wisnie pasteryzowane - jak?

1. Data: 2004-08-18 09:40:44

Temat: wisnie pasteryzowane - jak?
Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sluchajcie, przekopalam pol internetu i nie znalazlam :))
chce zrobic wisnie do sloikow - takie, ktorych mozna potem uzyc do ciasta.
czyli nie dzem, konfitura, ani nie kompot. czy ktos robil cos podobnego i
moze mi pomoc?

robilam jagody tak - nasypywalam do sloika, na wierzch lyzke, dwie cukru i
pasteryzowalam (dlugo). czy z wisniami tez tak sie da? jesli tak, to czy one
tez tak puszczaja sok i kurcza sie jak jagosy, ze 2/3 zloika wypelniaja?

pomocy plizzz!

pzdr
marta

1. Data: 2004-08-18 10:22:54

Temat: Re: wisnie pasteryzowane - jak?
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tez tak puszczaja sok i kurcza sie jak jagosy, ze 2/3 zloika wypelniaja?

Ja zasypuje cukrem "na oko" trzymam 24godz. jak puszczą sok odsączam i same
wisnie (nie wygniatam specjalnie) do słoika jeszcze na oko troche cukru
pasteryzuję w gorącej wodzie 5 minut od zagotowania. Wyjmuje dokrecam słoiki
odwracam i czekam aż wystygną. Są pyszne nie ugotowane stosuje do placków.
Wanda.

1. Data: 2004-08-18 11:05:29

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja robię dokładnie tak samo - sa rewelacyjne do tortów ... dodaję je, a
potem kłade krem ... pychaaaaaaa.... :-)

Jini - łakomczuszek.

1. Data: 2004-08-18 11:09:05

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wisnie (nie wygniatam specjalnie) do słoika jeszcze na oko troche cukru
> pasteryzuję w gorącej wodzie 5 minut od zagotowania.

a one nie robia sie takie "szmatlawe"? tzn zachowuja wzglednie swoja forme?

pzdr
marta

1. Data: 2004-08-18 11:33:57

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> same
>
> a one nie robia sie takie "szmatlawe"? tzn zachowuja wzglednie swoja forme?

Są jędrne i nie takie jak wygotowane z kompotu. Pyszne pod galaretkę lub do
kruchego ciasta.
Wanda

ryz z owocami
Szybkowar - prosba o rade