Strona główna Grupy pl.soc.edukacja wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?

Grupy

Szukaj w grupach

 

wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 24


« poprzedni wątek następny wątek »

11. Data: 2009-10-24 11:05:15

Temat: Re: wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?
Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Średnie wynagrodzenie na obszarze działania JST. Skoro wiesz, co to jest
> średnie wynagrodzenie, to wiesz również, że ktoś zarabia więcej, a ktoś
> inny mniej, żeby średnia wyszła taka a nie inna.
I dlatego pytam jak poszczególne szkoły do tego podchodzą.
Na ten moment roku już mniej więcej powinno być policzone czy trzeba będzie
i którym grupom dopłacić.
> No i skąd pomysł organizowania dodatkowych zajęć w celu osiągnięcia
> średniej?
> Gdzie to wyczytałeś?
Nigdzie. To propozycja osoby szkolącej jak liczyć wspominaną średnią.
Po wyliczeniu można dopłacić jeżeli brakło
Można też jakoś organizować zastępstwa, można organizować kółka
zainteresowań itd.
I wtedy płacić za coś co się zrobiło.
I o to mi właśnie chodzi. Czy w jakiejś szkole "coś" się dzieje i czy coś
się robi czy tylko się czeka.

A że to nie jest zadanie szkoły? No nie wiem czy pilnowanie wydawania
pieniędzy nie jest zadaniem szkoły a konkretnie dyrektora tej szkoły.

--
PawełJ


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


12. Data: 2009-10-24 11:41:27

Temat: Re: wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?
Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pawelj pisze:
>> Średnie wynagrodzenie na obszarze działania JST. Skoro wiesz, co to jest
>> średnie wynagrodzenie, to wiesz również, że ktoś zarabia więcej, a ktoś
>> inny mniej, żeby średnia wyszła taka a nie inna.
> I dlatego pytam jak poszczególne szkoły do tego podchodzą.
> Na ten moment roku już mniej więcej powinno być policzone czy trzeba będzie
> i którym grupom dopłacić.
>> No i skąd pomysł organizowania dodatkowych zajęć w celu osiągnięcia
>> średniej?
>> Gdzie to wyczytałeś?
> Nigdzie. To propozycja osoby szkolącej jak liczyć wspominaną średnią.
> Po wyliczeniu można dopłacić jeżeli brakło
> Można też jakoś organizować zastępstwa, można organizować kółka
> zainteresowań itd.
> I wtedy płacić za coś co się zrobiło.
> I o to mi właśnie chodzi. Czy w jakiejś szkole "coś" się dzieje i czy coś
> się robi czy tylko się czeka.
>
> A że to nie jest zadanie szkoły? No nie wiem czy pilnowanie wydawania
> pieniędzy nie jest zadaniem szkoły a konkretnie dyrektora tej szkoły.
>
Zręcznie pominąłeś cały mój cytat:
"1.Organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego
określa dla nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, w
drodze regulaminu:
1)wysokość stawek dodatków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, oraz
szczegółowe warunki przyznawania tych dodatków, z zastrzeżeniem art. 33
i 34,
2)szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe,
z zastrzeżeniem art. 35 ust. 3, oraz za godziny doraźnych zastępstw,
3)wysokość i warunki wypłacania składników wynagrodzenia, o których mowa
w ust. 1 pkt 4, o ile nie zostały one określone w ustawie lub w
odrębnych przepisach,
w taki sposób, aby *średnie* *wynagrodzenia* *nauczycieli*, składające
się z wynagrodzenia zasadniczego i składników, o których mowa w pkt 1-3,
odpowiadały na *obszarze* *działania* *danej* *jednostki* *samorządu*
*terytorialnego* co najmniej średnim wynagrodzeniom nauczycieli, o
których mowa odpowiednio w ust. 3 i 4."

