Re: wentylator przez ścianę, jak to sie robi

From: Fragile <s...@o...pl>
Subject: Re: wentylator przez ścianę, jak to sie robi
Newsgroups: pl.rec.dom
<jv2uu7$nu5$1@news.task.gda.pl> <jv6dds$vc$1@inews.gazeta.pl>
<5016d438$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
<jv9ajb$6o2$1@inews.gazeta.pl> <jvblgm$cqi$1@inews.gazeta.pl>
<501a10ea$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
<jvea9h$jce$1@inews.gazeta.pl>
<501d1446$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
<jvji9a$7f7$1@inews.gazeta.pl>
<501e403a$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
<jvlhm5$e5q$1@inews.gazeta.pl>
<ozvtmqrzr63m$.1dgvowdem3nd1$.dlg@40tude.net>
<jvqk4f$d4g$1@inews.gazeta.pl>
Date: Tue, 7 Aug 2012 19:33:01 +0200

Dnia Tue, 7 Aug 2012 10:37:39 +0200, Bożena napisał(a):

> "Fragile" <s...@o...pl> wrote in message

> Taki
>
> Fragile,
> ależ dokładnie o to mi chodzi, że każdy dobiera sobie ten komfort wedle
> własnego upodobania.
> Ty czujesz się dobrze w mieszkaniu z klimatyzacją, a ja się czuję komfortowo
> w moim mieszkaniu bez klimatyzacji (żeby nie było, wiem, jak się mieszka z
> klimą). W polskim klimacie jest mi dobrze bez klimy, dlatego nie widzę
> powodu, aby się zgodzić z kimś, kto próbuje mi wmówić, że (jak każdy Polak)
> koniecznie muszę mieć klimatyzator.

Chyba niezbyt wnikliwie śledziłam wątek. Nie zauważyłam, by ktoś wmawiał,
że posiadanie klimatyzatora jest konieczne. Jest po prostu świetnym
rozwiązaniem na upalne dni. Poprawia komfort życia. Poza tym jest
'zbawienna' np. w przypadku mieszkania w mocno nasłonecznionym mieszkaniu w
wielkim mieście :), czy w przypadku ludzi starszych, chorych, którzy źle
znoszą wysokie temperatury.

> To jest sprawa indywidualna.

Oczywiście.

> Po co mi
> klima w domu?

Zazwyczaj obniżam za jej pomocą temperaturę ;)

> Skoro jej nie potrzebuję i uważam, że w Polsce klimatyzator
> nie jest niezbędnym urządzeniem domowym. Jak ktoś chce mieć, to niech ma -
> jego sprawa. Natomiast _nigdzie_ nie napisałam, że z tego powodu ten ktoś
> jest dziwny - tak nie uważam.

:)

> Nie jestem przeciwniczką klimatyzacji jako takiej i nigdzie czegoś takiego
> nie napisałam - w wielu miejscach jest ona niezbędna (miejsca publiczne,
> transport publiczny itp.) i super, że jest.

No jeszcze tego by brakowało, by jej tam nie było z racji na umiarkowany
klimat ;)

> Natomiast uważam, że nie jest to
> sprzęt "must have", który _musi być_ w każdym polskim _domu_.

Oczywiście, że nie musi. Każdy urządza sobie dom/mieszkanie tak, jak lubi i
chce.

> Samochody wolę wyłącznie z klimatyzacją - w samochodzie jest ona niezbędna.
> A szkoda - stare samochody są przepiękne...

Ano :)

> Bożena.

Pozdrawiam,
M.