waga kuchenna

11. Data: 2008-02-27 20:02:59

Temat: Re: waga kuchenna
Od: "Kazimierz" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "maks. udźwig 5kg, dokładność 1g, funkcja tary". Czyli stawia się
> naczynie, taruje i waży.

tutaj jednak nalezy dokladnie patrzec producentom na rece.
dokladnosc w sensie podzialki to jest najczesciej 1g natomiast w instrukcji
jest zapisane ze dokladnosc pomiaru to jest: np do 1 kg - +/- 5g a powyzej
to juz +/- 10-20g

12. Data: 2008-02-27 22:28:09

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Kazimierz" fq4fm5$dfs$...@n...wp.pl

> [...]
> jest zapisane ze dokladnosc pomiaru to jest: np do 1 kg - +/- 5g a powyzej

Mam hygromometro-termometr. Niemiecki -- bardzo dobrej firmy. (oczywiście bardzo
dobrej firmy spośród tych najgorszych firm) W jednym miejscu jego opisu napisane
jest, że mierzy on temperaturę z dokładnością -/+1° Celsjusza oraz wilgotność
z dokładnością -/+3%, zaś w innym miejscu tegoż opisu podane są dokładności
-/+0.1° Celsjusza oraz -/+1% -- i co teraz? Podziałki ma wystopniowane
odpowiednio co 0.1° Celsjusza oraz co 1%, ale z jaką dokładnością
naprawdę mierzy -- trudno określić.

Warto dodać, że zapis -/+ 1° Celsjusza oznacza tylko tyle,
że można być pewnym dopiero dziesiątek stopni Celsjusza? :)

Przymierzam się do kupienia jeszcze jednego, aby porównywać
wyniki, ale nie chcę miernika z Porcelany. :)

-=-

Wracając do wagi -- nie mogę dociec, z jakiego kraju pochodzi.
Spędziłem dziś w sklepach siedem godzin. Pojechałem tam, gdzie
przed rokiem były najniższe ceny w Białymstoku i byłem zdumiony,
jako że teraz w tamtych stronach (jest tam sporo dużych sklepów)
ceny są straszliwie wysokie. :)

Tylko ścierki kupiłem dość tanio -- zapłaciłem nieco ponad złotówkę netto za sztukę.

Bawełniane (można je prać w temperaturze 95° Celsjusza) chyba 50cm na 70cm.
(typowe w każdym razie, nie oszczędnościowe) W paczce było dokładnie tyle
sztuk, ile chciałem kupić, aby prać naraz 5 kg. :) Uznałem niedawno, że
pranie mniejszej ilości to marnotrawstwo, skoro pralka jest przeznaczona
do prania 5 kg.

Wagi jeszcze nie kupiłem. 28 lutego kończy się okres ;) na karcie
kredytowej, więc zapłacę nią jutro lub pojutrze. :)

--
.`'.-. ._. .-.

13. Data: 2008-02-29 21:36:18

Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" fpv39q$jfm$...@f...man.torun.pl

> Czy taka waga http://www.ceneo.pl/638322 ma sens?
> Widziałem ją w sklepie za 99 złotych.

Kupiłem dziś tę wagę i jestem z niej zadowolony. Razem z nią kupiłem
podobną, łazienkową. Tej samej firmy, na 150 kg z dokładnością 0.1 kg
-- też szklaną i też bez nadmiaru ;) przycisków; obie wagi nie mają
żadnych przycisków, poza tymi, którymi zmienia się jednostki wag.

W sklepie byłem świadkiem poniżenia, zgodnego z telewizyjnymi reklamami.
Poniżono ceny dwóch wag razem o 30 złotych, tak że zapłaciłem za nie
w sumie 188 złotych. :)

LC

14. Data: 2008-03-12 16:41:44

Od: Rylen <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eneuel Leszek pisze:
> [...]
>
> W sklepie byłem świadkiem poniżenia, zgodnego z telewizyjnymi reklamami.
> Poniżono ceny dwóch wag razem o 30 złotych, tak że zapłaciłem za nie

Najwazniejsza rzecza w wadze elektronicznej do uzytku domowego
jest (o czym sie pozniej dowiedzialem) CZAS kiedy jest ona wlaczona.
Niektore wylaczaja sie po 1,5 minucie i wtedy masz problem bo nasypales
maki, potem (np:)cukru 5dg, no i chciales jeszcze dosypac cos tam
jeszcze 8dg ale w miedzyczasie waga ci sie wylaczyla.....(bo przewaznie
maja automatyczne wylaczanie po okreslonym czasie)no i jesli nie
zapisales wagi to masz problem. A jak zapisales to tez, bo musisz do tej
"zapisanej" wagi dodac te powiedzmy 8dg... Mam 3 wagi domowe
elektroniczne o roznym czasie pracy. Jeszcze dodatkowo trzeba wiedziec
na jakich bateriach to dziala, bo mozesz "z torbami pojsc" . Niektore
z nich pracuja na takich malych "pastylkach" (pewnie aby dozej to
wychodzilo....)
Rylen

