wpadanie waskowiny i waski kanal sluchowy

1. Data: 2006-02-27 19:21:37

Temat: wpadanie waskowiny i waski kanal sluchowy
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

juz 3 raz mi sie to zdarzylo - nie jest to przyjemnie, to w uchu chrupie i
boli, a tak latwo nie daje sie dostac do laryngologa na plukanie oka. do
tego dzis od plukania laryngolog tak mi pobudzil blednik, ze czulam sie
identycznie jak po badaniu eng - oczy lataly, w glowie sie krecilo, bylo mi
niedobrze. ja tego uniknac? tego plukania uszu? stosowac regularnie
acerumen? moze ktos z was ma podobny problem i znalazl jakis zloty srodek?
lekarz mi powiedzial, ze ma male uszy i nie ma znaczenia, czy bede uzywac
patyczkow, czy nie, problem u mnie i tak bedzie wracal....

2. Data: 2006-02-28 10:19:11

Temat: Re: wpadanie waskowiny i waski kanal sluchowy
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lekarz mi powiedzial, ze ma male uszy i nie ma znaczenia, czy bede uzywac
> patyczkow, czy nie, problem u mnie i tak bedzie wracal....

lekarz mi wczoraj wlal zimna wode - nie dosc, ze mnie dzis boli to ucho, to
dalej chrupie, czyli nie do konca usunal te woskowine:((((((

3. Data: 2006-02-28 22:18:03

Od: b...@g...pl (gimsat) szukaj wiadomości tego autora

> lekarz mi wczoraj wlal zimna wode - nie dosc, ze mnie dzis boli to ucho,
> dalej chrupie, czyli nie do konca usunal te woskowine:((((((
>
> Witam
Znajomy miał podobny problem Często płukał uszy u laryngologa, nieraz zimną
wodą. Doświadczony laryngolog płuka wodą z dodatkiem spirytusu, a póżniej po
wyczyszczeniu ucho dokładnie wysusza. Znam 2 przypadki u bliższych
znajomych, że usuwanie woskowiny wodą spowodowało powstanie choroby
grzybiczej w uchu prowadzącej do częstych stanów zapalnych ucha. Niektórzy
radzą spróbować usuwać woskowinę za pomocą innych metod np przez świecowanie
ucha świecami Hopi.W tym celu potrzebnych jest kilka przyjemnych zabiegów
Wykonują je już teraz niektórzy laryngolodzy.Acerumen może być skuteczny ale
czasami jest niezbędne póżniej wyczyszczenie ucha przez laryngologa bez
użycia wody.

4. Data: 2006-03-01 12:29:05

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gimsat" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> może być skuteczny ale czasami jest niezbędne póżniej wyczyszczenie ucha

ale jak na codzien czyscic - tylko recznikiem, tak po wierzchu?

5. Data: 2006-03-01 13:30:44

Od: b...@g...pl (gimsat) szukaj wiadomości tego autora

> ale jak na codzien czyscic - tylko recznikiem, tak po wierzchu?
>
> Rzeczywiście ręcznikiem możesz sobie wytrzeć uszy zewnatrz -jeżeli masz
> brudne , natomiast woskowina wewnatrz wymaga już bardziej wyszukanego
> zabiegu. Nie jestem laryngologiem, z literatury i własnego doświadczenia
> mogę doradzić: jeżeli ma się wrażenie ucha zatkanego przez wosk- użyć
> specjalnego patyczka np z wykałaczki, dobrze okręconego watą i czyścić
> przez przetykanie (pisano już o tym na grupie i można sobie wygoglować)
BB

6. Data: 2006-03-03 19:10:28

Od: "Alasz" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lekarz mi powiedzial, ze ma male uszy i nie ma znaczenia, czy bede uzywac
> patyczkow, czy nie, problem u mnie i tak bedzie wracal....

1) Woskowina nie chrupie w uszach (chyba, ze jestes zasuszona mumia;))
2) Jak cos boli i chrupie, tzn , ze problem lezy glębiej - w uchu srodkowym
3) Polecam wizyte u otolaryngologa i tympanometrie
4) Teoretycznie uszy powinno sie plukac ciepła solą fizjologiczna (dziwie
sie, ze laryngolog nie uwzglednil, ze po zimnej wodzie czasem wrazliwszy
pacjent moglby go obrzygac)
5) mozesz stosowac A-cerum - ale to kosztuje
6) NIE CZYSCIC PATYCZKAMI USZU!!! - wpycha sie woskowine glebiej i potem
faktycznie trzeba plukac ucho
7) A sposob na czyszczenie jest prosty - jak myjesz glowe, to wlewaj sobie
cieplej wody z prysznica razem z piana z glowy do uszu (szampon i np
ludwik(ale tego moze nie polecam do uszu:)) doskonale rozpuszczaja
woskowine) potem osusz zwinietym kawalkiem np papieru toaletowego, recznika,
chusteczki, wysusz suszarka.

Pozdrawiam Ania
PS Jak z W-wy to otolaryngolog na Pl. 3 Krzyzy w Oticonie (platnie), albo na
Szaserow

7. Data: 2006-03-11 13:05:44

Od: b...@g...pl (gimsat) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam Ania
> PS Jak z W-wy to otolaryngolog na Pl. 3 Krzyzy w Oticonie (platnie), albo

Ostrożnie z płukaniem uszu wodą. Znam u moich znajomych 2 przypadki grzybicy
uszu wskutek czestego płukania wodą z kranu. Prowadzi to póżniej do stanów
zapalnych ucha środkowego trudnych do zdiagnozowania, które trzeba leczyć
antybiotykami. Nie wyleczona grzybica powoduje nawrót choroby.Zdarza się że
otolaryngolog usuwa przez płukanie zimną wodę woskowinę, a jeżeli dobrze w
środku nie wysuszy ucha- to kiedy kanały są wąskie i występuje mała
odporność organizmu-stwarza zagrożenie rozwoju choroby gzybicznej.......

8. Data: 2006-03-15 21:49:14

Od: "Alasz" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> woskowinę, a jeżeli dobrze w środku nie wysuszy ucha- to kiedy kanały są
> wąskie i występuje mała odporność organizmu-stwarza zagrożenie rozwoju

W zyciu swoim (i mojego dziecka, ktore mialo plukanie z 4 razy) nie
widzialam lekarza, ktory by suszyl ucho po plukaniu :(
A mi chodzi raczej o przelewnie wody w ucho a nie plukanie pod cisnieniem (a
i tak przeciez wody sie nabiera przy myciu głowy).
Poza tym, nie trzeba głeboko plukac: woskowina wydziela sie tylko w czesci
chrzestnej (blizszej wejsciu), a w kostnej juz nie.
--
Ania

9. Data: 2006-03-15 22:43:56

Od: "Joanna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po czym poznac, ze woskowina zalega w uchu?

J.

10. Data: 2006-04-14 21:00:03

Od: "Alasz" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> Po czym poznac, ze woskowina zalega w uchu?
>
> J.
Po zaglądnieciu weń :)
Ania

badanie krwi -leukocyty prosze o pomoc.
Ciśnienie 90/62
antykoncepcja - jak przepisywac pigułki
Tian Xian
Zator w mozgu wykryty podczas zabiegu wstawiania stenta