zakopane bez barier ?

1. Data: 2007-03-15 07:21:21

Temat: zakopane bez barier ?
Od: "ludek" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktraś z kolejek linowych w zakopanem jest w pełni przystosowana dla
wózkowicza ?
Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?
Chce jechać do zakopanego a zastanawiam się czy na wózku będe mógł tam
wogule coś zobaczyć...

z góry dziękuje za pomoc w moim dylemacie
Zibi

2. Data: 2007-03-15 11:45:32

Temat: Re: zakopane bez barier ?
Od: "Dawa" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Byłam w Zakopanym i jest cudownie. Czy kolejki linowe są przystosowane do
wózków inwalidzkich tego nie wiem.
Ale na Gubałówkę można wyjechać kolejką, gdy jest piękna pogoda to można
podziwiać piękne górskie widoki.
Ja byłam wózkiem elektrycznym to wszędzie dojechałam tam gdzie chciałam,
tylko jeden dzień to stanowczo za mało aby zwiedzić Zakopane. Podjazdy są ,
nie miałam żadnego problemu z dostaniem się do restauracji itp. ludzie są
bardzo mili chętnie pomagają. Polecam, warto zwiedzić Zakopane..
Życzę miłej wycieczki
pozdrawiam
Dawa

3. Data: 2007-03-15 12:54:54

Od: "Spika T." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?
> Chce jechać do zakopanego a zastanawiam się czy na wózku będe mógł tam

Widziałam na Kasprowym kogoś na wózku - więc się da. W Kościeliskiej takoż
widziałam, choć nie wiem, jakby było z dojazdem na Hale Ornak, ostatni
odcinek jest troszkę stromy dla zwykłego wózka, imho, a nad MOko wjeżdżają
busy dla inwalidów, wymaga to zgody od dyrektora TPNu. Samo Zakopane jest
średnio ciekawe, choć bywają i tacy dziwacy, co spędzają całe dnie na
Krupówkach... Warto jechać nad MOko o poranku, kiedy tłumy jeszcze się nie
zagęszczają, warto do dolinek, przynajmniej do Kościeliskiej i
Chochołowskiej, w innych mogą być trudności z wjazdem na wózku. Na pewno
osiągalna jest też Gubałówka, a z niej możliwy spacerek "granią".
--
pozdrawiam! spika tremendosa

4. Data: 2007-03-16 12:14:19

Od: "mario" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

dawno temu byłem w Zakopcu, na Gubałówkę można wózkiem jechać koleją, choć z
tego co pamiętam były ciut problemy przy wysiadaniu na górze i potem chyba
przy wsiadaniu - to zalezy jak się ustawi wagonik w stosunku do szerokich
stopni schodów na stacjach.
Na Kasprowy jest chyba w połowie przesiadka - tak czy owak bez pomocy osób
(chociaż jednej silnej) nie ma sznas sie raczej dostać, z tego co pamiętam na
dolnej stacji ludzie czekają na schodach w kolejce do kasy i zaraz potem
czekają na wagonik.
Polecam Morskie Oko, jęsli ktoś czuje się na siłach proponuję jechać o
własnych siłach, mnie to zajęło z Łysej Polany ponad 2 godziny, jestem dosyś
silny i sprawny ale nie trzeba szaleć, ja jechałem w miare równym tempem z
jednym parominutowym odpoczynkiem. Na pewno wrażenia z takiej wyprawy będą
przyjemniejsze niż wjazd busem.

A swoją drogą ktoś zna jakieś noclegi dostepne dla osób na wózkach w
Zakopanem lub pobliżu ? Ja mieszkałem parę dni w ACR przy Ciągłowki ale to
jest coś w rodzaju sanatorium więc nie wiem czy da się załatwić prywatny
nocleg, mnie się udało bo pewnie nie mieli pełnego obłozenia.

Pozdrawiam - Mario

5. Data: 2007-03-16 12:34:22

Od: t...@i...org.pl (tzchmgda) szukaj wiadomości tego autora

Slyszalam od kolezanki ze w Koscielisku jest jakis osrodek, ktory ma dwa
budynki. W jednym z nich bylo cos "dostosowanego"
Ośrodek Szkoleniowo-Wypoczynkowy PSL ul. Kiry 756. 34-511 Kościelisko. tel.
(0-18) 207 03 55,.
W samym Zakopcu tez slyszalam, ze sa juz przystosowane noclegi, ale nie
wiem gdzie :/ Ja nie korzystam z dostosowanych budynkow. "Targamy" Ole na
pietro schodami. Ale niedlugo nasi gorale beda rozbudowywac swoj dom i maja
w planie dostosowanie kilku pokoi (w Murzasichlu).

Pozdrawiam Ania

6. Data: 2007-03-27 10:28:17

Od: "Mariusz Włodarski" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

No niestety przez telefon mnie poinformowano, że ośrodek nie jest dostepny -
szkoda :(
Jak ci Twoi górale rozbudują ten swój dom to pochwal się jeśli możesz :)

Pozdrawiam - Mario

Płatny wychowawczy dla niepełosprawnej!!!Pomoc y
Ulgi rehabilitacyjne w podatku od osób fizycznych
Ulga rehabilitacjna,odiliczen ia na opiekunów
Drugie życie - Second Life
Fotografia-Astronomia-Or nitologia