Re: "wolność" seksualna

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: "wolność" seksualna
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<z...@4...net> <n12jcu$43n$1@dont-email.me>
<1kzpfsbf7hobn$.1cv5fk3g56z2o$.dlg@40tude.net>
<n12m1p$dvj$1@dont-email.me> <12dnrles0rmqw.wx77h5lrs9rb$.dlg@40tude.net>
<n12nv2$lc2$1@dont-email.me> <n12o5u$gvj$2@node2.news.atman.pl>
<n12obn$msq$1@dont-email.me> <n12oig$gvj$4@node2.news.atman.pl>
<1nxp6xoupbsry$.187q44o4c82ke$.dlg@40tude.net>
<n1338u$5i9$1@dont-email.me> <n133h1$srs$2@node2.news.atman.pl>
<n134eh$adu$1@dont-email.me> <n134o5$u1e$1@node2.news.atman.pl>
<n13535$cuj$1@dont-email.me> <n135d8$b50$1@node1.news.atman.pl>
<n135qi$g0k$1@dont-email.me> <n1369t$b50$3@node1.news.atman.pl>
<1fyevlvt5ckcz.1aph2pa97nxtu$.dlg@40tude.net>
<n13dbs$gj9$1@dont-email.me>
Date: Sun, 1 Nov 2015 00:04:55 +0100

Dnia Sat, 31 Oct 2015 16:57:11 -0500, Pszemol napisał(a):

> Jaką znowu intymność?
> Czy ta asystentka onkologa nie wykracza poza progi intymności?
> A czy lekarz smarujący rękę wazeliną i sprawdzający stan zdrowia
> prostaty czy wziernikiem zaglądający kobiecie do pochwy nie
> wykracza poza progi intymności? Przecież intymność przekraczają
> czynności codziennie w wielu, wielu zawodach.

No ja o chlebie, ten o niebie. Nosz, człecze, nie wykraczają, ponieważ to
zawody zaufania publicznego, podobnie jak np sędzia czy policjant - etos
ich pracy sprawia, że to oni mają WGLĄD w CZYJĄŚ intymność (a nie pacjent w
ich) wpisany w etos zawodu i to dla celów zupełnie innych niż rozwiązłość
seksualna.
Tu usługodawca nie kupczy niczyją intymnością, a już szczególnie swoją nie.
Pacjent takoż swoją nie kupczy. Żadne z nich też nie kupczy niczyją
godnością.

W prostytucji jest zupełnie inaczej: usługodawca-kobieta sprzedaje swą
godność i intymność, a ktoś tę godność i intymność kupuje. Co z tego, że na
jakiś czas. Towarem jest godność i intymność. Handel.
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice