wieprzowina w sosie slodko-kwasnym -P

1. Data: 2003-01-08 13:05:23

Temat: wieprzowina w sosie slodko-kwasnym -P
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo smakowita , jak ktos lubi chinszczyzne- to szczerze polecam. Oprocz
smaku- robi sie naprawde blyskawicznie.

25 dkg chudej karkowki bez kosci
1 lyzeczka soli
1 lyzka wodki wyborowej lub innej bialej (npLux)
1 jajo
1 lyzka maki ziemniaczanej
1 swieza slodka papryka
1por(biala czesc)
1/2 sredniej cebuli
1/2 szklanki pedow bambusa lub ogorka konserwowego lub dyni w occie
pokrojonej w plasterki lub kostke
6-8 lyzek oleju
sos:
6 lyzek sukru
3 lyzki octu (10%)
1 lyzka swiezego soku z pomaranczy(dowolnie)
1 lyzka przecieru pomidorowego
1 lyzka sosu sojowego (lub 1/2 maggi i 1 lyzka wody)
1lyzeczka maki ziemniaczanej

1. Mieso pokroic w kostke (circa2x2cm) , do miski, dodac sol, wodke
wymieszac i odstawic na 30 min.
2. wstwic ryz do gotowania
3. Jajo roztrzepac z maka ziemniaczana, odstawic
4. Papryke pokrajac w cienkie paski a por na 1 cm kawalki , cebule
posiekac w kosteczke, pedy bambusa pokroic w plasterki (lub
ogorek lub dynie).
5. Sos: do rondelka, kubka wlac ocet, sos sojowy,sok pomaranczowy,
cukier,dodac przecier, wymieszac i podgrzac na malym
ogniu,aby sie cukier rozpuscil, odstawic.
6. Jajo z maka ziemn. wlac do miesa i wymieszac.
7. Na patelni rozgrzac mocno olej, na goracy tluszcz wlac mieso z jajem,
lekko mieszajac smazyc 2 1/2 min, dodac pedy ( a jesli dynia
lub ogorek - to nie teraz ,tylko pod koniec smazenia), jeszcze
smazyc 30 sek.lyzka cedzakowa wyjac mieso i bambus.
8. Olej zlac zostawiajac 1-2 lyzki, rozgrzac na duzym ogniu, wlozy
papryke, pory i cebule i mieszajac smazyc 1 min
9 Lyzeczke maki ziemniaczanej wymieszac z przygotowanym sosem
slodko-kwasnym, wlac do jarzyn na patelnie, mieszajac podgrzewac do
zgestnienia-to chwila( dodac ogorek lub dynie jak nie bylo
bambusa)-, wlozyc mieso, lekko mieszajac smazyc 15 sek i juz gotowe.

Wiecej tego opisu jak roboty, bo robi sie migutkiem a jaka pychota:)))
Moje uwagi:
- papryke daje :pol czerwonej,pol zielonej- bo kolorowo jest wtedy na
patelni
-pora kroje jeszcze wzdluz aby nie miec kolek
-robilam z wlasnymi ogorkami konserwowymi, znakomite:))
- niby przepis jest na 4-6 osob ale ja dla 4 osob zrobilam z 45 dkg karkowki
a cala reszta dodatkowilosciowo- bez zmian- tyle, ze przy podwojnym miesie
dluzej je podsmazalam niz 3 minuty.
-dalam zamiast sosu sojowego- sos sojowo-grzybowy- ten ciemny,
-przepis z polskimi wymiennikami jest-mozna wybierac:))
A pochodzi z ksiazki K.Pospieszynskiej "Kuchnia chinska"wyd. w 1988roku
(stad wymienniki:)). A nabylam sobie to i inne ciekawostki w antykwariacie
przed swietami i teraz wyprobowuje

Jola L-L
a jak ktos lubi dobra chinszczyzne, to polecam w naszym archiwum
'chinszczyzne cudnosci Joli L-L " tez:))

1. Data: 2003-01-08 13:11:41

Temat: Re: wieprzowina w sosie slodko-kwasnym -P
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> bardzo smakowita , jak ktos lubi chinszczyzne- to szczerze polecam. Oprocz
> smaku- robi sie naprawde blyskawicznie.
...ciach...
uzupelnienie :

wieprzowine podaje na patelni na stol( jak ktos ma woka to jeszcze lepiej) a
do tego drugi polmisek z ryzem i kazdy nabiera ile chce..mieso pieknie
szklone tym sosem i kolorowo przez papryki.na patelni
a ryz wyglada tak:
ugotowany , odcedzony , wymieszany z garscia kukurydzy z puszki i garscia
ugotowanego 8 min w osolonej wodzie mrozonego zielonego groszku (u mnie
Hor..x:)))
wiecie jak to rwie oczy i przyprawia o slinotok jak sie zasiada do
stolu?:)))

Jola L-L

1. Data: 2003-01-08 13:23:18

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> uzupelnienie :
[ciach]

:) Właśnie się zastanawiałam co jutro na obiad i jak przeczytałam,
to nie wiedziałam co mam zrobić z tym ryżem :)
Dzięki za przepis.