Doczytaj o jakie składniki chodzi.
Skoro ktoś ma jedną nadgodzinę a ktoś inny pięć, to średnio wychodzi trzy.
Czy to oznacza, że wszyscy nauczyciele muszą dostać jakieś dodatkowe
zajęcia, żeby dorównali do średniej trzy? A może dopłacić im, żeby
otrzymali kasę jak za trzy nadgodziny?
No i skąd pomysł, że coś co jest zadaniem OP ma robić dyrektor? To OP ma
się martwić o to, żeby nauczyciele dostali odpowiednią kasę. Jeśli
zechcą posłuchać opinii dyrektora, to OK, ale rzadko się coś takiego zdarza.

--
RomanS
______________________________
Ja zawsze mam rację.
Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie.
(G.J. Gigol)

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


13. Data: 2009-10-24 14:08:20

Temat: Re: wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?
Od: Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Stachowiak pisze:

> No i skąd pomysł, że coś co jest zadaniem OP ma robić dyrektor? To OP ma
> się martwić o to, żeby nauczyciele dostali odpowiednią kasę. Jeśli
> zechcą posłuchać opinii dyrektora, to OK, ale rzadko się coś takiego
> zdarza.
>

Może stąd, że to dyrektor szkoły wie ile zarabiają jego ludzie i czy
średnia jest mniej-więcej zachowana czy też drastycznie odbiega od
ministerialnej i OP powinien zacząć się martwić. Jeśli zarobki w
poszczególnych szkołach przekraczają średnią to OP ma problem z głowy.

Bogdan

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


14. Data: 2009-10-24 14:32:42

Temat: Re: wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?
Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora


> Zręcznie pominąłeś cały mój cytat:
> "1.Organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego
> określa dla nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, w drodze
> regulaminu:
> 1)wysokość stawek dodatków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, oraz
> szczegółowe warunki przyznawania tych dodatków, z zastrzeżeniem art. 33 i
> 34,
> 2)szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe, z
> zastrzeżeniem art. 35 ust. 3, oraz za godziny doraźnych zastępstw,
> 3)wysokość i warunki wypłacania składników wynagrodzenia, o których mowa w
> ust. 1 pkt 4, o ile nie zostały one określone w ustawie lub w odrębnych
> przepisach,
> w taki sposób, aby *średnie* *wynagrodzenia* *nauczycieli*, składające się
> z wynagrodzenia zasadniczego i składników, o których mowa w pkt 1-3,
> odpowiadały na *obszarze* *działania* *danej* *jednostki* *samorządu*
> *terytorialnego* co najmniej średnim wynagrodzeniom nauczycieli, o których
> mowa odpowiednio w ust. 3 i 4."

Tak więc teraz go nie wytnę. Tylko nadal nie rozumiem po co to cytujesz.
Ja wiem kto ma zabezpieczyć srodki, wiem kto ma ich wypłacić, wiem kto ma
policzyć. Pytam tylko czy są jakieś przygotowania lub dostosowywania w
szkołach.

>
> Doczytaj o jakie składniki chodzi.
> Skoro ktoś ma jedną nadgodzinę a ktoś inny pięć, to średnio wychodzi trzy.
> Czy to oznacza, że wszyscy nauczyciele muszą dostać jakieś dodatkowe
> zajęcia, żeby dorównali do średniej trzy?
I chcesz mi powiedzieć że przeczytałeś to w tym co ja napisałem? Bo jeżeli
nie to zupełnie nie wiem skąd takie bzdury wypisujesz.

> No i skąd pomysł, że coś co jest zadaniem OP ma robić dyrektor?
Brawo za taki tok myślenia Przecie to OP podzieli zajęcia, wyznaczy
zastępstwa, poszuka oszczędności na przyszły rok. To absolutnie dyrektora
nie dotyczy. Faktycznie masz rację.


--
Pawełj


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


15. Data: 2009-10-24 16:09:36

Temat: Re: wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?
Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pawelj pisze:
>
> Ja wiem kto ma zabezpieczyć srodki, wiem kto ma ich wypłacić, wiem kto ma
> policzyć. Pytam tylko czy są jakieś przygotowania lub dostosowywania w
> szkołach.

A ja pytam na czym te dostosowywania miałyby polegać? Na sztucznym
tworzeniu nadgodzin, kółek, wyznaczaniu zastępstw?

