wylewka(?) - wyrównanie powierzchni

1. Data: 2001-10-25 06:00:11

Temat: wylewka(?) - wyrównanie powierzchni
Od: "KSX" <k...@k...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

czym wyrównać nierówną posadzkę cementową?
podłoże przygotowuję pod panele
dom jest stary i pod starymi deskami, które musiałem usunąć jest posadzka,
bez poziomu, z różnymi kraterami...
tyle, że aby wyrównać poziom muszę tego wylać od ok 8mm w najgłębszym
miejscu do 1-0 mm w "najpłytszym" (chodzi o zrównanie pozziomu z innym
pomieszczeniem)
oznacza to bardzo cienką warstwę
pierwszy pomysł to wylewka betonowa (w jakiejś mocnej proporcji) - na tyle
jednak rzadka, żeby się dało łatwo rozprowadzić --- czy da się wylać tak
cienko (0-8mm)
drugi pomysł - posadzka samopoziomująca ---- tylko tego nigdy nie robiłem,
nie znam się.

PYTANIA:
1) czy można wylać tak cienką wylewkę cementową?
2) czy można zastosować posadzkę samopoziomującą?
3) ile kosztuje pos. samo. na pomieszczenie ok 10m2 warstwa 0-8mm

--
pzdr

KSX
k...@k...prv.pl
GG: 490364

1. Data: 2001-11-03 17:54:16

Temat: Re: wylewka(?) - wyrównanie powierzchni
Od: "MarekWoj" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KSX" <k...@k...prv.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 2) czy można zastosować posadzkę samopoziomującą?
> 3) ile kosztuje pos. samo. na pomieszczenie ok 10m2 warstwa 0-8mm

1. Mozna.
2. Mozna.
1=2
3. 32 - 90 zl/25kg Wydajnosc: 1,5 kg/m2/mm, to znaczy, na kazdy mm
grubosci.
Nie zapomnij zagruntować !

MW

1. Data: 2001-11-03 20:32:57

Od: "waldek" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarekWoj" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> 1. Mozna.
Zdecydowanie NIE MOZNA
Pozdrawiam
Waldek

1. Data: 2001-11-04 10:36:46

Od: "MarekWoj" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <v...@p...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "MarekWoj" <m...@i...pl> napisał w
wiadomości

> Zdecydowanie NIE MOZNA
> Pozdrawiam
> Waldek

Wylewki"samopoziomujace" mozna wylewac od grubosci 0 - do 50 cm ( sa
np.takie: 0-5mm, albo 5mm-20mm).
Wiekszosc ich jest na bazie cementu z roznymi dodatkami (
uelastyczniajacymi, zweikszajacymi "rozplywnosc, przyspieszajacymi wiazanie
(kilka godzin), a wiazacymi nadmiar wody) , tak, ze po 24-48 godz mozna
ukladac podloge - wykladzine, parkiet itp.

Waldek, a Ty sie czlowieku zapytaj w pierwszym lepszym sklepie z
wykladzinami, lub parkietami.
Moge Ci podac pare adresow - w ktorym chcesz miescie.

Pozdrawiam

MW

1. Data: 2001-11-04 12:27:17

Od: "waldek" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Waldek, a Ty sie czlowieku zapytaj w pierwszym lepszym sklepie z
> wykladzinami, lub parkietami.
> Moge Ci podac pare adresow - w ktorym chcesz miescie.

Ty czloowieku nie czytasz uwaznie.
Nadal twierdze ze wylewki cementowej gr. 0-8 mm wylewac nie nalezy.
Pozdrawiam
Waldek

1. Data: 2001-11-04 17:02:35

Od: "MarekWoj" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ty czloowieku nie czytasz uwaznie.
> Nadal twierdze ze wylewki cementowej gr. 0-8 mm wylewac nie nalezy.
> Pozdrawiam
> Waldek

To sprobuj wytlumaczyc, dlaczego, wg. Ciebie nie nalezy, bo ja to robie
regularnie od 5 lat i jest wszystko ok ?

Pozzdrowko

MW

1. Data: 2001-11-04 20:49:40

Od: "waldek" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To sprobuj wytlumaczyc, dlaczego, wg. Ciebie nie nalezy, bo ja to robie
> regularnie od 5 lat i jest wszystko ok ?

