Re: wpadanie waskowiny i waski kanal sluchowy

From: b...@g...pl (gimsat)
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: wpadanie waskowiny i waski kanal sluchowy
Date: 28 Feb 2006 23:18:03 +0100

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: "siliana" <t...@o...pl>
Do: <p...@n...pl>
Wysłano: 28 lutego 2006 11:19
Temat: Re: wpadanie waskowiny i waski kanal sluchowy

> Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> lekarz mi wczoraj wlal zimna wode - nie dosc, ze mnie dzis boli to ucho,
> dalej chrupie, czyli nie do konca usunal te woskowine:((((((
>
> Witam
Znajomy miał podobny problem Często płukał uszy u laryngologa, nieraz zimną
wodą. Doświadczony laryngolog płuka wodą z dodatkiem spirytusu, a póżniej po
wyczyszczeniu ucho dokładnie wysusza. Znam 2 przypadki u bliższych
znajomych, że usuwanie woskowiny wodą spowodowało powstanie choroby
grzybiczej w uchu prowadzącej do częstych stanów zapalnych ucha. Niektórzy
radzą spróbować usuwać woskowinę za pomocą innych metod np przez świecowanie
ucha świecami Hopi.W tym celu potrzebnych jest kilka przyjemnych zabiegów
Wykonują je już teraz niektórzy laryngolodzy.Acerumen może być skuteczny ale
czasami jest niezbędne póżniej wyczyszczenie ucha przez laryngologa bez
użycia wody.