witam

1. Data: 2006-05-01 18:16:11

Temat: witam
Od: Tomasz <Tomi@białystok.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy mozna zakceptowac zycie w pelni takie jakie jest
i tak samo z ludzmi?Podobno jest to mozliwe ale wymaga
wiele pracy.Moze ktos tak umie?Nie przejmowac sie swiatem
zewnętrznym i zyc w swoim swiecie.

2. Data: 2006-05-01 19:32:15

Temat: Re: witam
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz" <Tomi@"=?iso-8859-2?Q?bia=B3ystok?=:
> Czy mozna zakceptowac zycie w pelni takie jakie jest
> i tak samo z ludzmi?

Moze i mozna.
Dlaczego warto?

> Podobno jest to mozliwe ale wymaga wiele pracy.

To zalezy.

> Moze ktos tak umie?Nie przejmowac sie swiatem
> zewnętrznym i zyc w swoim swiecie.

Ludzie chorzy psychicznie? :)))

--
Czarek

3. Data: 2006-05-01 20:51:24

Od: Tomasz <Tomi@białystok.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01.05.2006 cbnet <c...@n...pl> napisał/a:

> Moze i mozna.
> Dlaczego warto?

Bo to wszystko jest nudne wkolo i szare , zwlaszzca w tym po... kraju.

> Ludzie chorzy psychicznie? :)))

Np buddysci podczas medytacji , nie nazwal bym ich chorymi psychicznie
Ojciec ryzyk moze i tak.

4. Data: 2006-05-01 20:58:28

Od: "Vesemir" <v...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <Tomi@"=?iso-8859-2?Q?bia=B3ystok?=".nospam.pl> napisał
w wiadomości news:slrne5n5mg.6fh.Tomi@tomala.elpos.net...
> [...]
> i tak samo z ludzmi?Podobno jest to mozliwe ale wymaga
> wiele pracy.Moze ktos tak umie?Nie przejmowac sie swiatem

Dezyderaty nikt Ci nie wystawi.
Żyj tak jak chcesz i szukaj własnego złotego środka.
Recepty na szczęście nie ma. Zawsze chyba czuje sie niedostatki.
Ale to nie jest powód żeby nie szukać, nie?:)
A co do pracy :))) To nie jest nauka jazdy samochodem :))) I nie nauka
historii czy programowania :)))
Po prostu - jesteś wyjątkowy bo nie stosują się wobec ciebie ogólne teorie.
Wyzwanie jest kształtowanie się w takim kierunku, jaki wydaje ci się
najbadziej właściwy. Poczytaj lektury fantasy w których masz dużo
róznorodnych wzorców postępowania i zasad. Skompiluj sobie takie które
wydaje Ci się najszlachetniejsze/najodpowiedniejsze i dąż do tego. Nawet
jeśli nie będziesz ideałem to będziesz czuł satysfakcję z tego kim jesteś :)

Vesemir

5. Data: 2006-05-01 21:21:38

Od: Tomasz <Tomi@białystok.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01.05.2006 Vesemir <v...@z...pl> napisał/a:

> [...]

> Żyj tak jak chcesz i szukaj własnego złotego środka.
> Recepty na szczęście nie ma. Zawsze chyba czuje sie niedostatki.

A moze to lęk przed szczesciem czyni te niedostatki?Czuje ze zadzą mną
lęki i niepozwalają do osiągniecia prawdziwego ja , które bedzie promieniowało
radością i szczęściem.Zebym sie ich pozbył to moze bym poczul w koncu boga.

6. Data: 2006-05-01 23:41:00

Od: bazzzant <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vesemir napisał(a):

> [...]
> jeśli nie będziesz ideałem to będziesz czuł satysfakcję z tego kim jesteś :)

Dlaczego akurat fantasy Vesemir?
Wzorce postępowania można czerpać choćby z lektury postów psp, choć
przyznam bywają niejednokrotnie bardziej fantastyczne niż cokolwiek co
jak dotąd wymyślił Sapkowski.

7. Data: 2006-05-02 09:14:29

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz:
> Bo to wszystko jest nudne wkolo i szare , zwlaszzca w tym
> po... kraju.

Ale czy w ten sposob nie pozbawisz sie mozliwosci udzialu
w zmienianiu tego "syfu"?
Nie zalezy ci na tym?

> Np buddysci podczas medytacji , nie nazwal bym ich chorymi
> psychicznie

Nie lepiej od razu zrobic lobotomie niz zostac buddysta? ;)
Czytales DeMello?

> Ojciec ryzyk moze i tak.

Ten to juz pewnie taki sie urodzil. :)
Wiec nie potrzebuje. ;D

--
Czarek

8. Data: 2006-05-02 09:18:40

Od: "LeoTar" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz <Tomi@=?ISO-8859-2?Q?bia=B3ystok?=.nospam.pl> napisał(a):

> [...]
> promieniowało
> radością i szczęściem.Zebym sie ich pozbył to moze bym poczul w koncu

Czy do tego by pozbyc się lęków i poczuć szczęśliwym bóg jest naprawde
potrzebny?

LeoTar GG:5845984 mobile:+48661294908
http://www.geocities.com/leotar/ OR http://wladyslaw.tarnawski.tripod.com/

9. Data: 2006-05-02 09:39:30

Od: "Vesemir" <v...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazzzant" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dlaczego akurat fantasy Vesemir?
> Wzorce postępowania można czerpać choćby z lektury postów psp, choć
> przyznam bywają niejednokrotnie bardziej fantastyczne niż cokolwiek co jak
> dotąd wymyślił Sapkowski.