Mylisz pojecia.
"Wylewka cementowa" a wylewka z mas samopoziomujacych to nie to samo.
Moze wyjasnijmy sobie z jakich materialow wykonuje sie "wylewke cementowa" -
podklad cementowy /poprawna nazwa/
"Wylewka cementowa" to mieszanka kruszywa, /piasku lub pospolki/ cementu
/spoiwa/ i wody.
Minimalna grubosc nie powinna byc mniejsza niz 25 mm
Patrz:
Warunki techniczne wykonania i odbioru robot budowlano-montazowych
p.25.4.1.1 poz 3
Natomiast minimalna grubosc podkladow /wylewek/ z mas samopoziomujacych
wynosi 2 mm.

Grubosci zalecane przez producentow :
Masy samopoziomujace Minimalna gr.

Atlas Terlpan N 2 mm
RemogruntBW /Kreisel/ 2 mm
Mira 6600 Cemplan 1-2 mm
Mira 6670 Cemplan 1-2 mm

Pozdrawiam
Waldek

1. Data: 2001-11-20 19:19:31

Od: "MarekWoj" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> p.25.4.1.1 poz 3
> Natomiast minimalna grubosc podkladow /wylewek/ z mas samopoziomujacych

-

Waldeczku !

zakładam, ze prawidłowo cytujesz z jakiegos przepisu, co to jest "wylewka
cementowa".

Natomiast "wylewka samopoziomująca" jest okresleniem niefachowym.
Własciwie powinna sie nazywać "masą wygładzającą".
Służy tylko do wygładzenia powierzchni istniejącego podłoża cementowego,
jastrychowego, betonowego, anhydrytowego, drewnianego, skałodrzewnego, itd.

Wylewki te maja w swoim składzie głównie cement, stąd tez są również
wylewkami cementowymi.
Poza cementem, piaskiem i wodą zawieraja wiele innych składników
polepszających ich rozpływnosc, elastyczność, szybkość wiązania, mozliwosc
szlifowania, itd.
To odróżnia je od zwykłych wylewek cementowych.
Produkowane są przez wiele innych firm, niż te, które Ty wymieniłeś :Kiesel,
Uzin, Henkel, Bostik, Schoenox.

Produkowane są w różnych wersjach, w zależności od przeznaczenia. Istnieją
wersje do wylewania (szpachlowania) od 0 - 3mm; 2 - 5 mm; 3-10 mm, itd.
Są też jastrychy cienkowarstwowe , szybkoschnące, do wylewania od 25-50 mm !

Pozdrawiam serdecznie.

MW

1. Data: 2001-11-21 12:12:41

Od: "waldek" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarekWoj" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

Mareczku!!!!!!!
Widze ze zzera Cie ambicja.Chcesz na sile miec racje.

> [...]
> Służy tylko do wygładzenia powierzchni istniejącego podłoża cementowego,
> jastrychowego, betonowego, anhydrytowego, drewnianego, skałodrzewnego,

To o czym mowimy to sa podklady pod posadzki zwane takze wylewkami,
/nazwa - od wylewania/ to nazwy przyjete w terminologii w budownictwie.
Wszystkie inne nazwy jak:
podklad samopoziomujacy
samopoziomujaca masa szpachlowa
samopoziomujaca masa wygladzajaca
itp. to nazwy producentów.
Dla przykladu:
Krawat zwany jest przez niektorych producentow
" dekoracyjnym zwisem meskim"
Sam sobie zaprzeczasz, pouczasz mnie ze wylewka powinna nazywać sie "masa
wygladzajaca"
a za chwile piszesz o wylewkach.
Gdzie konsekwencja?
W swej zacieklosci sam sie juz pogubiles

> Wylewki te maja w swoim składzie głównie cement,

Nie koniecznie.
Masy samopoziomujące to produkowane fabrycznie suche mieszaniny, których
podstawowym składnikiem jest anhydryt (bezwodny siarczan wapnia) lub
specjalne cementy z wypełniaczami mineralnymi, dodatkami i domieszkami oraz
niekiedy z dodatkiem specjalnych włókien

>stąd tez są również
wylewkami cementowymi.

