Re: wybaczanie

Data: 2010-10-04 20:09:14
Temat: Re: wybaczanie
Od: "Chiron" <c...@o...eu>

Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:i8ccfm$2d0$...@n...onet.pl...
> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
>
> A gdy ktoś kogoś pokocha bo wydaje mu się lepszym od niego? To juz żadna
> spowiedź, nawrócenie nie pomoże i ma się przchlapane na wieczność?
> A co z kochaniem bliźniego mniej niż siebie samego, czy trzeba wszystkich
> kochać jednakowo?
"2196 Na pytanie, jakie jest pierwsze przykazanie, Jezus odpowiada:
"Pierwsze jest: Słuchaj, Izraelu, Pan Bóg nasz, Pan jest jeden. Będziesz
miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całym swoim
umysłem i całą swoją mocą. Drugie jest to: Będziesz miłował swego bliźniego
jak siebie samego. Nie ma innego przykazania większego od tych" (Mk 12,
29-31).
Święty Paweł Apostoł przypomina o tym: "Kto... miłuje bliźniego, wypełnił
Prawo. Albowiem przykazania: Nie cudzołóż, nie zabijaj, nie kradnij, nie
pożądaj, i wszystkie inne - streszczają się w tym nakazie: Miłuj bliźniego
swego jak siebie samego! Miłość nie wyrządza zła bliźniemu. Przeto miłość
jest doskonałym wypełnieniem Prawa" (Rz 13, 8-10)."

sam oceń...

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.