>> Doczytaj o jakie składniki chodzi.
>> Skoro ktoś ma jedną nadgodzinę a ktoś inny pięć, to średnio wychodzi trzy.
>> Czy to oznacza, że wszyscy nauczyciele muszą dostać jakieś dodatkowe
>> zajęcia, żeby dorównali do średniej trzy?
> I chcesz mi powiedzieć że przeczytałeś to w tym co ja napisałem? Bo jeżeli
> nie to zupełnie nie wiem skąd takie bzdury wypisujesz.

To nie twoje?
"szykuje się wielce niesprawiedliwe rozdawnictwo pieniędzy dla nauczycieli"
"Czy będą płacić za darmo tam gdzie n-le nie osiągnęli średniej czy może
są w jakiś sposób organizowane zajęcia tak aby tą średnią osiągnąć."

>
>> No i skąd pomysł, że coś co jest zadaniem OP ma robić dyrektor?
> Brawo za taki tok myślenia Przecie to OP podzieli zajęcia, wyznaczy
> zastępstwa, poszuka oszczędności na przyszły rok. To absolutnie dyrektora
> nie dotyczy. Faktycznie masz rację.
>
OP nie zna funduszu płac nauczycieli?
Dyrektor przygotowuje arkusz organizacyjny, OP go zatwierdza albo nie.
Jak nie, to dyrektor kombinuje z etatami i albo kogoś zwolni, by
dorównać do średniej, albo nie i wtedy - być może - zwolnią dyrektora.

Nie jesteś na forum dyrektorów, żeby dopytywać jak dostosowują się do
zadań przynależnych OP.
Ja pracuję uczciwie jako nauczyciel i nie interesuje mnie, czy szkoła
wymyśla jakieś dostosowywania. Nie narzekam też, jeśli moja pensja jest
niższa od średniej, bo wiem skąd ta średnia się bierze.

--
RomanS
______________________________
Ja zawsze mam rację.
Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie.
(G.J. Gigol)

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


16. Data: 2009-10-24 18:07:17

Temat: Re: wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?
Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja pytam na czym te dostosowywania miałyby polegać? Na sztucznym
> tworzeniu nadgodzin, kółek, wyznaczaniu zastępstw?
No właśnie np na tym o czym piszesz. Chociaż może niekoniecznie na
sztucznym. Bo można na zastępstwo wysłać n-la z tej grupy awansu w której
brakuje do średniej.
Można stworzyć kółko i wykorzystać n-la z grupy w której brakuje.
Można jeszcze pomysleć o zwolnieniu części n-li w przyszłym roku szkolnym w
tych jst gdzie brakuje.
Można jeszcze wiele pomysłów pewnie wymyśleć i właśnie o to mi chodziło -
czy już ktoś gdzieś spotkał się z jakimiś rozwiązaniami.
>
>>> Doczytaj o jakie składniki chodzi.
>>> Skoro ktoś ma jedną nadgodzinę a ktoś inny pięć, to średnio wychodzi
>>> trzy.
>>> Czy to oznacza, że wszyscy nauczyciele muszą dostać jakieś dodatkowe
>>> zajęcia, żeby dorównali do średniej trzy?
>> I chcesz mi powiedzieć że przeczytałeś to w tym co ja napisałem? Bo
>> jeżeli nie to zupełnie nie wiem skąd takie bzdury wypisujesz.
>
> To nie twoje?
> "szykuje się wielce niesprawiedliwe rozdawnictwo pieniędzy dla
> nauczycieli"
Moje - a sprawiedliwe ono będzie?

> "Czy będą płacić za darmo tam gdzie n-le nie osiągnęli średniej czy może
> są w jakiś sposób organizowane zajęcia tak aby tą średnią osiągnąć."
Też moje. I to co napisałeś potwierdza moją teorię że będzie to
niesprawiedliwe i za darmo.

