wafle / witam

1. Data: 2004-09-22 10:55:38

Temat: wafle / witam
Od: "asiołek" <b...@k...k.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie drodzy grupowicze.
Piszę po raz pierwszy, więc może coś o sobie:) Uwielbiam jeść ale gotowanie
jakoś nie przychodzi łatwo:) Jedyne co w kuchni mogę zrobić to deserki i
wszsytkie inne słodycze:) - motywuje mnie ochotka na coś dobrego i
słodkiego:D
i właśnie z tym mam dziś problem. Chcę zrobić wafle przekładane masą z mleka
słodzonego z puszki.Ile gotować taką puszkę ?

dziękuję za odpowiedz
jakbym wiedziała coś czym mogłabym się podzielić to chętnie napiszę.

asia (Wrocław)

1. Data: 2004-09-22 11:03:01

Temat: Re: wafle / witam
Od: "Karolina" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja gotuje okolo 3 godzin.
Oczywiscie puszke otwieram dopiero na drugi dzien, jak wszystko wystygnie.

1. Data: 2004-09-22 11:05:56

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ja gotuje okolo 3 godzin.
> Oczywiscie puszke otwieram dopiero na drugi dzien, jak wszystko wystygnie.

Witaj:)
ja gotuje kajmak 2 godziny
wychladzam puszke w zimnej wodzie
i po 15- 20 minutach otwieram

Ktoska

1. Data: 2004-09-22 11:08:37

Od: "Karolina" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tam bym nie ryzykowala otwierac puszki tak wczesnie, slyszalam o
wypadkach, jak puszka wybuchla w czasie otwierania i ludzie nabawili sie
ostrych poparzeń.

1. Data: 2004-09-22 11:11:49

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tam bym nie ryzykowala otwierac puszki tak wczesnie, slyszalam o
> wypadkach, jak puszka wybuchla w czasie otwierania i ludzie nabawili sie
> ostrych poparzeń.

Jak potrzymasz puszke w naczyniu do ktorego bedzie sie lala bierzaca zimna
woda to spokojnie sie wystudzi,

Ktoska

1. Data: 2004-09-22 11:19:01

Od: "asiołek" <b...@k...k.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja tam bym nie ryzykowala otwierac puszki tak wczesnie, slyszalam o
> wypadkach, jak puszka wybuchla w czasie otwierania i ludzie nabawili sie

no dobra wystraszyłaś mnie;) tak czy siak tak bardzo mi się ich chce, że
ugotuje max 2 godz. schłodzę i otwieram:)

dziękuję za pomoc
asia

1. Data: 2004-09-22 16:56:02

Od: "Asia z Krakowa" <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Asiu w grupie;))
Może skusi Cię mój przepis;))))

Ja uwielbiam wafelki a robię je tak:
2 opakowania galaretki w proszku.
1X margaryna Kasia.
6łyżeczek słodkiej śmietanki-ma być słodka koniecznie nie kwaśna!.
W rondelku roztapiam margarynę jak zawrze to zdejmuje z ognia i dodaje
śmietankę, mieszam i od razu galaretki wsypuję/cały czas mieszając/powinna
powstać masa lejąca się ale jednolita.Tym smarujemy wafle i obciążamy potem do
lodówki są naprawdę pyszne lekko kwaskowe /można dać różne galaretki i wtedy
mamy rózne kolory/oczywiście robię wtedy z jedne galaretki jedną porcję a z
drugiej galaretki drugą-dzielę wtedy proporcje to znaczy na 1 galaretkę pół
kostki Kasi.UWAGA! czasami niestety mi się zważyła moja masa niewiem dlaczego
wtedy nic nie można zrobić ,ale na to nie ma rady bo znajoma robi często i też
jej sie zdarzy że msa się zwarzy/mimo to wszyscy w domu je uwielbiamy i bardzo
szybko znikaja....z talerzyka.Pozdrawiam Asia

PS.Dziewczyny wypróbowały zamiast jednej galaretki dają żelatynę są wtedy
mniej słodkie.Pozdrawiam zwolenniczki wafelków Asia z Krakowa.

1. Data: 2004-09-22 17:09:42

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> dziękuję za odpowiedz
> jakbym wiedziała coś czym mogłabym się podzielić to chętnie napiszę.

Cześć!
Ja dla odmiany gotuje 1,5 godziny i 2 godziny studzę w zimnej,
bynajmniej nie bieżącej, wodzie. Robię tak od lat i do tej pory żyję
powiem więcej, nigdy nie "udało" mi się tą masą poparzyć. Żeby masa
była ciekawsza czasami dodawałam kakao albo zmielone orzechy, albo
jedno i drugie naraz....
Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2004-09-23 08:06:01

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia z Krakowa" <h...@b...pl> napisał w
wiadomości news:3b36.00000d13.4151aea1@newsgate.onet.pl...

> PS.Dziewczyny wypróbowały zamiast jednej galaretki dają żelatynę są
> wtedy
> mniej słodkie.Pozdrawiam zwolenniczki wafelków Asia z Krakowa.

A ja dałam więcej śmietanki (zamiast 6 łyżeczek na całość to po 6 łyżek
na połowę) i też wyszło pycha, tylko jak chciałam przekombinować i
zrobić roladę z tą masą tylko taką żeby była bardziej śmietankowa (2
kubeczki śmietanki, Kasia, 1 galaretka, 1,5 łyżki żelatyny) to mi się
chorera zwarzyła, ale przetarłam małpę przez bardzo drobne sitko i o
dziwo dało się to zjeść. Wyszło w smaku trochę jak sernik gotowany z
posmakiem truskawkowym.
pozdrawiam
ania

1. Data: 2004-09-23 08:11:07

Od: "asiołek" <b...@k...k.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiem więcej, nigdy nie "udało" mi się tą masą poparzyć. Żeby masa
> była ciekawsza czasami dodawałam kakao albo zmielone orzechy, albo

Właśnie dodałam i orzechy i kakao i mam kolorowego wafla...w mianowicie to
już resztki:) ale wyszedł pyszny:)
dziękuję za pomoc, dzisiaj dla odmiany będę produkować "" jakąs zapiekankę z
mięsem mielonym z indyka:)

pozdrawiam
Asia

Krwawa Mary