zabek czosnku, a czosnek granulowany

1. Data: 2006-04-30 07:08:16

Temat: zabek czosnku, a czosnek granulowany
Od: "Kacper" <k...@p...usunto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam pytanie: czesto w przepisach ilosc czosnku podawana jest w ząbkach.Z
braku swiezego czosnku, chce uzyc granulowanego.
I tu mam problem - czy zabek czosnku to jest jedna lyzeczka granulowanego?
Czy moze ten granulowany jest bardziej skondensowany, a moze odwrotnie?

pozdrawiam
Kacper

ps. wiem, ze taki swiezy jest o wiele lepszy, ale z braku laku....

2. Data: 2006-04-30 11:54:38

Temat: Re: zabek czosnku, a czosnek granulowany
Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:e31nos$s9d$1@inews.gazeta.pl, Kacper wrote:
> ps. wiem, ze taki swiezy jest o wiele lepszy, ale z braku laku....

Wiesz co, ja nie jestem szczególnie purystyczna, ale czosnek granulowany
ma moim zdaniem okropny smak i w niczym nie przypomina świeżego. Jeśli nie
masz świeżego, to lepiej nie dawaj w ogóle. A jeśli już koniecznie musisz,
to mało, bo przyprawy w granulatach rzeczywiście są zazwyczaj intensywne.

Hania
--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

3. Data: 2006-04-30 13:18:23

Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kacper napisał(a):

> ps. wiem, ze taki swiezy jest o wiele lepszy, ale z braku laku....

Jak już musisz granulowany, to kupuj na przyszłość taki w kostkach,
jak bulion np. Jedna kostka odpowiada jednemu ząbkowi :)
A wogóle to syp na oko i próbuj.

Pozdr,

Michał K.

4. Data: 2006-04-30 16:00:36

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Komorowski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Zależy do czego. Grzanki z patelni tylko posypane granulowanym :)

5. Data: 2006-04-30 22:07:45

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

kasia maruda schrieb:

> Zależy do czego. Grzanki z patelni tylko posypane granulowanym :)

no nieeeeee. Normalnym czosnkiem posmarować.

Waldek

6. Data: 2006-05-01 17:29:32

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@i...de> napisał w wiadomości

> no nieeeeee. Normalnym czosnkiem posmarować.
>
> Waldek

Mam na myśli takie maczane w rozbełtanym jajku. W mojej wersji są tak
miękkie, że posmarować się nie da.
Ale taki chlebek przyrumieniony na chrupiąco to jak najbardziej potarty
czosnkiem :)

kasia maruda

7. Data: 2006-05-01 17:59:08

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no nieeeeee. Normalnym czosnkiem posmarować.
>
> Waldek

Mi to ostatnio posmakował czosnek z mikrofali (cała główka), smaruje nim
bułki . Pycha.

Anet

8. Data: 2006-05-02 07:30:10

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

kasia maruda schrieb:

> Mam na myśli takie maczane w rozbełtanym jajku. W mojej wersji są tak
> miękkie, że posmarować się nie da.

da się. Biorę czosnek i miażdżę nożem (no właściwie jest to prawie
tasak). Ciapciam potem z solą i robi się prawie pasta. Tą pastą można
fajnie smarować. Granulowanego nie lubię, bo pachnie mi stęchlizną.

> Ale taki chlebek przyrumieniony na chrupiąco to jak najbardziej potarty
> czosnkiem :)

no tu jesteśmy zgodni ;-)

Waldek

9. Data: 2006-05-02 09:47:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@g...pl> wrote in message

> Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w
> wiadomości news:4bofo5F11big5U1@uni-berlin.de...
>
> (ciach)

> A ja polecam inna metode
> Cala glowke czosnku zawijamy w folie aluminiowa wczesniej obdzierajac z
> czosnku tylko wierzchnia "skorke" (tak zeby nie obrac samych zabkow), dla
> lubiacych przed zawinieciem odrobine masla, i do piekarnika na circa 15
> minut.
> Wychodzi taki miekki ze sam wylazi ze skorupek i da sie nim smarowac
> grzanki

Traci się pikantność i aromat nic w zamian nie zyskując.
Potrzebną ilość czosnku obrać i w moździeżyku porcelanowym (są takie -
laboratoryjne lub apteczne - z braku na desce do krojenia zmiażdżyć czosnek
trzonkiem noża) utrzeć z odrobiną soli na papkę, gdy sól rozpuści się -
dodać trochę oleju po parę kropel ucierając, otrzymaną papką smarować
tosty - nie potrzeba już solić.
Oczywiście najlepszy jest sos "ALI - OLI":
Główka (duża) czosnku utarta w makutrze z solą, dodać ucierając całe jajko
(można odrobinę musztardy czy nawet gorczycę), a później wrobić szklankę
oliwy lub oleju. Nie zjeść całej ilości (w pojedynkę naraz), gdyż grozi to
zatruciem. Jest to wspaniały sos do dziczyzny ale i do kurczaków czy innych
miąs, oraz rewelacyjne lekarstwo na przeziębienia i grypy, nieżyty górnych
dróg oddechowych

10. Data: 2006-05-02 09:51:10

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

minut.
Wychodzi taki miekki ze sam wylazi ze skorupek i da sie nim smarowac

mikser? robot?
Automat do chleba
tuńczyk ?
kurczak na puszce piwa