>
>>
>>> No i skąd pomysł, że coś co jest zadaniem OP ma robić dyrektor?
>> Brawo za taki tok myślenia Przecie to OP podzieli zajęcia, wyznaczy
>> zastępstwa, poszuka oszczędności na przyszły rok. To absolutnie dyrektora
>> nie dotyczy. Faktycznie masz rację.
>>
> OP nie zna funduszu płac nauczycieli?
Zna. Ale nie zna np szczegółów wyznaczania zastępstw.
> Dyrektor przygotowuje arkusz organizacyjny, OP go zatwierdza albo nie. Jak
> nie, to dyrektor kombinuje z etatami i albo kogoś zwolni, by dorównać do
> średniej, albo nie i wtedy - być może - zwolnią dyrektora.
>
> Nie jesteś na forum dyrektorów, żeby dopytywać jak dostosowują się do
> zadań przynależnych OP.
A to jakaś tajemnica jest? Nawet jakby tu jakiś zajżał i napisał to co?
Złamałby jakiś regulamin czy jak? A ty jesteś ten ostatni sprawiedliwy który
broni tego wszelakimi sposobami?

> Ja pracuję uczciwie jako nauczyciel i nie interesuje mnie, czy szkoła
> wymyśla jakieś dostosowywania. Nie narzekam też, jeśli moja pensja jest
> niższa od średniej, bo wiem skąd ta średnia się bierze.
Ciekaw jestem czy też nie będzie cię interesowało jak twój kolega obibok
który cały rok nic nie robił a ty zasuwałeś z nadgodzinami dostanie
wyrównanie. Też będziesz dalej uczciwie pracował?
Nie wiem czy wiesz, że jest właśnie taki pomysł żeby wyrównać tylko tym co
mniej zarabiają, nie mają nadgodzin czy motywacyjnego.
Nadal będziesz to za sprawiedliwe uznawał?

Naprawdę nie rozumiem skąd ten twój atak.

--
Pawełj


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


17. Data: 2009-10-24 18:44:07

Temat: Re: wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?
Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pawelj pisze:
>> A ja pytam na czym te dostosowywania miałyby polegać? Na sztucznym
>> tworzeniu nadgodzin, kółek, wyznaczaniu zastępstw?
> No właśnie np na tym o czym piszesz. Chociaż może niekoniecznie na
> sztucznym. Bo można na zastępstwo wysłać n-la z tej grupy awansu w której
> brakuje do średniej.

Bo akurat zawsze oni będą do dyspozycji? A jak nie, to co?

> Można stworzyć kółko i wykorzystać n-la z grupy w której brakuje.

Kto ma stworzyć to kółko? Dyrektor? I *zmusi* do jego prowadzenia
nauczyciela? To nie będzie sztuczne działanie?

> Można jeszcze pomysleć o zwolnieniu części n-li w przyszłym roku szkolnym w
> tych jst gdzie brakuje.

Właśnie o tym pisałem wcześniej.

> Można jeszcze wiele pomysłów pewnie wymyśleć i właśnie o to mi chodziło -
> czy już ktoś gdzieś spotkał się z jakimiś rozwiązaniami.
>>>> Doczytaj o jakie składniki chodzi.
>>>> Skoro ktoś ma jedną nadgodzinę a ktoś inny pięć, to średnio wychodzi
>>>> trzy.
>>>> Czy to oznacza, że wszyscy nauczyciele muszą dostać jakieś dodatkowe
>>>> zajęcia, żeby dorównali do średniej trzy?
>>> I chcesz mi powiedzieć że przeczytałeś to w tym co ja napisałem? Bo
>>> jeżeli nie to zupełnie nie wiem skąd takie bzdury wypisujesz.
>> To nie twoje?
>> "szykuje się wielce niesprawiedliwe rozdawnictwo pieniędzy dla
>> nauczycieli"
> Moje

Więc dlaczego sugerujesz, że to ja wypisuję bzdury?

>
>> "Czy będą płacić za darmo tam gdzie n-le nie osiągnęli średniej czy może
>> są w jakiś sposób organizowane zajęcia tak aby tą średnią osiągnąć."
> Też moje.

Więc dlaczego sugerujesz, że to ja wypisuję bzdury?

