Re: ważność recepty

From: " Corcoran" <c...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.farmacja
Subject: Re: ważność recepty
Date: Wed, 9 Jul 2003 18:24:50 +0000 (UTC)

zalewayka <z...@g...pl> napisał(a):

> Dzięki za informacje. Takie tłumaczenie wydaje mi się logiczne, choć nie
> jest to jednoznacznie określone w rozporządzeniu (wciąż pojawia się "od daty
> jej wystawienia"). Znalazłam aktualne rozporządzenie w sprawie recept
> lekarskich w Dz.U. z 2003r. Nr 85, poz.785
> (http://www.apteka.hg.pl/pra/lista.php). Pozdrawiam!

Tak - dokladnie tak jest napisane we wszystkich kolejnych
wersjach rozporzadzenia. Uwazam, ze gdyby mialo byc inaczej
niz w mojej interpretacji to w rozporzadzeniu winno byc to
wpisane explicite - np. 'lacznie z dniem wystawienia'.

Jesli mialbym apteke i ktos by mi zarzucil, ze zle interpretuje
ten przepis, spytalbym prosto: jak by bylo, gdyby w rozporzadzeniu
bylo 'jeden dzien liczac od daty wystawienia' - czy to by znaczylo,
ze recepta jest wazna tylko do konca dnia biezacego?

Nie dajcie sie omamic jakims tam pseudointerpretacjom.
A moze by tak napisac lub zadzwonic do nadzoru farmaceutycznego
i poprosic o oficjalna interpretacje prawna?

Rowniez pozdrawiam,

Corcoran