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2003-01-08 19:51:51

Od: "Mea" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
Oprocz
> stolu?:)))
>
> Jola L-L

Oj tak :-) strasznie pyszne!!!
Zalecam zrobienie podwojnej porcji od razu, aby oszczedzic czasu rzucenia
sie zaraz do przygotowania drugiej porcji - nie wplywa dobrze na zoladek
:-))))
Ja jak robilam dodalam pol papryki czerwonej i pol zoltej - mysle ze
rozjasnia potrawe.(ale zielona i czerwona tez pieknie sie komponuje)
w przeciagu dwoch tygodni zrobilam dwa razy (ale nie pod rzad :-)))

Smacznego,
Maja

1. Data: 2003-01-09 07:32:58

Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Oj tak :-) strasznie pyszne!!!

Zgadza się! Wczoraj robiłam pierwszy raz! Pychota!!!

> Zalecam zrobienie podwojnej porcji od razu, aby oszczedzic czasu rzucenia
> sie zaraz do przygotowania drugiej porcji - nie wplywa dobrze na zoladek
> :-))))

Wstyd się przyznać, ale ja też od razu zrobiłam podwójną porcję i pochłonęłam
wszystko wraz z moim mężem! hihihihi Przez te pyszności na liście czeka nas
dieta! ;-))))

Przymierza się w weekend zrobienie drugiej chińszczyzny od Joli L-L! Oczywiście
standardowo już zrobię podwójną porcję! :-))))

Dzięki Jolu!!! Twoje przepisy są rewelacyne! To mój debiut w "chińszczyźnie",
udany niesamowicie. Tym bardziej, że mój mąż jadł danie PAŁECZKAMI! nie wiem
jak on to robi, ale ja nie mam cierpliwości! ;-)

Pozdrawiam serdecznie
zadowolona i najedzona nad wyraz Iwona

1. Data: 2003-01-09 08:25:08

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
pochłonęłam
> wszystko wraz z moim mężem! hihihihi Przez te pyszności na liście czeka

ja to chcialam zrobic dzis, ale jestem skazana na robienie zakupow przez
meza albo z mezem ewentualnie. Bede musiala poczekac az razem sie wybierzemy
po produkty. Na razie musze sie obejsc smakiem

wkn

1. Data: 2003-01-09 10:02:08

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wieprzowine podaje na patelni na stol( jak ktos ma
woka to jeszcze lepiej) a
> do tego drugi polmisek z ryzem
=========
A czy praktykuje sie jakiekolwiek surowki do takich
dan?

waldek
=========

1. Data: 2003-01-09 12:57:13

Od: "marek amator" <m...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozjasnia potrawe.(ale zielona i czerwona tez pieknie sie komponuje)
> w przeciagu dwoch tygodni zrobilam dwa razy (ale nie pod rzad :-)))

Zastanówcie się przed podwojeniem porcji, bo ja kiedys podwoiłem jak kretyn
i po dodaniu podwojnej porcji maki ziemniaczanej sam posrod smiechu rodziny
musialem jesc slodko-kwasny kisiel z wkladka miesna. Bylo dobre i strasznie
zapychajace.
Pozdrawiam
Marek

1. Data: 2003-01-09 13:31:53

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
"chińszczyźnie",
> udany niesamowicie. > zadowolona i najedzona nad wyraz Iwona

jak milo mi sie zrobilo i cieplutko:))

polecam sie Jola L-L
PS: od tego ciepelka, to mi samochod/ akumulator dzis odpalil za pierwszym
podejsciem: i do przegladu moglam podjechac, ot co :)
A ta druga chinszczyzna jest na podwojna piers, wiec wystarczy dla
glodomorow bez zwiekszania.
Do Marka amatora- poczytaj ,ze zwiekszamy tylko mieso z 25 na 45 dkg a
reszta skladnikow bez zmian. Tez kisielu w nadmiarze nie lubie. Kiedys w
glebokim dzieciectwie poprosilam rodzicielke, aby zrobila mi duzo kisielu
jakiegostam, bo mi smakowal. Tak mnie znielubilo po tym, ze ukulo sie
rodzinne powiedzenie "mam kisiel w oczach":))
a chinszczyzne uwielbiam, bo roboty malo a smacznosci cale mnostwo

1. Data: 2003-01-09 22:28:03

Temat: Re:ogorki w sosie sojowym- do chinskich dan (P)
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> =========
> A czy praktykuje sie jakiekolwiek surowki do takich
> dan?
>
> waldek

a prosze bardzo, tyle, ze nie wiem czy "psuc' smak tej wieprzowiny, bo sa
tam warzywa , no i jeszcze tego nie probowalam, zrodlo to samo

ogorki w sosie sojowym- jako salatka do chinskich potraw lub miesnych dan

1/2 malych swiezych ogorkow
1 lyzeczka soli
2 lyzeczki cukru
2 posiekane zabki czosnku
2 lyzki sosu sojowego(lub 1 lyzka maggi i 2 lyzki wody)
2 lyzki octu

1 wymyte, osuszone ogorki, lekko uderzyc plaska strona tasaka
2 pokrajac na kawalki o boku 3 cm, posolic, odstawic na 30 min, lekko
oplukac z soli, dokladnie osaczyc, wlozyc do miski
3 cukier, czosnek, sos sojowy i ocet dodac do ogorkow, dokladnie
wymieszac, przelozyc do sloika "twist", wlac sos z miski, mocno zakrecic
pokrywke, wstawic do lodowki
6 podawac po 6 godzinach. Mozna przechowywac w lodowce do tygodnia

Urodziny
opinia na temat płatków fitness
szwedzkie coś z ryżu - szukam
"winko" czosnkowe