Wylewki z mas samopoziomujacych nie sa wylewkami cementowymi, koniec kropka.
I to byl temat naszej dyskusji.

> [...]
> szlifowania, itd.
> To odróżnia je od zwykłych wylewek cementowych.

To prawda. Choc niekoniecznie musza byc na bazie cementu.

> Produkowane są przez wiele innych firm, niż te, które Ty wymieniłeś
:Kiesel,
> Uzin, Henkel, Bostik, Schoenox.

To prawda , nie wymienilem jeszcze:

Wolff Walsrode - należy do grupy Bayer.
Knauf
Sopro
Megaron
Ceresit
Atlas
Scanvik
OPTIROC
i wiele innych

> [...]
> Są też jastrychy cienkowarstwowe , szybkoschnące, do wylewania od 25-50 mm
!

To prawda.
Jednak tematem naszej dyskusji byly wylewki cementowe gr. od 0-8 mm.
I do tego sie odnosilem.

Wybacz ale EOD

Serdecznie pozdrawiam
Waldek

1. Data: 2001-11-23 17:03:53

Od: "MarekWoj" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "MarekWoj" <m...@i...pl> napisał w
wiadomości

> Mareczku!!!!!!!
> Widze ze zzera Cie ambicja.Chcesz na sile miec racje.

.......i wicek wersa....

> itd.
> >
> To o czym mowimy to sa podklady pod posadzki zwane takze wylewkami,

....kto mówi ? Ty, autor wątku, czy ja ?

Jeśli już mamy być konkretni i ukierunkowani na problem zadany przez KSX -
a, to podkład już istnieje:

> [...]
>tyle, że aby wyrównać poziom muszę tego wylać od ok 8mm w najgłębszym
>miejscu do 1-0 mm w "najpłytszym" (chodzi o zrównanie pozziomu z innym

chodzi o lekkie wyrównanie poziomu ( 0-8mm) i wygładzenie powierzchni (
kratery).
Odpada więc robienie Twojej " wylewki cementowej".
Można zastosować tylko masy szpachlowe ( to jest właściwa nazwa), nazywane
również przez niefachowców ( również Ciebie) masami samopoziomującymi,
wylewkami samopoziomującymi.

Masy szpachlowe (pot.samopoziomujące) są robione na bazie cementu, z
wypełniaczami i dodatkami.

Do niedawna znałem jedną na bazie anhydrytu, (Bostik) , ale już jej nie
produkują.

Nie przesadzaj z tą etymologią,

> [...]

> " dekoracyjnym zwisem meskim"
> Sam sobie zaprzeczasz, pouczasz mnie ze wylewka powinna nazywać sie "masa

To fakt - pomieszaliśmy nazwy potoczne z fachowymi.........

> W swej zacieklosci sam sie juz pogubiles

Nie jestem ani za...ciekły, ani za...gubiony...

> [...]
> niekiedy z dodatkiem specjalnych włókien

> wylewkami cementowymi.
>
> Wylewki z mas samopoziomujacych nie sa wylewkami cementowymi, koniec

Nieprawda - grupy materiałów nazywa się potocznie od ich "głównego
(najważniejszego) składnika"...
np.ceramika, klinkier, wyroby betonowe, itd...co nie oznacza, ze posiadaja
tylko jeden składnik.

> I to byl temat naszej dyskusji.

Nieprawda - tematem naszej dyskusji jest problem KSX-a, w którym chcemy mu
pomóc.

> [...]
> !
>
> To prawda.
> Jednak tematem naszej dyskusji byly wylewki cementowe gr. od 0-8 mm.

I dalej nie odpowiedziałeś KSX-owi. Co ma ten facet zrobić ?

Ja Mu radzę zainteresować się wyrobami jednej z firm, które wymieniłem (
Twoje są kiepskie ) i zastosować jedną z wylewek ( mas szpachlowych,
samopoziomujących ), którą można stosować w grubości 0-8mm, lub wylać dwa
razy taką, która obejmuje zakres np. 3-5mm.

> Wybacz ale EOD
>
> Serdecznie pozdrawiam
> Waldek

MW

BARDZO tanio drzwi sprzedam
garnki do płyty ceramicznej
Re: co na podloge w kuchni i przedpokuju?
parujace szyby okienne
w lazience smierdzi -pomocy