdy prace nad podobnym
projektem został wcześniej przerwane.

Podczas głosowań marszałek Sejmu Ludwik Dorn zarządził przerwę, aby
zdyscyplinować posłów, ponieważ poseł PiS Tadeusz Cymański zamiast zadawać
pytanie, polemizował z posłami opozycji.

http://emerytury.wp.pl/POD,1,a,2,b,0,wid,9187442,wia
domosc.html?rfbawp=1189179029.207&ticaid=146c1

2. Data: 2007-09-08 04:42:49

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A po wyborach, nowy rzad w starym skladzie powie, ze w przyszlorocznym
budzecie nie ma na nia pieniedzy i na tym sie skonczy.

Leszek

3. Data: 2007-09-08 08:52:37

Od: "Bolek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl>

> A po wyborach, nowy rzad w starym skladzie powie, ze w przyszlorocznym
> budzecie nie ma na nia pieniedzy i na tym sie skonczy.
> Leszek

Heee..... premier juz jest :-)

http://wiadomosci.onet.pl/1602297,11,item.html

Bolek

4. Data: 2007-09-08 09:53:17

Od: "Bilbo" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bolek wrote:
> Użytkownik "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl>

> Heee..... premier juz jest :-)
>
> http://wiadomosci.onet.pl/1602297,11,item.html

Tak samo Tusk jest teraz premierem, jak w poprzedniej kampanii był nim
Rokita :)
A te głosowania to czysty populizm. Tzn. jestem chętny na podwyżkę, ale czy
ona dojdzie do skutku (wypłaty), to wątpię....

Lech
--
Łomazy w Europie
www.lomazy.eu

5. Data: 2007-09-08 11:04:24

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy
> ona dojdzie do skutku (wypłaty), to wątpię....

Nic nie zrobia bez poparcia PiS bo za duzo ich dzieli z LiD, a PSL moze nie
wejsc do Sejmu tak samo jak Liga Rodzin. Zostaje jeszcze Samoobrona, a to
klopotliwy partner

Leszek

6. Data: 2007-09-08 11:48:14

Od: "Bilbo" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

LECH DUBROWSKI wrote:

> Nic nie zrobia bez poparcia PiS bo za duzo ich dzieli z LiD, a PSL
> moze nie wejsc do Sejmu tak samo jak Liga Rodzin. Zostaje jeszcze
> Samoobrona, a to klopotliwy partner

Nic też nie zrobią, jak kasa będzie pusta :) Albo uszczuplą inwestycje czy
odstręczą inwestorów. Efektem może być wzrost inflacji, który natychmiast
zje podwyżki świadczeń. I tak w kółko. Innymi słowy politycy po wyborach
będą starali się odkręcać najkosztowniejsze obietnice. Teraz za nimi
głosują, żeby pokazać jacy są dobrzy dla społeczeństwa i żeby na nich
głosowano w wyborach :)
Lech
--
Łomazy w Europie
www.lomazy.eu

7. Data: 2007-09-08 12:38:19

Od: "piotrek" <p...@p...priotr.piotr> szukaj wiadomości tego autora

mi sie wydaje ze jak juz uchwalili ta ustawe to bedzie waloryzacja co roku
po wyborach nie zmienia tego i dobrze sie stalo ze to uchwalili przed
wyborami bo jak by platforma wygrala wybory to jestem pewien ze by nie bylo
waloryzaccji bo oni sa temu przeciwni, wiec skoro juz jest to raczej zadna
partia nie odwazy sie zlikwidowac tego

8. Data: 2007-09-08 13:24:55

Od: "Bilbo" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrek wrote:
> [...]
> by nie bylo waloryzaccji bo oni sa temu przeciwni, wiec skoro juz
> jest to raczej zadna partia nie odwazy sie zlikwidowac tego

W zasadzie się z tym zgadzam. Kwotowo nie robi większej różnicy, czy co rok
będą podnosili emerytury o 2,5%, czy co drugi rok o 5% (upraszczając).
Zaporowe wydaje mi się dodanie tych 20% wzrostu płac. To jest chyba nie do
przejścia, ciekawe, ile trzeba z budżetu wydać na ten dodatek?
Lech
--
Łomazy w Europie
www.lomazy.eu

9. Data: 2007-09-08 13:45:52

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marna ta kiełbasa wyborcza, raczej nie starczy na czarny salceson,
który widziałem w hipermarkecie już po 11 zł. Biorąc któryś raz udział
w wyborach, zawiodłem się na PiSie
(oj naiwny)
NIC ta partia nie zrobiła dobrego dla ON.
Definitywnie rezygnuje z chodzenia na wszelkie wybory, nie mój cyrk i
nie moje małpy, to po co mam w tym przedstawieniu brać udział.
Pozdrawiam Piotrek

10. Data: 2007-09-08 13:48:18

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zaporowe wydaje mi się dodanie tych 20% wzrostu płac. To jest chyba nie do
> przejścia, ciekawe, ile trzeba z budżetu wydać na ten dodatek?

Te 20% bedzie liczone od procentu wzrostu sredniej placy brutto wg tego co
kwartalnie publikuje ZUS jako informacje dla swiadczeniobiorcow

Wiec jesli placa wzrosnie o 10% rocznie to z tego tytulu dostaniemy 2%
podwyzki swojej podstawy i koniec

Leszek

Prawo Jazdy
17 września