Re: wybór studiów

From: "Magda" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: wybór studiów
Date: Fri, 18 Apr 2003 09:06:12 +0200

> Droga Madziu,
> Powszechnie wiadomo jest, że pieniądze szczęścia nie dają. Ale baaardzo
> ułatwiają życie. Ja byłem właśnie takim studentem medycyny z zamiłowania.
Po
> [...]
> informatykę, albo że nie zrobiłem jakiegoś sondażu co do tego właśnie,
które
> studia się OPŁACAJĄ. Faktem jest, że trochę sobie dorabiam jako tłumacz
(dosyć
> dobrze znam angielski), ale bez tego byłoby TRAGICZNIE. Moja
> pensja "uczelniana" jest poniżej MINIMUM SOCJALNEGO. Wierz mi, że w takich
> warunkach nawet największy idealista może się załamać. Dlatego dziś,
mądrzejszy
> o 12 lat, gorąco polecam wszystkim kandydatom na studia dokonanie właśnie
> takiego sondażu, jaki jest przedmiotem tego wątku.

Jestem młoda, mam swoje ideały itd. Odkad pamiętam zawsze chciałam i chcę
studiować medycynę. Kilka dni temu siostra pokazała mi "trupka" w
prosektorium i kilka "cześci" ludzkiego ciała, chciała mnie tym
odstraszyć...bo podobno wszelkie inne argumety do mnie nie docierają. Ona
cały czas zastanawia się, czy było warto poświęcić najpiękniejsze lata życia
na naukę...z resztą długo by o tym pisać.
Nikomu dzisiaj nie jest lekko, wiem, że zawodu lekarza nie można porównać
np. do malarza, ale nadal pozostaję przyz tym, że do medycyny trzeab mieć
zamiłowanie, żeby sie potem przy niej spełniać...
Z tego co napisałam powstał jeden, wielki bełkot...
na koniec dodam: "W życiu liczy się tylko pasja..."

pzdr M.

P.S. Chciałabym z Tobą porozmzwiać .... :)