wegetarianska lasagne

1. Data: 2003-09-03 12:39:26

Temat: wegetarianska lasagne
Od: "hotel witomino" <h...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Was!
Mam problem, bo bede goscic w domu wegetarian (pare) i chcialabym
przygotowac wspolnie z nimi posilek. Zaproponuje im gotowanie razem lasagne
wegetarianskiego, ale jako kompletnie niewtajemniczona nie znam na takowe
przepisu. moze mnie poratujecie?
chce zrobic cos na zasadzie wieczoru ze wspolnym kucharzeniem, wiec przepis
powinien byc troszke czasochlonny, cony sie znajomi za szybko nie
ulotnili;-) a co podac do tego?
jaki rodzaj wina proponujecie? wegetarianie chyba wina pija;-)

czekam
aga

1. Data: 2003-09-03 12:45:48

Temat: Re: wegetarianska lasagne
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

hotel witomino wrote:

> przygotowac wspolnie z nimi posilek. Zaproponuje im gotowanie razem lasagne
> wegetarianskiego, ale jako kompletnie niewtajemniczona nie znam na takowe
> przepisu. moze mnie poratujecie?

http://wegetarianizm.webpark.pl/
http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?gr=4
http://puszkkka.spinacz.pl/
http://www.wegekucharz.host.sk/potr_macz/1_30.html

przepisy na vege lasagne znajdziesz na kazdej z tych stron
wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-09-03 14:36:36

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

hotel witomino:
> [...]
> ulotnili;-) a co podac do tego?
> jaki rodzaj wina proponujecie? wegetarianie chyba wina pija;-)
To zależy od wegetarian. Moi znajomi piją ;-)

A co do lasagne, to kiedyś podawałem przepis.
Wyglądało to tak:

Zrobić ciasto na makaron (nie lubię lasagne z gotowych dachówek), połowę
potraktować szpinakiem mielonym (ale bez śmietany), coby ładnego
koloru ciasto nabrało. Można też dodać bazylię zamiast szpinaku, ale dla
koloru szkoda. Rozwałkować na plastry pasujące do naczynia (nie za
cienko) i ugotować po trochu.
Wtymsamymczasie (no bo wspólne kucharzenie), robisz sosy: biały i czerwony.
Biały to beszamel: mąka, masło, mleko (chyba nie weganie??), parmezan
starty, gałka muszkatołowa (ja lubię), sól. Ma być dość gęste (jak
robisz z dachówkami to beszamel musi być bardziej płynny inaczej wyjdą
wafelki a nie lasagne).
Czerwony: na oliwie podduszasz drobno pokrojoną cebulkę, dodajesz
przecieru pomidorowego i łyżeczkę mąki. Lekko przysmażyć trzeba, ale nie
spalić. Na to tak ze 100ml czerwonego wina dać i poczekać, aż będzie
gęste. Do tego pakuję puszkę pomidorów w sosie, przyprawiam solą, sosem
sojowym i dodaję parę listków bobkowych. Do tego leci jeszcze chile
ancho i chile pastilla, ale w Polsce chyba nie osiągalne. Można dodać
bardzo drobno pokrojonej papryki zamiast tego i trochę chili, jak się
lubi ostro. Ewentualnie można chyba dodać ajwar, ale nie próbowałem. Dać
mieszance popipkać ze 20 minut. Dodać bazylii i wogóle doprawić do smaku.
Wtymsamymczasie (zaczyna brakować palników) pokroić dużego bakłażana
wzdłuż na plastry grubości 1-2 mm (ja to robię krajalnicą). Posolić coby
się zlał. Ja przekładam plastry serwetkami papierowymi. Po kilku
minutach można dranie smażyć na gorącej oliwie. Trzeba uważać: oliwa
musi być gorąca, bo inaczej będzie toto cholernie tłuste, ale nie
spalić, czas między gotowe a spalone to jakieś 10 sekund. Potem układam
toto na talerzu, skrapiam (no, polewam) octem balsamico i traktuję
czosnkiem.

No a teraz to tylko przekładaniec warstwowy: ciasto zielone, sos biały,
bakłażan, ciasto białe, sos czerwony, bakłażan i tak wkółko, aż się
naczynia zapełnią (u nas się robi 2-3 na raz).
Na górę pakuję parę plastrów mozarelli i posypuję jeszcze trochę parmezanem.

Zapiekać jakieś 20 minut, aby góra była lekko spieczona. Wyciągnąć z
piekarnika i trochę odstawić, aby się związało.

Głodny jestem

Waldek

1. Data: 2003-09-04 13:08:50

Od: "Anna Sheridan" <o...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> wrote in message

> Waldek
Waldku, jaki to pyszny przepis! Musze sprobowac! Od siebie dodam, ze sos
beszamelowy to zawsze tak samo, ale ten drugi to moze byc 'sos swobodny' -
np fasolka z jarzynami w sosie pomidorowym, albo duszonka z marchwi,
brokolow, pomidorow, cebuli i co tam pod reka, wmieszac paczke mrozonego
szpinaku (ladnie wyglada kolorystycznie), albo np jarzyny z dynia, zapytaj
znajomych co lubia i z tego pitrascie, smacznego!
(zamien ombre na omberis)

1. Data: 2003-09-05 07:54:49

Od: "hotel witomino" <h...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

dziekuje za niefrasobliwy opis przyrzadzenia potrawy;-) juz sie zrobilo
wesolo... a o to przy wspolnym kucharzeniu przeciez chodzi! podobno moi
goscie nie wiedza czym sie rozni rondel od brytfanny i gdzie nabyc mozna
pieprz;-) oj, bedzie wesolo....

pozdrawiam

agnieszka
Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3F55FC74.6030306@ukbf.fu-berlin.de...

1. Data: 2003-09-05 08:48:17

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

hotel witomino:
> [...]
> wesolo... a o to przy wspolnym kucharzeniu przeciez chodzi! podobno moi
> goscie nie wiedza czym sie rozni rondel od brytfanny i gdzie nabyc mozna

będzie, na pewno. No to jeszcze popraw mój przepis (tam, gdzie jest
napisane 100ml wina):
weź butelkę czerwonego wytrawnego wina*. Chlupnij porządnie (jakieś
100ml) do garnka a resztę podziel między gotujących.

Tak to mniej więcej u nas wygląda. Pierwsza flacha (1l) traci się w
czasie gotowania.

Waldek

* ja biorę Trollingera z okolic Stuttgartu. Nie całkiem wytrawny i
dobrze podkreśla smak potrawy.

co to sa suflaki?
Ciasto na pizzę z Pizza Hut?
placki z cukinii