Re: wylewka(?) - wyrównanie powierzchni

From: "MarekWoj" <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: wylewka(?) - wyrównanie powierzchni
Date: Fri, 23 Nov 2001 18:03:53 +0100

Użytkownik "waldek" <v...@p...pl> napisał w wiadomości
news:9tg5hv$mni$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "MarekWoj" <m...@i...pl> napisał w
wiadomości

> Mareczku!!!!!!!
> Widze ze zzera Cie ambicja.Chcesz na sile miec racje.

.......i wicek wersa....

> itd.
> >
> To o czym mowimy to sa podklady pod posadzki zwane takze wylewkami,

....kto mówi ? Ty, autor wątku, czy ja ?

Jeśli już mamy być konkretni i ukierunkowani na problem zadany przez KSX -
a, to podkład już istnieje:

>pod starymi deskami, które musiałem usunąć jest posadzka,
>bez poziomu, z różnymi kraterami...
>tyle, że aby wyrównać poziom muszę tego wylać od ok 8mm w najgłębszym
>miejscu do 1-0 mm w "najpłytszym" (chodzi o zrównanie pozziomu z innym
>pomieszczeniem)

chodzi o lekkie wyrównanie poziomu ( 0-8mm) i wygładzenie powierzchni (
kratery).
Odpada więc robienie Twojej " wylewki cementowej".
Można zastosować tylko masy szpachlowe ( to jest właściwa nazwa), nazywane
również przez niefachowców ( również Ciebie) masami samopoziomującymi,
wylewkami samopoziomującymi.

Masy szpachlowe (pot.samopoziomujące) są robione na bazie cementu, z
wypełniaczami i dodatkami.

Do niedawna znałem jedną na bazie anhydrytu, (Bostik) , ale już jej nie
produkują.

Nie przesadzaj z tą etymologią,

> /nazwa - od wylewania/...........np. mocz majstra......?
to nazwy przyjete w terminologii w budownictwie.
> Wszystkie inne nazwy jak:
> podklad samopoziomujacy
> samopoziomujaca masa szpachlowa
> samopoziomujaca masa wygladzajaca

> itp. to nazwy producentów.
> Dla przykladu:
> Krawat zwany jest przez niektorych producentow
> " dekoracyjnym zwisem meskim"
> Sam sobie zaprzeczasz, pouczasz mnie ze wylewka powinna nazywać sie "masa
> wygladzajaca"
> a za chwile piszesz o wylewkach.
> Gdzie konsekwencja?

To fakt - pomieszaliśmy nazwy potoczne z fachowymi.........

> W swej zacieklosci sam sie juz pogubiles

Nie jestem ani za...ciekły, ani za...gubiony...

> Nie koniecznie.
> Masy samopoziomujące to produkowane fabrycznie suche mieszaniny, których
> podstawowym składnikiem jest anhydryt (bezwodny siarczan wapnia) lub
> specjalne cementy z wypełniaczami mineralnymi, dodatkami i domieszkami
oraz
> niekiedy z dodatkiem specjalnych włókien

> wylewkami cementowymi.
>
> Wylewki z mas samopoziomujacych nie sa wylewkami cementowymi, koniec
kropka.

Nieprawda - grupy materiałów nazywa się potocznie od ich "głównego
(najważniejszego) składnika"...
np.ceramika, klinkier, wyroby betonowe, itd...co nie oznacza, ze posiadaja
tylko jeden składnik.

> I to byl temat naszej dyskusji.

Nieprawda - tematem naszej dyskusji jest problem KSX-a, w którym chcemy mu
pomóc.

> To prawda. Choc niekoniecznie musza byc na bazie cementu.

> :Kiesel,
>
> To prawda , nie wymienilem jeszcze:
>
> Wolff Walsrode - należy do grupy Bayer.
> Knauf
> Sopro
> Megaron
> Ceresit
> Atlas
> Scanvik
> OPTIROC
> i wiele innych

Istnieją
> !
>
> To prawda.
> Jednak tematem naszej dyskusji byly wylewki cementowe gr. od 0-8 mm.
> I do tego sie odnosilem.

I dalej nie odpowiedziałeś KSX-owi. Co ma ten facet zrobić ?

Ja Mu radzę zainteresować się wyrobami jednej z firm, które wymieniłem (
Twoje są kiepskie ) i zastosować jedną z wylewek ( mas szpachlowych,
samopoziomujących ), którą można stosować w grubości 0-8mm, lub wylać dwa
razy taką, która obejmuje zakres np. 3-5mm.

> Wybacz ale EOD
>
> Serdecznie pozdrawiam
> Waldek

MW