I to co napisałeś potwierdza moją teorię że będzie to
> niesprawiedliwe i za darmo.

Ja coś takiego napisałem?

> Nie wiem czy wiesz, że jest właśnie taki pomysł żeby wyrównać tylko tym co
> mniej zarabiają, nie mają nadgodzin czy motywacyjnego.

To pomysł tego samego urzędniczyny, który cię szkolił?

> Naprawdę nie rozumiem skąd ten twój atak.
>
Ależ ja nie atakuję.
Zwracam tylko uwagę, że nie do końca rozumiesz pojęcie średniej.
Skoro akceptujesz pomysł dopłacania mniej zarabiającym by wyrównali do
średniej, to chyba mam podstawy by tak uważać.
A może pomysł by dopłacać wszystkim z grupy, która średniej nie osiąga
tak by *średnia* w tej grupie się podniosła, będzie lepszy?

--
RomanS
______________________________
Ja zawsze mam rację.
Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie.
(G.J. Gigol)

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


18. Data: 2009-10-24 19:12:49

Temat: Re: wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?
Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora



> Bo akurat zawsze oni będą do dyspozycji? A jak nie, to co?
Bo lepsze jest sensowne działanie a nie działanie na oślep.
>
>> Można stworzyć kółko i wykorzystać n-la z grupy w której brakuje.
>
> Kto ma stworzyć to kółko? Dyrektor? I *zmusi* do jego prowadzenia
> nauczyciela? To nie będzie sztuczne działanie?
To lepiej nic nie zrobić i dać pieniądze bo średniej nie osiągnęli ?

.
>
> To pomysł tego samego urzędniczyny, który cię szkolił?
Naprawdę ważne czyj to pomysł? Bo jeżeli tak o mogę poszukać nazwiska
gościa. Czy może ważniejsze że ów pomysł został zaakceptowany przez część
kursantów?

>
>> Naprawdę nie rozumiem skąd ten twój atak.
>>
> Ależ ja nie atakuję.
> Zwracam tylko uwagę, że nie do końca rozumiesz pojęcie średniej.
> Skoro akceptujesz pomysł dopłacania mniej zarabiającym by wyrównali do
> średniej, to chyba mam podstawy by tak uważać.
Nie akceptuję tego wariantu - skąd ten pomysł?
Czy stąd, że o nim napisałem?- czy aby zbyt szybko nie wyciągasz wniosków?
> A może pomysł by dopłacać wszystkim z grupy, która średniej nie osiąga tak
> by *średnia* w tej grupie się podniosła, będzie lepszy?
Wg mnie będzie lepszy.

Któreś rozwiązanie trzeba wybrać jeżeli średniej się nie osiągnie.
Bo chyba innego w tej chwili nie ma...

--
PawelJ


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


19. Data: 2009-10-24 19:43:04

Temat: Re: wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?
Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pawelj pisze:
>> Bo akurat zawsze oni będą do dyspozycji? A jak nie, to co?
> Bo lepsze jest sensowne działanie a nie działanie na oślep.
>>> Można stworzyć kółko i wykorzystać n-la z grupy w której brakuje.
>> Kto ma stworzyć to kółko? Dyrektor? I *zmusi* do jego prowadzenia
>> nauczyciela? To nie będzie sztuczne działanie?
> To lepiej nic nie zrobić i dać pieniądze bo średniej nie osiągnęli ?
>
A może zaproponować ludziom: mam X środków do podziału. Albo wszyscy
robicie jakieś kółka i podzielę to po równo, albo dam to wszystko tylko
tym, którzy się zdecydują. Gwarantuję, że znajdzie się przynajmniej
jeden, który zechce wziąć całą kasę za robotę, a nie jak proponujesz -
za friko.
>
>> To pomysł tego samego urzędniczyny, który cię szkolił?
> Naprawdę ważne czyj to pomysł? Bo jeżeli tak o mogę poszukać nazwiska
> gościa. Czy może ważniejsze że ów pomysł został zaakceptowany przez część
> kursantów?
>
Idioci.

