zabieg wstawiania endoprotezy stawu biodrowego

1. Data: 2008-03-16 11:06:35

Temat: zabieg wstawiania endoprotezy stawu biodrowego
Od: Sabina Redlarska <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Ile mniej wiecej trwa zabieg wstawiania endoprotezy stawu biodrowego?
Jesli ktos mial z tym styk, prosze o podanie przyblizonego czasu trwania
operacji.

--
Sabina

2. Data: 2008-03-17 16:16:44

Od: " " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi się, że to zależy od wielu czynników. w moim przypadku trwało to
łącznie około 2,5 godz. (od momentu wjechania na blok operacyjny do
wywiezienia mnie na RTG po zabiegu).

3. Data: 2008-03-18 09:34:16

Od: "regen" <regen@....hm....os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sabina Redlarska" <i...@g...com> napisal w wiadomosci
> Witam.
>
> Ile mniej wiecej trwa zabieg wstawiania endoprotezy stawu biodrowego?
> Jesli ktos mial z tym styk, prosze o podanie przyblizonego czasu trwania
> operacji.

Witam!

Zalezy to od kilku czynników: umiejetnosci operatora, rodzaju zabiegu, stanu
chorego, uzytej protezy. Mam wrazenie, ze waznosc czynników jest w takiej
kolejnosci jak napisalem Zabiegi trwaja od 30 min. do 5 godzin. Jesli
operator jest sprawny i nie ma klopotów obiektywnych to zabieg implantacji
obu czesci trwa zwykle ok. 1 godz.

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2008-03-18 18:33:20

Od: czesio <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabina Redlarska wrote:

> Ile mniej wiecej trwa zabieg wstawiania endoprotezy stawu biodrowego?

W moim przypadku, jak i innych pacjentów z CWSB zabieg trwał max. 1,5h.

5. Data: 2008-03-19 16:55:18

Od: Sabina Redlarska <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Il Tue, 18 Mar 2008 10:34:16 +0100, regen ha scritto:

> [...]
> kolejnosci jak napisalem Zabiegi trwaja od 30 min. do 5 godzin. Jesli
> operator jest sprawny i nie ma klopotów obiektywnych to zabieg implantacji

Hm.
Co więc myśleć o lekarzu który twierdzi że robi to średnio w 15 minut?
U mojej mamy przewiduje 20, najwięcej 25 min. ze wzgl. na tuszę.

Mocno zastanawiamy się nad operacją bo mama ma serce w złym stanie i
zapowiadano nam z różnych stron że nikt się tego zabiegu nie podejmie. Ale
od kiedy mama złamała główkę kości udowej i leży jest z dnia na dzień w
coraz gorszym stanie i wygląda na to że ten zabieg będzie ratowaniem jej
życia.

Pan doktor powiedział że nawet jeśli anestezjolodzy i inni konsultanci będą
na nie, ostateczna decyzja należeć będzie do niego a on nas namawiał aby
operować.

Lekarka z hospicjum domowego zdziwiła się że jest ktoś kto się tej operacji
podejmie ale powiedziała że skoro ktoś taki jest - trzeba się tego łapać.

Znieczulenie byłoby prawdopodobnie w kręgosłup.

Wątek zaczęłam mając wątpliwości że ten zabieg może trwać tak krótko.

--
Pozdrawiam, Sabina R.

6. Data: 2008-03-19 18:04:07

Od: "regen" <regen@....hm....os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabina Redlarska" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> podejmie ale powiedziała że skoro ktoś taki jest - trzeba się tego łapać.
>
> Znieczulenie byłoby prawdopodobnie w kręgosłup.

