wieczorne swędzenie nóg

1. Data: 2003-09-07 17:19:49

Temat: wieczorne swędzenie nóg
Od: "justyna " <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

moją mamę codziennie wieczorem swędzą nogi (gł.łydki). myślałam, ze ma to
związek np. z alergenami w pościeli lub podraznieniem od chloru np. po
wieczornej kąpieli, ale swędzenie dopada ją również gdy do późna zostaje
wieczorem w biurze...a moze jest jakiś związek między rytmem dobowym a
swedzeniem? skóra wygląda normalnie.
jak sądzicie, co to może być (lekarz dał zyrtec na alergię, ale to nie daje
efektów).

2. Data: 2003-09-07 18:40:12

Temat: Re: wieczorne swędzenie nóg
Od: "Bursztynka" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

moja mam tez tak kiedys miala o ile paietam
teraz tez jej sie zdarza
to chyba bylo uczulenie od rajstop!!!

--
--- - -> B *^* U *^* R *^* S *^* Z *^* T *^* Y *^* N *^* K *^* A
<- - ---

3. Data: 2003-09-08 17:17:17

Od: "ozetec" <o...@F...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justyna " <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> swedzeniem? skóra wygląda normalnie.
> jak sądzicie, co to może być (lekarz dał zyrtec na alergię, ale to nie

grzyb?

ps. do dermatologa idz, nie tego co zawsze poradz się paru lekarzy jeśli lek
od jednego nie daje efektu.

4. Data: 2003-09-11 12:44:57

Od: "Mrowka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wieczornej kąpieli, ale swędzenie dopada ją również gdy do późna zostaje
> wieczorem w biurze...a moze jest jakiś związek między rytmem dobowym a

Mam to samo.Tylko latem gdy bie nosze rajstop,spodni mam spokoj.Od jesieni
zaczyna sie od nowa swedzenie :/

Pozdrawiam.Magda

5. Data: 2003-09-11 20:13:37

Od: "aspirynka " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
łydki mogą swędzieć rownież kiedy pojawiaja sie zylaki albo sa ku nim
predyspozycje, wtedy najlepiej wieczorem zastosowac jakis chłodzacy zel lub
zel uszczelniajacy naczynka krwionosne przeciw zylakom

aspirynka

PS mnie tez zima jak nosze rajstopy pod spodnie tez swedza nogi ale pod
kolanami,wnioskuje ze to z powodu lycry w rajstopach
pozdrawiam
aspirynka

6. Data: 2003-09-12 11:24:39

Od: Limeryk <x...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Sep 2003 20:13:37 +0000 (UTC), aspirynka oznajmił/a/
publicznie na pl.sci.medycyna co następuje:

> mnie tez zima jak nosze rajstopy pod spodnie tez swedza nogi ale pod
> kolanami,wnioskuje ze to z powodu lycry w rajstopach

Ja też tak reaguje na lycre :-( . A co swędzenia łydek, to może skóra jest
po prostu wysuszona?

--
Pozdrawia Limeryk........................................
Połowa tego, co piszemy jest szkodliwa, druga połowa jest

7. Data: 2003-09-13 12:51:52

Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co swędzenia łydek, to może skóra jest
> po prostu wysuszona?

chyba jednak nie. nawilżanie nie przynosi ulgi. poza tym dziwne by było,
gdyby skóra była wysuszona tylko wieczorami.

8. Data: 2003-09-22 14:47:17

Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swedzeniem? skóra wygląda normalnie.
> jak sądzicie, co to może być (lekarz dał zyrtec na alergię, ale to nie

znów wracam do tego tematu.
jak sądzicie, czy to może być skutek stresu?
niedawno przeczytałam, że przyczyną świądu może być wzrost poziomu
kortyzolu- hormonu stresu. czy po stresującym dniu ten kortyzol może się
"skumulować" lub coś w tym stylu i wywoływać swędzenie ciała (okazuje sie,
ze to nie tylko nogi, ale również np. plecy i ramiona)?

inne tropy (pewnie ślepe) to cukrzyca i problemy z wątrobą (wyślę mamę na
badania) - co o tym myślicie?

9. Data: 2003-09-22 16:02:02

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ze to nie tylko nogi, ale również np. plecy i ramiona)?
>
> inne tropy (pewnie ślepe) to cukrzyca i problemy z wątrobą (wyślę mamę na

Może być. W moim przypadku, gdy denerwuję się wytwarza mi się adrenalina,
która powoduje lepsze ukrwienie skóry. A wtedy alergeny (w moim przypadku
najpewniej odchody roztoczy - są przecież wszędzie) mają lepszy kontakt z
krwią i dochodzi do swędzenia i wysypek. Ale nie wiem, czy bez alergii można
mieć taki objaw.
pozdr
barbarella

Jaki kierunek proponujecie na studia?