>>> Naprawdę nie rozumiem skąd ten twój atak.
>>>
>> Ależ ja nie atakuję.
>> Zwracam tylko uwagę, że nie do końca rozumiesz pojęcie średniej.
>> Skoro akceptujesz pomysł dopłacania mniej zarabiającym by wyrównali do
>> średniej, to chyba mam podstawy by tak uważać.
> Nie akceptuję tego wariantu - skąd ten pomysł?

Bo cały czas próbujesz mnie do niego przekonać?

> Czy stąd, że o nim napisałem?- czy aby zbyt szybko nie wyciągasz wniosków?
>> A może pomysł by dopłacać wszystkim z grupy, która średniej nie osiąga tak
>> by *średnia* w tej grupie się podniosła, będzie lepszy?
> Wg mnie będzie lepszy.
>
Cieszę się.
> Któreś rozwiązanie trzeba wybrać jeżeli średniej się nie osiągnie.
> Bo chyba innego w tej chwili nie ma...
>
E tam... Nie masz pojęcia o inwencji samorządowców...


--
RomanS
______________________________
Ja zawsze mam rację.
Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie.
(G.J. Gigol)

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


20. Data: 2009-10-24 20:29:33

Temat: Re: wyrównanie art 30 kn - jak przygotowania?
Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora


>> To lepiej nic nie zrobić i dać pieniądze bo średniej nie osiągnęli ?
>>
> A może zaproponować ludziom: mam X środków do podziału. Albo wszyscy
> robicie jakieś kółka i podzielę to po równo, albo dam to wszystko tylko
> tym, którzy się zdecydują. Gwarantuję, że znajdzie się przynajmniej jeden,
> który zechce wziąć całą kasę za robotę, a nie jak proponujesz - za friko.
Widzisz - ja niczego nie proponuję. Podrzucam tylko temat do dyskusji. Na
tej grupie bo tu może sie rozwinąć. To co napisałeś wyżej jest jakimś
pomysłem z którym się dotąd nie spotkałem.
A co do tego dawania za friko - jeżeli nikt nie zacznie działać to właśnie
będzie to dawanie za friko. I nie ja to proponuję.

>>
>>> To pomysł tego samego urzędniczyny, który cię szkolił?
>> Naprawdę ważne czyj to pomysł? Bo jeżeli tak o mogę poszukać nazwiska
>> gościa. Czy może ważniejsze że ów pomysł został zaakceptowany przez część
>> kursantów?
>>
> Idioci.
To napewno :)
>
>>>> Naprawdę nie rozumiem skąd ten twój atak.
>>>>
>>> Ależ ja nie atakuję.
>>> Zwracam tylko uwagę, że nie do końca rozumiesz pojęcie średniej.
>>> Skoro akceptujesz pomysł dopłacania mniej zarabiającym by wyrównali do
>>> średniej, to chyba mam podstawy by tak uważać.
>> Nie akceptuję tego wariantu - skąd ten pomysł?
>
> Bo cały czas próbujesz mnie do niego przekonać?
Źle mnie odbierasz najwyraźniej. To, że piszę że ktoś ma taki pomysł nie
oznacza ani że chcę kogoś do tego pomysłu przekonać ani że sam go akceptuję.
Wymieniam go tylko jako rozwiązanie które może zaistnieć.

>> Któreś rozwiązanie trzeba wybrać jeżeli średniej się nie osiągnie.
>> Bo chyba innego w tej chwili nie ma...
>>
> E tam... Nie masz pojęcia o inwencji samorządowców...
Znam znam :)

--
PawełJ


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 . [ 2 ] . 3


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Co kupi ciemna masa?
uczymy sięodpowiedzialności
http://www.trudnosci-szk olne.pl/
Opinia o programie GWO z jezyka polskiego dla gimnazjum
egzamin CISA (CERTIFIED INFORMATION SYSTEMS AUDITOR) - odstapie materialy

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

September the 10-th. International Silver Cleaning Day
Blog edukacyjny
Nowa przeredagowana i uzupełniona wersja monografii "Sztuka Edukacji"
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Sztuka Edukacji - wersja ostateczna!!!

zobacz wszyskie »