15. Data: 2008-03-12 19:37:02

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Rylen" 4...@m...pl

> [...]
> zapisales wagi to masz problem. A jak zapisales to tez, bo musisz do tej
> "zapisanej" wagi dodac te powiedzmy 8dg...

To mi nie przeszkadza. Dla mnie i tak pracuje zbyt długo -- wyłączam ręcznie.

> [...]
> na jakich bateriach to dziala, bo mozesz "z torbami pojsc" . Niektore
> z nich pracuja na takich malych "pastylkach" (pewnie aby dozej to

Kupiłem taką łazienkową. Te pastylki nie są drogie -- u zegarmistrza
można zapłacić 10 złotych za sztukę a w sklepie kilkadziesiąt groszy
za sztukę. :)

Na razie wagi pracują poprawnie. Kosztowały obie razem 188 złotych.
Nie wiem, gdzie są produkowane, bo nigdzie nie widzę napisu mówiącego
o kraju producenta. :) Obie są szklane z góry, bez przycisków itp.
(poza jednym -- do zmiany jednostek, ale pod spodem wag) czy innych
smutnych (trudnych do mycia) miejsc. W galerii widziałem niedawno
taką łazienkowa za 179 złotych, czyli 9 złotych mniej niż ja dałem
za dwie -- łazienkową i kuchenną. :)

Ze swoich (jedną z nich oddałem w prezencie, bo mam łazienkową
wagę Tefala, produkowaną we Francji) jestem zadowolony.

--
.`'.-. ._. .-.

16. Data: 2008-03-13 12:02:36

Od: "Kasia" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> to masz problem. A jak zapisales to tez, bo musisz do tej "zapisanej" wagi

Mam wage Philipsa i ona ma pamięć - jeśli się sama wyłączy to po włączeniu
pokazuje poprzednią wagę.

Kasia

17. Data: 2008-03-13 20:38:31

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Mar, 16:41, Rylen <r...@m...pl> wrote:

> [...]
> zapisales wagi to masz problem. A jak zapisales to tez, bo musisz do tej
> "zapisanej" wagi dodac te powiedzmy 8dg...

E tam, problem... Stawiam miskę jeszcze raz na wadze, taruję ją od
nowa i sypię te 8 deko. Niczego nie muszę zapisywać.

Ania

18. Data: 2008-03-13 20:40:57

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Mar, 19:37, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
> smutnych (trudnych do mycia) miejsc. W galerii widziałem niedawno
> taką łazienkowa za 179 złotych, czyli 9 złotych mniej niż ja dałem

Ja kupiłam swoją kuchenną - płaską, bez miski /na czym bardzo mi
zależało/, z funkcją tarowania i ze zmianą jednostek, fakt -
plastikową - za niecałe 35 zł w Biedronce... Działa już ponad rok bez
zarzutu.

Ania

19. Data: 2008-03-15 19:45:14

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha" 9...@s...goog
legroups.com

: Ja kupiłam swoją kuchenną - płaską, bez miski

A możesz mi napisać, po co Ci ta miska?

: /na czym bardzo mi zależało/, z funkcją tarowania
: i ze zmianą jednostek, fakt - plastikową - za niecałe 35 zł w Biedronce...

A jaką ma dokładność?

: Działa już ponad rok bez zarzutu.

Jeśli zepsuje się w ciągu 24 miesięcy to pół biedy. :)

--
.`'.-. ._. .-.

20. Data: 2008-03-16 22:58:04

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Mar, 19:45, "Eneuel Leszek Ciszewski

> A możesz mi napisać, po co Ci ta miska?

Po nic, dlatego jej nie mam ;-)

> A jaką ma dokładność?

1 gram

> Jeśli zepsuje się w ciągu 24 miesięcy to pół biedy. :)

To najwyżej kupię sobie nową ;-)

Ania

była dyskusja nad solą
prześcieradła, pościel - gdzie kupić coś lepszej jakości ?
Ocieplenie potrzebna rada :)
Kuchnia otwarta - kuchenka tylko elektryczna
[Chwalę się] Fotohistoria naszego kominka :)