To zmienia nieco postać rzeczy. Operacja w trybie pilnym- przy złamaniu-
często polega na wstawieniu jedynie główki kości udowej , bez panewki, co
rzeczywiście skraca zabieg. Przy wyjątkowo sprawnym operatorze i dobrych
warunkach tego typu zabiegi trwają ok. pół godziny. Mówimy o czasie od
momentu nacięcia skóry przez ortopedę do zakończenia szycia. Oczywiście u
chorych otyłych, lub gdy wystąpią komplikacje zabieg trwa dłużej. Samo
przygotowanie anestezjologiczne, wyrównanie krążeniowe chorego przed i po
zabiegu to kolejne min. pół godziny. Czas gra dużą rolę , ponieważ
krwawienie śródoperacyjne jest proporcjonalne do długości trwania zabiegu.
Nikt rozsądny nie zagwarantuje Ci na 100 %, że zabieg operacyjny potrwa
dokładnie ileś minut. Komplikacje - np. rozpadnięcie się osteoporotycznej
kości przy osadzniu czpienia protezy są czasem nie do przewidzenia. Czasem
stosuje się inne metody leczenia operacyjnego niż implantacja protezy, tu
decyzja należy do ortopedy.
Szkoda, że nie operowano mamy od razu, w dniu urazu. Czasem zdarza się,
że chory nie kwalifikuje się do zabiegu - jeśli szacowane ryzyko
znieczulenia i zabiegu jest większe niż ryzyko leczenia zachowawczego. Dużo
zależy od opieki anestezjologicznej. Podejdź po prostu do anestezjologa
znieczulającego na danym oddziale i niech naświetli Ci swój punkt widzenia.
Trzeba pamiętać, że złamanie szyjki kości udowej oznacza śmiertelność w
ciągu roku dochodzącą z tego co pamiętam u starszych ludzi do 30-40 %.
Leczenie zachowawcze- leżenie tygodniami - to nic dobrego dla starszej
osoby. Ideą operacji jest szybkie uruchomienie- chory w ciągu kilku dni
wstaje na nogi i może chodzić. Jeśli będzie miał taką wolę oczywiście , bo z
tym różnie bywa.

Ostateczna decyzja o zabiegu zawsze jest wynikiem konsensusu między
pacjentem, ortopedą i anestezjologiem. I dobrze jeśli w tym układzie nie
grają roli pieniądze.

Pozdrawiam
regen

7. Data: 2008-03-19 18:48:51

Od: czesio <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabina Redlarska wrote:

> Hm.
> Co więc myśleć o lekarzu który twierdzi że robi to średnio w 15 minut?
> U mojej mamy przewiduje 20, najwięcej 25 min. ze wzgl. na tuszę.

Zapewne jest wirtuozem w swoim fachu, a przynajmniej takie ma o sobie
mniemanie :-/ Może też wykonuje on tylko pewną część zabiegu, jako jeden z
operatorów, bo to jest niemożliwe żeby całą sprawę załatwić w mniej niż pół
godziny.
Z powodu złamania szyjki pewnie odpadnie trochę spraw związanych z resekcją
głowy kości udowej (tak sobie tylko gdybam).

> Pan doktor powiedział że nawet jeśli anestezjolodzy i inni konsultanci
> będą na nie, ostateczna decyzja należeć będzie do niego a on nas namawiał
> aby operować.

IMO - skrajna nieodpowiedzialność i zadufanie.
Wiem, że sytucja skłania do jak najszybszego ulżenia Pani matce w cierpieniu
ale czy za wszelką cenę? Na Pani miejscu skonsultowałbym przypadek z
kilkoma ortopedami, najlepiej w jakimś szpitalu uniwersyteckim - zawsze to
są bliżej nowinek medycznych.

8. Data: 2008-03-20 18:22:13

Od: "regen" <regen@....hm....os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" < > napisał w wiadomości

> Komplikacje - np. rozpadnięcie się osteoporotycznej kości przy osadzniu
> czpienia

"trzpienia" oczywiście :)

Pozdrawiam
regen

Problem po zabiegu. (Chirurgia / Urologia)
Co wydarzylo sie w Japonii?
Co na afty?
Zaburzenia pocenia u dziecka
Ureazowy test oddechowy