Wiesz, głęboko wierzę w to że kultura europy z tego powodu czesto jest
ułomna, gdyż nie posiada jasnych i oczywistych wzorców postępowania. W
kulturze amerykańskiej masz tak krytykowane wzorce jak patriotyzm, odwaga do
stawienia się samotnie przeciwko systemowi, indywidualizm, pracowitość. Nie
chodzi mi na ile te postawy działają ale jak bardzo są promowane i za jak
naturalne są przyjmowane. Podobne wzorce istnieją w Chinach (konfucjanizm)
krajach islamu (choć potępiamy do czego mamy prawo). W naszej kulturze nie
ma wzorca, a jedynie przeżyty już totalnie wzorzec romantycznego bohatera to
raz.

Jeśli wejść w przykład Polski. Polska jako jedyny kraj (może obok Litwy ale
nie w takim stopniu) ukształtowała u siebie jakiś wzorzec szlachecki,
sarmacki. Posiadała warstwy wyższe. Po upadku Rzeczpospolitej Obojga
Narodów, które zbiegło się z procesem kształtowania nowoczesnej tożsamości
narodowej na Ukrainie, i Białorusi ukształtował się model oparty na ludzie
(bo arystokracja była spolonizowana). W Polsce do tego nie doszło, pewne
wzorce zachowały się do czasów drugiej rzeczpospolitej. W czasach PRL-u w
miejsce modelu szlacheckiego zaczęto dorabiać wzorzec kulturowy polaka
chłopa, a zamazywać model wzorca szlacheckiego, wyższego. Do dziś to
przekonanie że kultura nasza zamyka się w "ludowości" pokutuje wśrod nas
więc na targach pomkazujemy stroje ludowe (produkt komunistycznej propagandy
a nie rzecz faktyczna).

Psp - ty mówisz o osobach które mogą stać się autorytetem. A ja mówię nie o
faktycznych jednostkach ale o naturalnych wzorcach które funkcjonują tylko w
literaturze prostej, mitologizowanej, jak fantasy. Jest ona prosta ale
bohaterowie tych książek są jasni, mają ukształtowane postawy. Nie wszędzie
i nie w każdej fantasy oczywiście. Ostatnio z Daga Gorczynska (kiedys bywala
na psp nie wiem jak teraz) na jednej z list zachwycalismy sie wzorcami
osobowymi w "Sadze ognia i lodu" G.G. Martina. Żyjemy w świecie zagubieni,
nie wiemy co jest właściwe a co nie. U Martina masz mnóstwo wzorców, postaci
które posiadają cechy, zasady - różne, nie zawze dobre czy złe. Chodzi o to
że czytając te opasłe tomiszcza i obserwując róznych bohaterów (jest ich
wielu) zaczyna nam się klarować to co uważamy za dobre a co za złe.
Mainstream brnący w rozwiązania formalne nie da Ci tego konfortu i tej mocy
refleksji. Ja Martina polecam ze względu na różnorodność postaw bohaterow
ksiazki. Sa realni, rozni i bardzo pelni.

Chodzi o taką wizję człowieka która jest holistyczna i cała, Która jest
realna. Moralna. Bo w wizji człowieka nie chodzi o to że będę znał się na
psychologii, ale że moje zachowanie i działanie zawsze będzie spójne, bo
zawsze będę pod wpływem takich zasad które uważam za najlepsze czy też
"dobre", 'właściwe". Chocby to bylo skurwysynstwo do kwadratu. Sapkowski to
zły przykład bo Sapkowski tworzył literature która wyszła od fantasy i
spotkała się trochę z mainstreamem. On komplikuje świat zamiast go
przedstawiać jako coś jasnego i spójnego. U Sapkowskiego masz dylematy
wynikające z wyzwań rzucanych przez świat - u Martina - z wyzwań rzucanych
przez konieczność zachowania reguł do których zostałeś stworzony. To rozne
spojrzenie.

Vesemir

10. Data: 2006-05-02 09:45:58

Od: "Vesemir" <v...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <Tomi@"=?iso-8859-2?Q?bia=B3ystok?=".nospam.pl> napisał
w wiadomości news:slrne5ngi8.3s7.Tomi@tomala.elpos.net...

> [...]
> promieniowało
> radością i szczęściem.Zebym sie ich pozbył to moze bym poczul w koncu

Wiesz, nie wiem czy rzadzą twoje leki, ale ja zawsze uważałem że pewną
receptą na życie jest pozbycie się pragnienia kontrolowania rzeczywistości.
Lepiej po prostu w życie zaufać - w jego wyroki, trafy, konieczności. Zaufać
w to że fala na której sie unosisz czasami znika, ale potem po ciężkich
okresach życia wróci. Że życie jest wieczne a ty masz mnóstwo czasu. Że
nigdzie nie należy się spieszyć. Że można żyć tak jak się pragnie. Że to ty
wybierasz ludzi a nie oni ciebie. Że wypływasz w wielki rejs, może będą
piraci (i wtedy będzie ciężko), ale czy będą czy nie - to napewno będzie
ciekawie.

I jeszcze jedno - masz przed sobą kupę czasu. Wypełnij sobie leniwie ten
czas, zamiast gonić od jednego wrażenia do drugiego.
To jest to w co ja wierzę. Lęki wynikają z tego że się spieszysz, że
wszystko chcesz tu i teraz. Że boisz się że się spóźnisz. A ja uważam że
należy przystopować.
Aha - jak chcesz szczęścia - koniecznie przestań oglądać telewizję. I
ogranicz neta. Efekt gwarantowany. Czas który ci to da wypełnij realizując
wszystkie inne zachcianki za wyjątkiem tych dwóch.

Vesemir

Brak milosci
Sondaże wyborcze OBOP cz.9
Kolejny monolog
Dlaczego ludzie są złośliwi?
co zmienia ślub? ...lekarstwo na kłopoty w zwiazku (długie)