parujace szyby okienne

1. Data: 2001-10-24 07:53:18

Temat: parujace szyby okienne
Od: "Osiah" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Problem nie nowy, ale dokuczliwy.
Zna ktos z Was moze jakis sposob na parujace okna?
Jak tylko spada temperatura na zewnatrz to zaraz zbieram wode z parapetow i
okien. Nie pomaga rozszczelnianie (okna plastik). Co ciekawsze, okna w dzien
nie "placza" nawet gdy jest bardzo zimno i bardzo pochmurny dzien. Tylko w
nocy i tylko wtedy jak ktos jest w domu. Gdybym wlaczyl kaloryfery i grzal
na maxa, do powiedzmy 24 stopni i sam nocowal poza domem , to rano mam okna
suche. Jak tylko jesem w domu i spie nawet w zamknietym pokoju a temp jest
19 -20 stopni to i tak w pozostalych woda jest.
Poratujcie cosik bo oszaleje nastepna zime zbierac wode.

(sasiedzi pietro nizej tego problemu nie maja, a wentylacje maja jeszcze
slabsza niz ja i do tego wcalwe nie rozszczelniaja okien)

pozdrawiam
Osiah

1. Data: 2001-10-24 13:52:03

Temat: Re: parujace szyby okienne
Od: "maruda2000" <m...@h...ds1.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Sa takie srodki w aerozolu przeciw parowaniu szyb, calkiem dobre, ale to
chyba tylko polsrodek, a ja uzywam tego w aucie,wiec nie wiem jak by sie to
sprawowalo w kuchni. Dodam ze jest to ok 500ml puszka w cenie ok. 15 zl w
hipermarketach.
pozdrawiam grzegorz

1. Data: 2001-10-25 12:07:56

Od: "krzych" <d...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

U mnie jest to samo, ale okna drewniane. Rozszczelnienie niewiele daje,
prawie nic i tak jest rano i wieczorem woda na nich.

1. Data: 2001-10-25 13:36:27

Od: "zimek" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli sasiedzi nie maja tego problemu to albo nie ogrzewaja mieszkania albo
ogrzewaja w sposob ciagly zachowujac
odpowiednia temperature. Wpływ na to maja trzy czynniki: temperatura szyb na
ktora odzialywuje cieplo z zewnatrz zazwyczaj o niskiej temeraturze (w
okresie grzewczym), temperatura w pomieszczeniu oraz wilgotnosc powietrza.
Wiadomo, ze na przedmiocie ochlodzonym do odpowiednio niskiej temperatury
bedacym w pomieszczeniu o wyzszej
temeraturze bedzie sie wykraplac woda z powietrza. Tak wlasnie jest w twoim
przypadku, jezeli doprowadzisz do tego
, ze podniesie sie temperatura na twoich szybach w oknach podnoszac
temperature w pomieszczeniu problem powinien znikac. Oczywiscie wplyw na ma
jeszcze wilgotnosc powietrza gdzie w zimie jest zawsze suchsze, a w lecie
wilgotniejsze zwlaszcza w tym roku mielismy bardzo wilgotne lato, a zima sie
jeszcze nie zaczela. Oszczednosc energi zmusza nas do obnizania temperatury
w pomieszczeniach tym samym pojawia sie problem rosy, gdy wylaczyc calkiem
ogrzewanie problemu tez by nie bylo bo w wyniku zmniejszeniu roznicy
temperatur zjawisko to by nie wystapilo.

Pozdrawiam
zimek
z...@o...pl

1. Data: 2001-10-25 14:45:07

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

praw fizyki Pan nie zmienisz

w nocy zawsze sie bedzie bardziej kondensowac woda na szybach bo w
nocy spada temperatura na zewnatrz, a czlowiek wydychajac powietrze
zwieksza wilgotnosc wewnatrz mieszkania

1. Data: 2001-10-25 15:07:20

Od: "artsys" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> praw fizyki Pan nie zmienisz
>
> w nocy zawsze sie bedzie bardziej kondensowac woda na szybach bo w
> nocy spada temperatura na zewnatrz,
Prawda
> a czlowiek wydychajac powietrze
> zwieksza wilgotnosc wewnatrz mieszkania
Czego oczywiscie nie robi w ciagu dnia ?? :)

PB, MSPANC

Artur Pawlik

1. Data: 2001-10-25 15:53:53

Od: "Osiah" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Dzieki wszystkim. Jednak chyba opcja z podniesieniem ogolnej temperatury
daje lepszy efekt, powietrze bardziej suche i mniej wody na szybach.
Calkowita rezygnacja z ogrzewania przynajmniej w moim przypadku nic nie
daje.
Podniesc temperature oczywiscie mozna, tylko powietrze w domu jest hmmmm....
no kiepskiej jakosci, jest wrazewnie jakby nie byklo wietrzone, no ale cos
za cos.

pozdrawiam
Osiah

1. Data: 2001-10-26 09:11:54

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"artsys" <a...@p...onet.pl> wrote:

>Prawda
>Czego oczywiscie nie robi w ciagu dnia ?? :)

w ciagu dnia jest wieksza wymiana powietrza miedzy roznymi
pomieszczeniami, wymuszona chocby poruszaniem sie czlowieka w
pomieszczeniu, otwieraniem i zamykaniem drzwi itp. zauwaz tez, ze w
ciagu dnia na ogol jestes w pracy.

to nie zawsze musi byc prawda, jezeli np. intensywnie cos gotujesz,
bierzesz kapiel, robisz pranie (szczegolnie z gotowaniem)

>PB, MSPANC
>
>Artur Pawlik

w lazience smierdzi -pomocy
Lodówka "metalik"