Re: wylewka(?) - wyrównanie powierzchni

From: "MarekWoj" <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: wylewka(?) - wyrównanie powierzchni
Date: Tue, 20 Nov 2001 20:19:31 +0100

Użytkownik "waldek" <v...@p...pl> napisał w wiadomości
news:9s49fo$kfs$1@news.tpi.pl...

> Mylisz pojecia.
> "Wylewka cementowa" a wylewka z mas samopoziomujacych to nie to samo.
> Moze wyjasnijmy sobie z jakich materialow wykonuje sie "wylewke
cementowa" -
> podklad cementowy /poprawna nazwa/
> "Wylewka cementowa" to mieszanka kruszywa, /piasku lub pospolki/ cementu
> /spoiwa/ i wody.
> Minimalna grubosc nie powinna byc mniejsza niz 25 mm
> Patrz:
> Warunki techniczne wykonania i odbioru robot budowlano-montazowych
> p.25.4.1.1 poz 3
> [...]
-

Waldeczku !

zakładam, ze prawidłowo cytujesz z jakiegos przepisu, co to jest "wylewka
cementowa".

Natomiast "wylewka samopoziomująca" jest okresleniem niefachowym.
Własciwie powinna sie nazywać "masą wygładzającą".
Służy tylko do wygładzenia powierzchni istniejącego podłoża cementowego,
jastrychowego, betonowego, anhydrytowego, drewnianego, skałodrzewnego, itd.

Wylewki te maja w swoim składzie głównie cement, stąd tez są również
wylewkami cementowymi.
Poza cementem, piaskiem i wodą zawieraja wiele innych składników
polepszających ich rozpływnosc, elastyczność, szybkość wiązania, mozliwosc
szlifowania, itd.
To odróżnia je od zwykłych wylewek cementowych.
Produkowane są przez wiele innych firm, niż te, które Ty wymieniłeś :Kiesel,
Uzin, Henkel, Bostik, Schoenox.

Produkowane są w różnych wersjach, w zależności od przeznaczenia. Istnieją
wersje do wylewania (szpachlowania) od 0 - 3mm; 2 - 5 mm; 3-10 mm, itd.
Są też jastrychy cienkowarstwowe , szybkoschnące, do wylewania od 25-50 mm !

Pozdrawiam serdecznie.

MW